Ik moet wel zeggen dat van Schwalbe ik enkel met de One TLE moeite heb. De G-One allround, G-One bite and G-One RS gaan quasi met de hand. Al doe ik het uit gewoonte het laatste stuk voorzichtig met een bandenlichter. Met de RS gewoon met de voetpomp kunnen doen ploppen. Al was het eerder een mini plopje.
Ik heb echt m'n handen bijna tot bloedens toe opengehaald om de One TLE op te leggen. Uiteindelijk naar de FM gegaan uit frustratie.
Ik was 5 minuten weg toen hij belde dat ik het wiel mocht komen ophalen. Al gaf hij toen ook toe dat het best een stugge band is.
Tubeless
Dit werkt goed:
https://www.12gobiking.nl/bbb-btl-78-ea ... gIaDfD_BwE
https://www.12gobiking.nl/bbb-btl-78-ea ... gIaDfD_BwE
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40874
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Denk dat je dit bedoelt: https://youtu.be/AFGPZpUHnqs?si=R-5JpXBvxJVPFO_e
Werkt perfect om een hele strakke rubber ring* ergens omheen te leggen. Wel zorgen dat de ring niet helemaal gedraaid zit trouwens.
*neeee, niet daaaar omheen
Werkt perfect om een hele strakke rubber ring* ergens omheen te leggen. Wel zorgen dat de ring niet helemaal gedraaid zit trouwens.
*neeee, niet daaaar omheen

Less is bore
Dat met dat koord werd/wordt gebruikt om autoruiten in de rubberen sponning te monteren. Een tubeless band daarentegen zie ik je zo niet monteren.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Zo rijd je twee set banden op zonder lek te zijn gereden en nu monteer je een nieuwe set banden en nog geen 120 km later heb je je eerste lek te pakken, sorry . . . . twee lekken, waarschijnlijk door glas gereden.
Zondag vertrokken voor een ritje en nog geen kwartier later goed lek . . . door smerige wegen, smerige wielen/banden was het lek niet te vinden. Dus dan maar een CO2 patroon om de band weer op te pompen om zodoende het lek te vinden. Gevonden, zat naast het loopvlak en meteen een Dynaplug erin om vervolgens verder te rijden. Halverwege de rit toch maar weer wat bijgepompt omdat de band toch wat zacht aanvoelde. Thuis gekomen de fiets goed schoongemaakt en de band toch maar eens goed gecontroleerd, wat bleek . . . . twintig centimeter naast het gerepareerde lek - ook aan de zijkant - zat nog een héél klein lekje wat niet door de latex werd gedicht.
Vandaag maar de band gedemonteerd en de twee lekken van binnen uit gedicht met Bison Max Repair.


Zondag vertrokken voor een ritje en nog geen kwartier later goed lek . . . door smerige wegen, smerige wielen/banden was het lek niet te vinden. Dus dan maar een CO2 patroon om de band weer op te pompen om zodoende het lek te vinden. Gevonden, zat naast het loopvlak en meteen een Dynaplug erin om vervolgens verder te rijden. Halverwege de rit toch maar weer wat bijgepompt omdat de band toch wat zacht aanvoelde. Thuis gekomen de fiets goed schoongemaakt en de band toch maar eens goed gecontroleerd, wat bleek . . . . twintig centimeter naast het gerepareerde lek - ook aan de zijkant - zat nog een héél klein lekje wat niet door de latex werd gedicht.
Vandaag maar de band gedemonteerd en de twee lekken van binnen uit gedicht met Bison Max Repair.


Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless