Heel goede vraag waar de gemiddelde wielertoerist geen antwoord op heeft.
Het grote domme vragen topic
-
- Forum-lid
-
- Forum-lid
Wat is de gemiddelde wielertoerist?
-
- Forum-lid HC
Het staat niet voor niets in het domme vragen topic.
Ketonen, kersensap, bi-carbonaat en anders n motortje.ColumsbusMJ schreef: ↑29 aug 2024 19:32 Wat voor verzet raad je een gemiddelde wielertoerist aan om in Zuid-Limburg met beklimmingen als de Keutenberg te gebruiken?
Ik ga volgend weekend en heb een 34/32 verzet gestoken.ColumsbusMJ schreef: ↑29 aug 2024 19:32 Wat voor verzet raad je een gemiddelde wielertoerist aan om in Zuid-Limburg met beklimmingen als de Keutenberg te gebruiken?
Cannondale CAAD10 | 2015
Scott Addict 30 | 2023
Orbea Terra H30 | 2021
Scott Addict 30 | 2023
Orbea Terra H30 | 2021
Als je geen sap hebt dan kan je het kersenpad nemenkxlight schreef: ↑30 aug 2024 12:32Ketonen, kersensap, bi-carbonaat en anders n motortje.ColumsbusMJ schreef: ↑29 aug 2024 19:32 Wat voor verzet raad je een gemiddelde wielertoerist aan om in Zuid-Limburg met beklimmingen als de Keutenberg te gebruiken?
-
- Forum-lid
Dit soort ongevraagd advies is de reden dat je zulke vragen stelt. Hartelijk dank voor het meedenken! Kersensap/pad, ketonen en natriumcyanide in the pocket, dat komt helemaal goed.
Dat is voor een ieder verschillend.ColumsbusMJ schreef: ↑29 aug 2024 19:32 Wat voor verzet raad je een gemiddelde wielertoerist aan om in Zuid-Limburg met beklimmingen als de Keutenberg te gebruiken?
De vorm van de dag is zeker ook een factor.
Zo ging ik in het verleden altijd met mijn triple naar Limburg.
Lekker hoor, een 30x27 tot je beschikking.
Tot ik een keer de 30 niet gebruikt had en alles op de 39 had gedaan.
Nu heb ik een fiets met 36x32 als lichtste verzet en ging ik afgelopen vakantie de col de Saty op met 36x28 op.
(Col de Saty is vergelijkbaar met Keutenberg)
Alleen het laatste stukje heb ik toch nog eventjes de 32 geschakeld omdat ik "op" was.
Ik verwacht dat je prima met de 36x30 uit de voeten kan in Limburg en ja, op sommige zal je even moeten 'harken'.
-
- Forum-lid
Thanks! Ik zat een beetje in dubio of ik een 25 kon laten zitten of dat een 30 wel handig is. Ik ben met 83/84 kg niet de lichtste fietser en fiets graag een wat lichter verzet dan dat ik zwaar trap. Ik had de vraag ook zelf kunnen beantwoorden, was ook benieuwd wat voor verzet anderen zouden gebruiken. Alleen in het hooggebergte (klimmen 20 minuten en langer boven de 7%) vind ik een 36x34 wel lekker omdat ik met kracht sneller verzuur dan met veel rotaties.Theo V schreef: ↑30 aug 2024 15:42Dat is voor een ieder verschillend.ColumsbusMJ schreef: ↑29 aug 2024 19:32 Wat voor verzet raad je een gemiddelde wielertoerist aan om in Zuid-Limburg met beklimmingen als de Keutenberg te gebruiken?
De vorm van de dag is zeker ook een factor.
Zo ging ik in het verleden altijd met mijn triple naar Limburg.
Lekker hoor, een 30x27 tot je beschikking.
Tot ik een keer de 30 niet gebruikt had en alles op de 39 had gedaan.
Nu heb ik een fiets met 36x32 als lichtste verzet en ging ik afgelopen vakantie de col de Saty op met 36x28 op.
(Col de Saty is vergelijkbaar met Keutenberg)
Alleen het laatste stukje heb ik toch nog eventjes de 32 geschakeld omdat ik "op" was.
Ik verwacht dat je prima met de 36x30 uit de voeten kan in Limburg en ja, op sommige zal je even moeten 'harken'.
Als we als rivier de stromen nemen die door NL lopen waar scheepvaart plaatsvindt, is de gemiddelde diepte tussen de drie en vijf meter.
In de uitlopen naar zee, Oude Maas, Nieuwe Maas, Haringvliet zijn gedeelten waar het nog veel dieper is (5-10mtr). Meestal ontstaan door stroming bij extreme waterstanden en waterafvoeren.
Plannen om een onderzeeer aan te schaffen?