Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Gevallen in 2024

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3284
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 23 mei 2024 21:33

Update
Stijfheid in nek en bovenlichaam zijn zo goed als weg, waar gisteren hoesten en lachen nog pijnlijk waren is dat vandaag verdwenen.
Alleen mijn nek is nog licht beperkt in de hoek maar dat zal morgen ook weg zijn.

Mijn rechterduim is nu nog het enige, die duim is nog steeds wat dikker en stijfjes, huid is licht verkleurd.

Mijn buurman vroeg wanneer ik weer ging fietsen, "of ik nog een maandje ging wachten".
Ik vroeg hem waarom hij dat dacht en hij antwoordde dat hij dacht dat ik wel bang zou zijn na zo'n klap.
Angst is helemaal niet in mij opgekomen, ik zei tegen hem dat als ik weet of ik voldoende kracht in mijn handen heb op goed te kunnen remmen dat ik morgen wel weer op de fiets zal zitten en gewoon weer hetzelfde stuk ga rijden.

Uit een ander topic.
Zoiets moet het geweest zijn, behalve dan de fietser die op mijn stukje van het fietspad kwam en achter een groep fietsers verscholen zat en we elkaar niet konden zien.
Theo V schreef: 23 mei 2024 13:11 Zo dan. :o :shock:
https://dailybuzz.nl/buzz/embed/41036

CharlieP
Forum-lid
Berichten: 98
Lid geworden op: 26 nov 2023 08:42

CharlieP 24 mei 2024 09:13

Gelukkig weer wat betere berichten. T blijft toch een rot ervaring als je een klapper maakt. Snel weer opstappen en doooor

derxx
Forum-lid
Berichten: 834
Lid geworden op: 16 dec 2020 12:34

derxx 24 mei 2024 10:58

Dat scheelt Nico... Sterkte met het herstel. Conditie komt altijd sneller terug dan je denkt.

Ik ben na m'n eerste val eind Januari op 9 maart nog een keer tegen het asfalt gesmakt. Deze keer was het wat vervelender.
Reed tussen Belgie en Maastricht over het fietspad langs het kanaal. Was ong. zo'n 2u onderweg, en tijd voor de volgende reep. Terwijl ik m'n reep aan het eten ben met een gangetje van ~30kmh (1 hand aan het stuur) zie ik een bult in de weg over het hoofd (fijne Belgische wegen) en slaat m'n stuur uit mn hand. Probeerde hem nog te redden, maar dat mislukte, en maakte een flinke klapper tegen het asfalt.
Wat schaafwonden op m'n linker elleboog en knie, en wat zeer net boven m'n rechter knie waar ik schijnbaar m'n stuur of frame mee geraakt heb. Fiets alleen wat optische schade aan de linkerkant. Gelukkig m'n alu winter/gravel fiets, en die kan wel wat hebben. Was in ieder geval niks stuk.
Na een paar minuten bijkomen en uitlopen weer opgestapt, en nog ong een uurtje teruggefietst naar m'n schoonvader waar ik m'n auto had staan. Rechterbeen begon wel wat meer zeer te doen, en begon ook een zwelling te ontstaan net boven m'n rechter knie.
Eenmaal terug even alles ontsmet en een rekverband om de zwelling en flink gekoeld met een icepack, en naar huis gereden. Onderweg begon het wel steeds meer zeer te doen, totdat ik het niet meer volhield en het rekverband maar losser gemaakt.
Uiteindelijk 's-avonds nog eerst naar de HAP gegaan want de pijn was niet meer te harden, en m'n been was ondertussen bont en blauw en flink opgezwollen (>8cm meer omtrek dan links). Bij de HAP verteld dat ik bloedverdunners gebruik, en dat ik het niet vertrouwde. Zij vertrouwden het ook niet, en dus een nachtje moeten blijven.... Op een vreemde manier luchtte dat wel op. Nacht goed doorgekomen, en de zwelling was 'smorgens niet meer erger geworden. Ook de pijn was ondertussen te behappen.

Daarna herstel. Eigenlijk meteen contact gezocht met m'n fysio, en precies een week na de crash zat ik voorzichtig op de trainer. Halfuurtje rustig trappen, zonder echt kracht te zetten.
Sindsdien ging het elke dag een klein beetje beter. De zwelling heeft ruim 5 weken nodig gehad om grotendeels weg te zijn. Het is nog wel zichtbaar, en nog steeds verminderd gevoel op de huid (al wordt het nog steeds iets beter). Na een zware inspanning zie je dat er wat meer vocht zit daar, maar na een paar uur is het ook weer weg.
1 maand nadat ik voor het eerst weer op de fiets zat een 3m en 10m test gedaan en 2 dagen later een 20m test. De 10 en 20m waardes waren beide alltime PB's. met 323w en 292w respectievelijk, al denk ik dat ik de 20min iets te conservatief begonnen ben, en wellicht nog wel iets meer had kunnen trappen.

Ondertussen is het 2.5 maanden geleden, en ben ik er (hopelijk) klaar voor om morgen de 150km gele lus van Limburgs Mooiste te fietsen. Zo zie je maar hoe snel je weer kunt opknappen na een flinke val.
Afbeelding

Torus2021
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 02 jul 2021 22:01

Torus2021 10 jun 2024 17:25

Afgelopen zondag helaas onderuit gegaan tijdens een gravelrit.

Door een geultje in het gras en met voorwiel net het randje meegepakt.

Harde klapper gemaakt op linkerheup en hoofd. Mijn Lazer Z1 Mips is compleet doormidden op de plaats van impact.


Via de spoedeisende hulp foto’s laten maken en gelukkig geen fractuur zichtbaar op de röntgenfoto.
Wel erg veel pijn bij zijwaartse beweging van het linkerbeen of bij te ver been omhoog liften.

Zal de komende periode rustig aan herstellen, hoofdpijn is uitgebleven met dan aan de helm

Gelukkig heeft de helm zijn waarde bewezen en laat het weer een waarschuwing zijn voor alle collega fietser die nog steeds zonder helm rijden…
Laatst gewijzigd door Torus2021 op 13 jun 2024 07:51, 2 keer totaal gewijzigd.

Vicenza
Forum-lid
Berichten: 1092
Lid geworden op: 28 mei 2012 20:30

Vicenza 10 jun 2024 17:55

Gelukkig had je een helm op inderdaad! Ik neem aan dat de foto's van je heup zijn gemaakt? Hoe je het nu beschrijft zou het goed een bursitis (slijmbeursontsteking) kunnen zijn. Kan je op die heup liggen?
Rustig doorbewefgen is goed, maar niet te veel belasten.

Zelf heb ik (alweer, 2024 is een slecht jaar) gisteren ook een duit in het zakje gedaan, op een knullige manier. Op de camping reed ik door een zandpit van 40x30 cm. Hij was alleen muller en dieper dan ik verwachtte, dus ik ging over m'n stuur heen in slowmotion, tot groot plezier van m'n dochter (en mijzelf). De enige schade was zand op m'n shifter, een blauwe plek op m'n bovenbeen, en een ernstig gebutst ego.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8405
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 10 jun 2024 20:39

Hahaha dat laatste kan je ook nog wel een tijdje blijven achtervolgen hoor!
Ooit nonchalant een drukknop van het stoplicht proberen te pakken zonder uitklikken. Misgegrepen en vol op m’n plaat gegaan.
Weinig fysieke schade maar psychische schade achtervolgd me nog steeds 😉
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

senior
Forum-lid
Berichten: 2243
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 10 jun 2024 22:19

Dat zijn inderdaad trauma's waar je eigenlijk professionele hulp bij nodig hebt :-D

Zottenpedj
Forum-lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 17 dec 2014 18:53
Locatie: Vlaamse Ardennen

Zottenpedj 12 jun 2024 15:12

Long time lurker, first time crasher

Maandag van het fietspad gereden door een onoplettende autobestuurder. Ik heb de wagen nog proberen ontwijken waardoor ik over de motorkap heen ben gevlogen ipv in de flank te knallen.

Kwam aan een snellheid van +-35km/u een lichte afdaling af waar de auto rechts afsloeg over het fietspad.
Mijn eerste bezorgdheid was een heel erg pijnlijke enkel die ik niet meer kon bewegen en ik had wat last van mijn nek.

Ambulance toegekomen en mijn nek gefixeerd voor het ritje naar het ziekhuis. Foto's van enkel en scan van de nek geven een stabiele breuk weer in mijn onderste nek wervel en geen breuken in de enkel.

Crash detection van mijn garmin had ondertussen mijn vriendin op de hoogte gebracht waar ik op straat lag. Dat systeem werkt dus ook :like:

De klap tegen de wagen herinner ik mij niet, het eerste dat ik weet is dat ik mijn helm over straat hoor schuren terwijl ik verder over de grond glijd. In de helm zit ook een kiezel dat net niet / net wel tot tegen mijn hoofd is geraakt. De helm heeft dus niet alleen de klap perfect opgevangen maar heeft ook een steentje weten te stoppen dat zich anders wel wat dieper zou geboord hebben.

Nu tijd voor de zoektocht naar een nieuwe helm :D

Afbeelding
Afbeelding

leon1
Forum-lid
Berichten: 3203
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 12 jun 2024 15:41

Nou, beterschap maar! Die helm heeft zijn werk in ieder geval goed gedaan!
Ride bikes, not tanks!

CharlieP
Forum-lid
Berichten: 98
Lid geworden op: 26 nov 2023 08:42

CharlieP 12 jun 2024 15:49

Breuk in de nekwervel klinkt niet echt goed, wat moet je daar mee doen? Rust?
Succes met herstel, ik hoop voor je dat je snel weer op de fiets kan stappen. En over het nut van een helm....

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5503
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 12 jun 2024 15:51

Poeh. Beterschap. Ik hoop dat alles goed opgelost wordt en dat je snel weer hersteld bent.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Zottenpedj
Forum-lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 17 dec 2014 18:53
Locatie: Vlaamse Ardennen

Zottenpedj 12 jun 2024 15:59

Breuk in zo een wervel is inderdaad rust en een nek brace.

Fiets heeft opvallend weinig schade dus dat is ook al een meevaller.

Ik denk dat ik inderdaad wel kan zeggen dat die helm mijn leven gered heeft :like:

Plaats reactie