Ik heb enorm last van krijsende remmen (voorwiel), dus ik ben even op onderzoek uitgegaan. Wiel en remblokjes eruit gehaald en valt gelijk op dat de rechterpiston veel verder uitsteekt dan de link (sterker nog, de linker zit nog helemaal in de caliper). Het gaat hier trouwens om SRAM Force AXS.
Nu heb ik het volgende gedaan: rechter piston teruggeduwd, 4mm inbussleutel op de plek van de schijfrem gestopt. Rem indrukken. De rechterpiston komt er eerst helemaal uit en pas op het moment dat die tegen de inbussleutel komt (en tegengehouden wordt) komt de linkerpiston er uit. Dus ik de boel even goed schoongemaakt (en er kwam wat vuil vanaf

Dus op naar de volgende stap. Ik hou de rechterpiston tegen en dus op de rem, de linkerpiston komt gelijk. Dit iets van 10x herhaald dus ik dacht. de linkerpiston zit wel goed los inmiddels. Dus ik de inbussleutel weer geplaatst, ga remmen, komt weer eerst alleen de rechter eruit en pas als die klem zit tegen de inbus komt met pijn en moeite de linkerpiston er uit..
Ik weet even niet meer wat nu toen doen.. Heeft iemand dit eerder meegemaakt? Is de Caliper ten dode opgeschreven? Of zou het de moeite waard zijn om de boel nog te onluchten (dat kan ik helaas niet gelijk want ik heb geen ontluchtingsset voor SRAM).
Help!