Het is geen goedkoop setje maar wielen met deze specificaties (ceramicspeed lagers, carbon spaken, 50/58mm hoog 1200 gram) vind je in Nederland niet voor dat geld. Verzendkosten en btw zijn inclusief volgens mij?Orlok schreef: ↑22 dec 2024 18:48Poeh, wat een geld voor een Chinese wielset . . . . voor dat geld koop je in Nederland een gelijkwaardige wielset.$teven schreef: ↑22 dec 2024 17:02 Ben aan het kijken voor een all round set met achteraan ongeveer 58 hoog en voor 50 hoog.
Kwam op Farsports Evo S uit.
Veel zitten opzoeken en dit blijken dus de "betere" wielen uit "chinezen land" te zijn.
En nog eens super licht ook nog eens voor die hoogte (rond 1300gr)
Zijn als optie met carbonnen spaken en ceramic speed lagers.
Dan ongeveer 1700€ met alles erbij.(Kan nog wel 100€ vanaf met dollar naar euro en discount code ergens te vinden).
Kan beterkoop met ijzeren spaken en gewoon lagers (ergens rond 1400€).
Lees er enkel positief over op weightweenies.
Maar hoe betrouwbaar zijn deze wielen .... En wat met service als er iets aan is.
Kan ook voor een handgespaakt wiel gaan in deze prijsklassen (Een Duke Baccara x), maar dan niet tegen bovenstaande spaken en lagers enz...
Maar ben aan het kijken waar je het beste wielset krijgt voor je geld.Trouwens heb je rekening gehouden met daar bovenop nog douanekosten en 21% BTW.
![]()
Farsports Evo of toch iets anders
Tsjah, of de prijs goed is of niet weet ik niet. En Farsport maakt prima wielen. Maar wielen en het eeuwige leven zijn zeldzaam. Dus ik zou toch lokaal shoppen voor een wielset met service en makkelijk verkrijgbare onderdelen.
Of de wielset moet dermate goedkoop zijn voor je dat het een wegwerp-wielset is. Dan maakt het, financieel, niet uit.
In mijn geval kom ik dan uit bij Philipos/Vanspeykwheels. Maar ik heb vaak nogal last van het wees-loyaal-koop-lokaal-virus. Dat voelt gewoon beter voor me.
Of de wielset moet dermate goedkoop zijn voor je dat het een wegwerp-wielset is. Dan maakt het, financieel, niet uit.
In mijn geval kom ik dan uit bij Philipos/Vanspeykwheels. Maar ik heb vaak nogal last van het wees-loyaal-koop-lokaal-virus. Dat voelt gewoon beter voor me.
Laatst gewijzigd door RuudRuud op 23 dec 2024 07:32, 1 keer totaal gewijzigd.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Mooi setje, 24mm int. Ik zou het bijna voor de lol eens proberen.
Ik vraag mij dan altijd af “hoe dan?” Zijn vakmensen als Maatwielen en Philippos dan al bijna miljonair ofzo

Less is bore
Ik heb het geprobeerd voor je, niet doen. (n=1) Wielen zitten slecht in elkaar en een goede bouwer moet er 50-100 euro aan besteden. En dan nog blijft het een slappe wielset. Voor een lichtgewicht prima, voor een Hollandse boerenzoon ongeschikt.daniel1975 schreef: ↑23 dec 2024 07:30Mooi setje, 24mm int. Ik zou het bijna voor de lol eens proberen.
Ik vraag mij dan altijd af “hoe dan?” Zijn vakmensen als Maatwielen en Philippos dan al bijna miljonair ofzo![]()
En contact opnemen met Stefan? Onmogelijk. En ik vroeg alleen maar of ik, met behoud van garantie, de wielen op mijn eigen kosten mocht laten nakijken. Geen moeilijke vragen of gezeur over garantie / kosten.
Aan de modelnummers op mijn velgen te zien kwamen ze van Farsport maar dat specifieke nummer kwam ik niet tegen bij ze. Dus kan ook een knal staaltje nummer-faken zijn.
Mijn ervaring van de afgelopen 5 jaar.$teven schreef: ↑22 dec 2024 20:57 Even verduidelijken.
Waarom Farsports : in mijn zoektocht kwam ik ze dus tegen en ze worden vergeleken met de top wielen van westerse bedrijven.
Wss omdat die ook uit zelfde fabriek/regio komen.
Maar dan voor de helft vd prijs dan de grote gekende merken en met dezelfde specificaties.
Vandaar een eventuele Farsports of merk van die regio.
In 2019 heb ik FarSport 45mm wielen met DT240 naven gekocht. Super goede wielen. Blijven perfect recht. Nu worden ze gebruikt in mijn gravelbike. Nog steeds super wielen ondanks dat deze wielen momenteel niet worden ontzien. Nooit enig ander onderhoud aan gehad. Anders dan een keer een lager vervangen.
Nu heb ik Craft (CRW) wielen 50/55 met Carbon Spaken en deze zijn super licht +/- 1250 gr. Rijden heerlijk en doen qua comfort niets onder aan mijn 45mm Farsport wielen. In mijn ogen rijden ze fijner. De wielen zijn zeer betrouwbaar. Door eigen toedoen een carbon spaak beschadigd. Nieuwe spaak ontvangen en mbv spaakspanning meter weer terug gezet. Wiel blijft perfect recht. Goede service van Panda Podium. Al met al zeer tevreden.
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.
-
- Forum-lid HC
Het gaat niet zozeer om de kwaliteit, die zal prima zijn.
Nextie heeft ook heel mooi spul, iets goedkoper wat jij noemt, 100 of 200 euro gok ik.
Wel lichter als je naar carbon spaken gaat ga je daar onder de 1200 gram met 45/50 voor en 55/60 achter
De chinese carbon velgen liggen altijd wat voor op de grote fabrikanten dat is al jaren.
Bij de merken vind je echt geen hoge sets van 1300 gram of minder. Syncros komt een eind, die zijn ook wel heel mooi.
Nextie heeft ook heel mooi spul, iets goedkoper wat jij noemt, 100 of 200 euro gok ik.
Wel lichter als je naar carbon spaken gaat ga je daar onder de 1200 gram met 45/50 voor en 55/60 achter
De chinese carbon velgen liggen altijd wat voor op de grote fabrikanten dat is al jaren.
Bij de merken vind je echt geen hoge sets van 1300 gram of minder. Syncros komt een eind, die zijn ook wel heel mooi.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Lopen de chinezen voor of bouwen de westerse grote merken gewoon een beetje meer marge in?wasbeer2006 schreef: ↑23 dec 2024 08:30 De chinese carbon velgen liggen altijd wat voor op de grote fabrikanten dat is al jaren.
Less is bore
-
- Forum-lid HC
Mwa. in 2018 had ik toen de "nieuwe" standaard 22mm intern, hookless en 1450 voor een setje 55mm.
Een maat van mij en ikzelf hebben daar 50K probleemloos op gereden.
Als ik zie waar bv nextie mee bezig is en wat de afwerkingskwaliteit van de velgen is. Die zie ik niet vaak.
Echt lichte hoge, maar ook MTB velgen, had je drie jaar terug die gewichten genoemd had iedereen keihard gaan lachen.
Het voordeel van zelf kiezen is dat je kunt bepalen, hoe sterk en/of licht het moet zijn.
Een maat van mij en ikzelf hebben daar 50K probleemloos op gereden.
Als ik zie waar bv nextie mee bezig is en wat de afwerkingskwaliteit van de velgen is. Die zie ik niet vaak.
Echt lichte hoge, maar ook MTB velgen, had je drie jaar terug die gewichten genoemd had iedereen keihard gaan lachen.
Het voordeel van zelf kiezen is dat je kunt bepalen, hoe sterk en/of licht het moet zijn.
-
- Forum-lid
Wat is eigenlijk het voordeel van carbon spaken? Lees er toch hele wisselende verhalen over. Vooral mbt replacement en comfort.
Ben denk te weinig ingelezen hierop maar zie er de voordelen behalve een paar gram minder gewicht niet van in.
Ben denk te weinig ingelezen hierop maar zie er de voordelen behalve een paar gram minder gewicht niet van in.
-
- Forum-lid HC
Het is vooral lichter, circa een 2 gram per spaak.
De wat bredere aero spaken staan wel heel mooi.
Nadeel is inderdaad dat het knalhard kan aanvoelen en het is best wel kwetsbaar.
Vooral dat eerste is een nadeel dat is van bijna iedereen hoor.
Het zal ook best beter worden, de eerste carbon velgen waren ook niet meteen beter dan alu en als je kijkt wat er nu zo,n tien jaar later is. Dan is dat natuurlijk wel extreem wat er bereikt is met carbon velgen.
De wat bredere aero spaken staan wel heel mooi.
Nadeel is inderdaad dat het knalhard kan aanvoelen en het is best wel kwetsbaar.
Vooral dat eerste is een nadeel dat is van bijna iedereen hoor.
Het zal ook best beter worden, de eerste carbon velgen waren ook niet meteen beter dan alu en als je kijkt wat er nu zo,n tien jaar later is. Dan is dat natuurlijk wel extreem wat er bereikt is met carbon velgen.