Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Politiek

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4709
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 25 mei 2024 12:10

Belachelijk , als je maar voor overlast zorgt krijg je een zak geld mee,...heel bijzonder.

ps. Hoewel het een Poolse super is , staat niet wie de overlast veroorzakers zijn.

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4626
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 25 mei 2024 12:38

Wat kost n agent per jaar?! 100.000 euro. Had je toch 50 jaar n agent daar voor de deur kunnen zetten. Of 16 jaar 24/7. Probleem ook opgelost.

Maar nee we trekken de portemonnee en scheppen een precedent voor de toekomst.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 38298
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 25 mei 2024 12:49

pino schreef: 25 mei 2024 09:47
kxlight schreef: 25 mei 2024 09:40
pino schreef: 25 mei 2024 09:35

Is licht de oorzaak van de smakeloosheid? Dan zou dat toch aan te passen moeten zijn?
Te weinig licht
In kassen is dat te regelen.
Maar tegen welke kosten? Wil je een voorjaarszonnetje simuleren?
Dan praat je zomaar over installatie van 400umol PAR led-licht, praat je over heel serieus veel geld. En dan komen de stroomkosten en nog overheen.

Aardbeien in de winter moet je eigenlijk niet willen. Ik koop die smakeloze dingen ook niet. En as usual liggen de goede aardbeien niet in de NL supermarkten.
Less is bore

pino
Forum-lid
Berichten: 3592
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 25 mei 2024 12:57

In de tuin hebben we bosaardbeien, daar kan weinig tegenop qua smaak. Is het alleen het licht, of ook de soort? Kan me voorstellend at verschillende rassen verschillende smaken hebben.
Niet zijken maar reiden !

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 38298
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 25 mei 2024 13:23

Rassen ook, maar soorten die ontwikkeld zijn om met minder energie toch vruchten te geven missen suikers. En suikers = smaak.
Less is bore

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8548
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 25 mei 2024 15:39

klaastuin schreef: 25 mei 2024 10:27
Jans schreef: 25 mei 2024 08:45 Waarom zou je een product dat makkelijk is te telen, ook in Nederland niet blijven telen? Je kunt ook alles willen laten verdwijnen en dan? Importeren?
Waarom direct alles laten verdwijnen? De overheid kan daar toch keuzes in maken? Is het echt zo belangrijk dat we het hele jaar door NL aardbeien kunnen eten? Afgezet tegen de schaarse grond, energie en arbeidskrachten lijkt me de beschikbaarheid van aardbeien niet de hoogste prioriteit.

Alleen willen 'we' dat soort keuzes niet maken omdat de vrije markt een heilig dogma is waar niet aan getornd mag worden.
Ik heb het helemaal niet over jaar rond aardbeien, maar als voorjaarsfruit is er echt niets mis mee, behalve dan dat ze ik weet niet hoe lang goed moeten blijven en daardoor smaak verloren zijn

klaastuin
Forum-lid
Berichten: 576
Lid geworden op: 27 mar 2014 14:32

klaastuin 25 mei 2024 17:21

Jans schreef: 25 mei 2024 15:39
klaastuin schreef: 25 mei 2024 10:27
Jans schreef: 25 mei 2024 08:45 Waarom zou je een product dat makkelijk is te telen, ook in Nederland niet blijven telen? Je kunt ook alles willen laten verdwijnen en dan? Importeren?
Waarom direct alles laten verdwijnen? De overheid kan daar toch keuzes in maken? Is het echt zo belangrijk dat we het hele jaar door NL aardbeien kunnen eten? Afgezet tegen de schaarse grond, energie en arbeidskrachten lijkt me de beschikbaarheid van aardbeien niet de hoogste prioriteit.

Alleen willen 'we' dat soort keuzes niet maken omdat de vrije markt een heilig dogma is waar niet aan getornd mag worden.
Ik heb het helemaal niet over jaar rond aardbeien, maar als voorjaarsfruit is er echt niets mis mee, behalve dan dat ze ik weet niet hoe lang goed moeten blijven en daardoor smaak verloren zijn
Fair enough, maar je had het over 'alles willen laten verdwijnen'. Ik stel daar tegenover dat een beetje meer regulering m.i. niet zo'n gek idee is. Maar aardbeien uit de volle grond zijn idd geen goed voorbeeld. Als die door het plukken te duur worden ga ik ze zelf wel plukken bij de biologische teler ;)

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8406
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 25 mei 2024 17:57

Welke idioot gaat er aardbeien in de winter willen eten?!
Als er één van de geneugten van de lente is dan is het wel die eerste verse aardbei, bij ons ook uit eigen tuin maar soms ook uit de supermarkt als het voorjaar tegen zit.
En bosaardbeien zijn inderdaad heerlijk. Gelukkig heel veel hier in de bossen en het zoeken en plukken geeft ook veel voldoening. (Wel altijd goed wassen ivm vossen en herten urine waar een dodelijke bacterie in kan zitten)
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5503
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 25 mei 2024 18:43

Enzzo schreef: 25 mei 2024 17:57 Welke idioot gaat er aardbeien in de winter willen eten?!
Als er één van de geneugten van de lente is dan is het wel die eerste verse aardbei, bij ons ook uit eigen tuin maar soms ook uit de supermarkt als het voorjaar tegen zit.
En bosaardbeien zijn inderdaad heerlijk. Gelukkig heel veel hier in de bossen en het zoeken en plukken geeft ook veel voldoening. (Wel altijd goed wassen ivm vossen en herten urine waar een dodelijke bacterie in kan zitten)
Dat laatste geldt ook voor bramen. Niet de laag bij de grond hangende plukken.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16418
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 25 mei 2024 18:53

Gaat het hier nu over de Partij van de Aardbij? Ik ben er allergisch voor...
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8406
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 25 mei 2024 18:54

Nee de partij van rood fruit. Daar ben je toch niet allergisch voor 😉
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8406
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 25 mei 2024 18:58

JPAR schreef: 25 mei 2024 18:43
Enzzo schreef: 25 mei 2024 17:57 Welke idioot gaat er aardbeien in de winter willen eten?!
Als er één van de geneugten van de lente is dan is het wel die eerste verse aardbei, bij ons ook uit eigen tuin maar soms ook uit de supermarkt als het voorjaar tegen zit.
En bosaardbeien zijn inderdaad heerlijk. Gelukkig heel veel hier in de bossen en het zoeken en plukken geeft ook veel voldoening. (Wel altijd goed wassen ivm vossen en herten urine waar een dodelijke bacterie in kan zitten)
Dat laatste geldt ook voor bramen. Niet de laag bij de grond hangende plukken.
Hahaha, ja laaghangend fruit plukken… vertel dat maar aan de Boer-Braam-Brandnetel partij 😂
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Plaats reactie