Omdat enkel een nieuw frame een stuk voordeliger is dan een compleet nieuwe fiets. De groepset is begin dit jaar vervangen, dus nu is het de beurt voor een nieuw frame. Zo vervang ik om de paar jaar ofwel frame, ofwel wielen ofwel frameset, Als je alles perfect onderhoud dan hou ik het zo (relatief) betaalbaar om met mooie spulletjes te rijden.
Specialized
@fietsslak ik kwam van een Cervélo S5 (velgrem versie) en alhoewel het een genot is om met de Aethos te klimmen, mis ik toch wel een beetje het gevoel van de S5. Misschien paste deze geometrie me beter, of heb ik liever een wat hardere fiets, of heb ik gewoon wat meer nostalgisch gevoel bij Cervélo, ik weet niet wat het is, maar ga toch weer terug een S5 kopen.
@Lcsmet in welk topic had ik mijn vraag moeten stellen? Ik dacht dat m'n vraag in dit topic thuis hoorde, maar blijkbaar heb ik het mis?
@Lcsmet in welk topic had ik mijn vraag moeten stellen? Ik dacht dat m'n vraag in dit topic thuis hoorde, maar blijkbaar heb ik het mis?

- daniel1975
- Forum-lid HC
Grappig, ik zei toevallig vanmorgen op de fiets iets vergelijkbaars tegen mevr75. Dat ik nooit meer dat gevoel heb gevonden wat ik had op de Pinarello Paris (die eerste carbon versie) of de Dogma 65.1.
Less is bore
Tikkeltje off-topic, maar zou dat liggen aan die periode (lichte, stijve fietsen met velgremmen)? Ik herken het ook met een Basso Astra.daniel1975 schreef: ↑30 dec 2024 15:54Grappig, ik zei toevallig vanmorgen op de fiets iets vergelijkbaars tegen mevr75. Dat ik nooit meer dat gevoel heb gevonden wat ik had op de Pinarello Paris (die eerste carbon versie) of de Dogma 65.1.
Of dat je zelf 5 kg zwaarder bent of minder fit? (Life's a bitch).Martijn_H schreef: ↑31 dec 2024 08:21Tikkeltje off-topic, maar zou dat liggen aan die periode (lichte, stijve fietsen met velgremmen)? Ik herken het ook met een Basso Astra.daniel1975 schreef: ↑30 dec 2024 15:54Grappig, ik zei toevallig vanmorgen op de fiets iets vergelijkbaars tegen mevr75. Dat ik nooit meer dat gevoel heb gevonden wat ik had op de Pinarello Paris (die eerste carbon versie) of de Dogma 65.1.
Niet zijken maar reiden !
- daniel1975
- Forum-lid HC
Die alleraardigste opmerking van Pienjo kwam ook van mijn wederhelft….. 
En Pinarello was zeker niet superstijf in de beginjaren van het carbon hoor.

En Pinarello was zeker niet superstijf in de beginjaren van het carbon hoor.
Less is bore
@MPolleke ah ja, gelukkig
@Martijn_H ik heb ook een Cervélo Áspero, dit is weliswaar een gravelbike, maar ook lekker racy en lekker hard/spartaans. Hierop voel ik me ook als een vis in het water. Het zal waarschijnlijk ook wel een deel tussen mijn oren zitten
Neemt trouwens niet weg dat de Aethos ook echt een heel fijne fiets is die op een aantal fronten ieder andere fiets overklast. Het is een heel comfortabele, speelse fiets en klimmen is een unieke ervaring.
Het kan ook zeker te maken hebben met m'n handicap waardoor ik me prettiger voel op een fiets met meer "body" die wat strakker rechtdoor wil en daardoor voor mij wat stabieler aanvoelt.
Maareh, niemand een idee wat ik kan vragen hiervoor?
Ik zat zelf te denken aan 1800 - 2000 voor frame met zadelpen, trapas en Alpinist cockpit, is dat reëel?

@Martijn_H ik heb ook een Cervélo Áspero, dit is weliswaar een gravelbike, maar ook lekker racy en lekker hard/spartaans. Hierop voel ik me ook als een vis in het water. Het zal waarschijnlijk ook wel een deel tussen mijn oren zitten

Neemt trouwens niet weg dat de Aethos ook echt een heel fijne fiets is die op een aantal fronten ieder andere fiets overklast. Het is een heel comfortabele, speelse fiets en klimmen is een unieke ervaring.
Het kan ook zeker te maken hebben met m'n handicap waardoor ik me prettiger voel op een fiets met meer "body" die wat strakker rechtdoor wil en daardoor voor mij wat stabieler aanvoelt.
Maareh, niemand een idee wat ik kan vragen hiervoor?