Trainingpeaks lanceert ook software voor de indoortrainer, voorlopig gratis voor elke Trainingpeaks-account. Ik zie op het eerste zicht niet echt de meerwaarde t.o.v. Zwift, maar iedereen wil blijkbaar graag een stukje van de Zwift-taart. Ik zal wel een paar testjes uitvoeren met deze TP virtual.
https://www.trainingpeaks.com/virtual/
Trainingpeaks Virtual
Deze software bestaat al een hele tijd onder de naam IndieVelo. TP heeft deze recentelijk overgenomen, en wordt nu geintegreerd in de TP branding als TP Virtual.
Het voordeel tov Zwift is dat als je al TP gebruiker bent, dit dus gratis is ipv 20,- per maand.
Ook heeft TP virtual (moet echt nog wennen aan de naam
) behoorlijk geavanceerde detectie of de vermogens waardes die je trapt wel kloppen. Incl. standaard support voor dual recording. Voor eSports / races zijn ze wat dat betreft een heel stuk verder dan Zwift. Waarvan ik van de laatste denk dat buiten de Pro eSport rijders in Zwift, het ze echt geen barst interesseert of iemand doet cheaten met z'n vermogens zolang deze maar elke maand netjes z'n rekening betaald.
Leuk feitje: George Gilbert (de main developer die IndieVelo gebouwd heeft) was vroeger betrokken bij Zwift voor de performance verification van de Pro eSports races (ZADA).
Het voordeel tov Zwift is dat als je al TP gebruiker bent, dit dus gratis is ipv 20,- per maand.
Ook heeft TP virtual (moet echt nog wennen aan de naam

Leuk feitje: George Gilbert (de main developer die IndieVelo gebouwd heeft) was vroeger betrokken bij Zwift voor de performance verification van de Pro eSports races (ZADA).