Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Fiets bijversdienste

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 6176
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 24 dec 2024 16:46

Misschien masseur?
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Vicenza
Forum-lid
Berichten: 1236
Lid geworden op: 28 mei 2012 20:30

Vicenza 24 dec 2024 18:12

Als je in een stedelijk gebied woont: een fietswasserette

1094
Forum-lid
Berichten: 2306
Lid geworden op: 07 feb 2015 16:59

1094 25 dec 2024 09:33

Podcast maken

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 28144
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 25 dec 2024 09:47

De harde waarheid is dat het extreem lastig geld verdienen is in de fietsindustrie.

fatmodul
Forum-lid
Berichten: 279
Lid geworden op: 02 jan 2009 16:58

fatmodul 25 dec 2024 09:53

Diefstal en heling, schijnt ook brood in te zitten;)

Gebruikersavatar
CampaYolo
Forum-lid
Berichten: 783
Lid geworden op: 01 sep 2020 18:54
Locatie: Daar waar Brabant Zeeland kust

Gebruikersavatar CampaYolo 25 dec 2024 10:01

Wrappen / spuiten van frames.
Al vraag ik me af of dat een vetpot is als je jezelf alleen op fietsen richt.
En je moet er wel een beetje aanleg voor hebben.

De tip van EMPEHA vind ik zo gek nog niet, onderhoud aan vorken en dempers. (Als bijbaantje)
Vroeger, toen de remblokjes van rubber waren en de velgen van staal.

Vicenza
Forum-lid
Berichten: 1236
Lid geworden op: 28 mei 2012 20:30

Vicenza 25 dec 2024 10:15

Dan moeten mensen eerst wel beseffen dat dempers en vorken onderhoud nodig hebben :)
Volgens mij pompt een merendeel nooit z'n vork even bij.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 28144
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 25 dec 2024 10:37

Bovendien kampt de MTB momenteel met een sterk dalende populariteit.

Ik denk dat je als ZZP fietsenmaker nog het beste verdient, moet je wel even rekening houden met de nieuwe wetgeving.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 40874
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 25 dec 2024 10:38

Weet je ook waar dat in zit? Vervangen door gravel?
Less is bore

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 28144
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 25 dec 2024 10:40

Zowel de instroom als de doorstroom is een probleem. Vroeger had je veel doorstroom van wielrenners die iets anders wilden, die kopen nu allemaal een gravelbike.

Instroom is ook minimaal, want als je PFP of Pidcock van een rock garden omlaag ziet knallen denk je als jongere niet "dat wil ik ook" (tenzij je de zoon van @53x11 bent). De gemiddelde jongere denkt dan: "die is gek".

Hoge instapkosten (materiaal) en meer nadruk op veiligheid spelen ook een rol.

Podcast maken
Leuk om te doen maar behalve als je LTD heet kost het geld. Spotify betaalt geen royalties op podcasts (op een paar uitzonderingen na, niet in NL).
Laatst gewijzigd door havana op 25 dec 2024 10:48, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 40874
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 25 dec 2024 10:43

Klinkt logisch.

Huidige XC parcoursen noemen wij in de Benelux eigenlijk downhill. Is echt serieus lastig.
Less is bore

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 28144
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 25 dec 2024 10:46

Een van de redenen dat de fietsindustrie geen vetpot is, is dat de industrie historisch heel slecht is gebleken in het behouden van nieuwe klanten. Keer op keer zie je hetzelfde patroon: fietsen komt in de mode, en de fietsen vliegen als warme broodjes over de toonbank. Maar daarna kachelt de boel heel snel weer in en lopen veel nieuwe fietsers weer weg.

Dat betekent: heel veel tweedehands aanbod en een doelgroep die maar kort geld oplevert.

Als je inzoomt op de oorzaken daarvan, kom je al snel uit bij: de tijd die het kost, het feit dat het een zeer zware sport is, prijzen materiaal, slechte infrastructuur (dat laatste geldt uiteraard niet voor alle landen).

Bovenstaande zorgt ervoor dat groeien extreem lastig is. Dat betekent dat de marges heel dun zijn. Waar de industrie momenteel ook mee kampt is het feit de innovatie minimaal is. Op de keper beschouwd zijn racefietsen nu al een paar jaar hetzelfde.

Tel daarbij op de stevige concurrentie, ook vanuit China uiteraard.
Laatst gewijzigd door havana op 25 dec 2024 14:37, 2 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie