Rammelende schijfremmen na afspuiten met water
Ik heb sinds vorige week een Giant Revolt Advanced 2, en ik heb inmiddels kennisgemaakt met het gravelen. Wat wel duidelijk is: na elke rit moet de fiets flink gereinigd worden . Daartoe spuit ik de fiets schoon met de tuinslang. (Niet met een gerichte harde straal, maar op de nevelstand.) Het valt me op dat de schijfremmen na afloop een behoorlijk stevig ‘rammelend geluid’ maken. (Geluiden zijn moeilijk te omschrijven, maar ik houd het hier maar even op.) Dat geluid zal best wel weer verdwijnen als de remmen weer even goed gebruikt worden, maar ik vraag me gewoon af waar dat geluid nou door veroorzaakt wordt, en ik vraag me toch ook wel af of het misschien schadelijk is.
Normaal. Heb je bij in de regen rijden ook.
-
- Forum-lid
Inderdaad zand of achtergebleven vocht in de klauw of op de schijf. Ik heb sinds kort een klein compressortje, daarmee blaas ik de fiets in 5 minuutjes nagenoeg droog. Werkt perfect!
En gelijk vet uit de lagers spuiten en zand ervoor in de plaats.Jasper WBD schreef: ↑27 nov 2024 10:13 Inderdaad zand of achtergebleven vocht in de klauw of op de schijf. Ik heb sinds kort een klein compressortje, daarmee blaas ik de fiets in 5 minuutjes nagenoeg droog. Werkt perfect!
Compressor is voor mij oké voor droogblazen ketting en banden oppompen.
Dogma F
-
- Forum-lid
Als je met 10 bar op een centimeter afstand spuit zeker… maar nadat de fiets is afgespoten en schoongemaakt met 3-5 bar vanaf 20-40 cm gaat er niet zoveel mis hoor.. en met deze koude en zelfs natte dagen loop ik liever dat risico dan dat alles nat achterblijft en roest..