Vandaag geklust aan de fiets
-
- Forum-lid
- Berichten: 806
- Lid geworden op: 16 jul 2024 14:54
Verbleef?!
Adversity is the Catalyst of Change
Dogma F
-
- Forum-lid
- Berichten: 806
- Lid geworden op: 16 jul 2024 14:54
Ah! Thanx
Adversity is the Catalyst of Change
Na m’n ritje van vandaag viel de kettingchecker op 0,5 in de ketting. (12 speed)
Dus maar een nieuwe ketting van de plank gepakt. Op maat gemaakt én gemonteerd.
Kan ie weer door.
Dus maar een nieuwe ketting van de plank gepakt. Op maat gemaakt én gemonteerd.
Kan ie weer door.
Na meerdere oplossingen de revu gepasseerd te hebben toch maar besloten een professionele carbon reparatie uit te laten voeren bij "Newcarbon" in Enkhuizen.Orlok schreef: ↑01 nov 2024 19:43Na het uitharden van de lijm het teststukje - met de overgebleven lijm - geprobeerd en dat leek goed vast te zitten. Dus de wedge om de zadelpen vast te zetten op maat gemaakt, zadelpen gemonteerd en vast gedraaid . . . . helaas, het is niet gelukt, nog voor het bereiken van de 3 Nm sprong de scheur al weer open, dus . . . .![]()
Sinds vorige week is het gerepareerde frame (kaal) terug en ben ik beetje bij beetje begonnen met het weer opbouwen van de fiets. De meeste tijd heb ik besteed aan het doorvoeren van de DI2 bedrading. Vandaag de laatste hand gelegd met de montage en de fiets is nu klaar voor gebruik, de reserve fiets kan weer worden 'schoon' gemaakt en opgeborgen voor een volgende keer.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Banden met meer profiel gestoken op mijn gravelbike. Uit nieuwsgierigheid heb ik de verdroogde latex uit mijn 45mm Conti TerraSpeed's gehaald en gewogen. Vooraan 30g verdroogde latex, achteraan 40g. Banden zijn twee jaar gemonteerd geweest, regelmatig latex bijgevuld voor een grote trip. Orange Seal Endurance sealant.
Moraal van het verhaal: het is de moeite niet om de verdroogde latex eruit te halen, bij het volgende gebruik van deze banden moet ik waarschijnlijk toch extra sealant toevoegen.
Moraal van het verhaal: het is de moeite niet om de verdroogde latex eruit te halen, bij het volgende gebruik van deze banden moet ik waarschijnlijk toch extra sealant toevoegen.
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5600
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Sterker de band zelf wordt over het gebruik lichter door het wegslijten van loopvlak en noppen.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
-
- Forum-lid
- Berichten: 703
- Lid geworden op: 29 apr 2019 14:00
Vandaag te slecht weer om te fietsen, dus het balhoofd van mijn Factor LS onderhanden genomen.
Had er zoveel mee in slecht weer gereden, dat de laatste dagen bij schoonspuiten met de tuinslang er wat roestig water tussen de topcap en het frame uit kwam gelopen.
Onder en bovenlager vervangen, had beiden nog liggen. Bovenlager voelde wat korrelig aan en was wat roestig, onderlager liep nog soepel.
Onderlager origineel voor Factor, zat in het onderdelendoosje wat je meekrijgt bij een Factor, bovenlager had ik nog liggen en was volgens mij van de Scott Foil.
Alles weer goed ingevet en gemonteerd en het werkt weer als een zonnetje.
Ook maar even de remblokken vervangen, voor en achter en klauwtjes schoongemaakt.
Had er zoveel mee in slecht weer gereden, dat de laatste dagen bij schoonspuiten met de tuinslang er wat roestig water tussen de topcap en het frame uit kwam gelopen.
Onder en bovenlager vervangen, had beiden nog liggen. Bovenlager voelde wat korrelig aan en was wat roestig, onderlager liep nog soepel.
Onderlager origineel voor Factor, zat in het onderdelendoosje wat je meekrijgt bij een Factor, bovenlager had ik nog liggen en was volgens mij van de Scott Foil.
Alles weer goed ingevet en gemonteerd en het werkt weer als een zonnetje.
Ook maar even de remblokken vervangen, voor en achter en klauwtjes schoongemaakt.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 14093
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Gisteren nieuwe red E1 op de sl8 van een maat van mij gezet.
Shifters en achterderrie.
Kabels heb ik laten zitten. De achterderrie schakeld toch wel een stukje vlotter. Ik had ze nu naast elkaar.
Voor degene die het intressant vinden.
Shifters wegen 30 gram minder per stuk
Remkluaw 10 gram per stuk minder
Achterderrie 10 gram.
De hele fiets zit nu op 6.76 kilo nu.
De wielset van mijn foil er ook even ingehad dan gaat ie naar 6.6 en daar zitten nog zware 30 en 32mm banden op, ga je naar 28 en 30 scheelt het je nog eens 60 gram. Niet slecht met 50 en 60mm hoge velgen en in maat 58.
Ik zie ook echt geen ruimte meer voor verbeteringen/lichter.
Hooguit echt smalle banden en een darimo pen. Of zo,n op maat gemaakte combo waar je zadel en zadelpen uit een stuk zijn.
Ja of lagere velgen ga je naar 40mm toe voor en achter gaat er weer 60 gram af, maarja dat ziet er niet uit op een 58, waar iemand van 190 op rijd
Shifters en achterderrie.
Kabels heb ik laten zitten. De achterderrie schakeld toch wel een stukje vlotter. Ik had ze nu naast elkaar.
Voor degene die het intressant vinden.
Shifters wegen 30 gram minder per stuk
Remkluaw 10 gram per stuk minder
Achterderrie 10 gram.
De hele fiets zit nu op 6.76 kilo nu.
De wielset van mijn foil er ook even ingehad dan gaat ie naar 6.6 en daar zitten nog zware 30 en 32mm banden op, ga je naar 28 en 30 scheelt het je nog eens 60 gram. Niet slecht met 50 en 60mm hoge velgen en in maat 58.
Ik zie ook echt geen ruimte meer voor verbeteringen/lichter.
Hooguit echt smalle banden en een darimo pen. Of zo,n op maat gemaakte combo waar je zadel en zadelpen uit een stuk zijn.
Ja of lagere velgen ga je naar 40mm toe voor en achter gaat er weer 60 gram af, maarja dat ziet er niet uit op een 58, waar iemand van 190 op rijd