Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Giro 2024

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8404
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 22 mei 2024 22:21

Interessante vraag. In retrospectief zou je zeggen nee. Maar als Kooij en Laporte niet waren uitgevallen zou Wout op z’n minst een belangrijke rol hebben kunnen spelen.
En als Gesink en Uijtdebroeks er nog waren zou hij daar ook veel voor hebben kunnen doen en voor hebben kunnen terugkijken in de punchers etappes waar nú Allaphilippe juist de boventoon voert.
Het zou hoe dan ook een heel andere koers zijn geweest maarja…
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

el_loco
Forum-lid
Berichten: 997
Lid geworden op: 29 apr 2009 10:50

el_loco 23 mei 2024 07:56

vAert had waarschijnlijk gewoon lekker vrij kunnen koersen, zonder veel verplichtingen naar de ploeg toe. Eerst ff je op een half uur laten rijden en daarna aanvallen. Een zesde of zevende plek van Uitdebroecks had hem niet aan het werk gezet lijkt me. Wat de uitkomst was geweest, dat weet je nooit natuurlijk.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6342
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 23 mei 2024 09:37

el_loco schreef: 23 mei 2024 07:56 vAert had waarschijnlijk gewoon lekker vrij kunnen koersen,
Vandaag was wel een prima etappe voor hem geweest. Hele dag heel ligt omlaag. Wind mogelijk schuin op kop.
Ik zie dat ze even door Lamon gaan op een categorie 4 klim te scoren. Op de doorgaande weg was voor de liefhebber van helikopterbeelden toch beter geweest. Schitterende kloof is dat.........
Wellicht om een aantal tunneltjes te vermijden.

Beetje saai dorp dat Lamon maar vanaf het bruggetje tot boven zijn 200hm en dit zou wel een mooie plek kunnen zijn om een vlucht te laten ontstaan
Overigens stadje waar tussensprint is mag er dan wel weer zijn. Fraai plein! Overigens Padova waar de finish is kan je best eens een dag aan stuk slaan.

Met de wind schuin tegen zal het toch lastig worden voor de vluchters (als die er al komen). Toch ga ik lekker de hele etappe kijken want - ondanks dat tweede deel van de etappe niet het mooiste deel van Italie is - plaatjes van Italie krijg ik zelden genoeg van.

Denk dat het voor Milan zal zijn vandaag en kan hij zondag op gelijk hoogte komen met Pogi.
Of slaat Pogi zaterdag dan in de laatste bergetappe nog een keer toe?
Dat het de twee veelvraten in deze Giro zijn is inmiddels wel duidelijk.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8404
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 23 mei 2024 12:47

Dit is ook weer zoiets triestigs: anti-fans proberen Pogačar zijn prestaties in twijfel te trekken op Strava.

https://sporza.be/nl/2024/05/23/-haters ... ium=social
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

galileo2
Forum-lid
Berichten: 1097
Lid geworden op: 01 aug 2011 22:18
Locatie: Belgie

galileo2 23 mei 2024 13:10

Enzzo schreef: 22 mei 2024 22:21 Interessante vraag. In retrospectief zou je zeggen nee. Maar als Kooij en Laporte niet waren uitgevallen zou Wout op z’n minst een belangrijke rol hebben kunnen spelen.
En als Gesink en Uijtdebroeks er nog waren zou hij daar ook veel voor hebben kunnen doen en voor hebben kunnen terugkijken in de punchers etappes waar nú Allaphilippe juist de boventoon voert.
Het zou hoe dan ook een heel andere koers zijn geweest maarja…
Een belangrijke rol.
Mijn vraag zou hij 1 van de voorbije ritten hebben gewonnen. Mijn gedachte: misschien 1. En dat is te weinig voor een renner van zo’n kaliber

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 38290
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 23 mei 2024 13:54

Hoezo "zo'n kaliber"? Buiten topjaar 2021 en 2022 met allebei 3 ritzeges in de Tour en een paar mooie (maar net niet de belangrijkste) eendaags overwinningen in die 2 jaren heeft hij een mooi en degelijk palmares opgebouwd, maar niet van dien aert dat hij zomaar ff 2-3 ritten kan pakken in de Giro of Vuelta.
Wout heeft wat pech gehad met valpartijen, dit jaar helaas in extremis, maar mist imho ook dat laatste stukje killerinstinct wat Pogi of VdP wel hebben. Vind het ook wel prima om voor een dik salaris superknecht te zijn en af en toe wat moois mee te pakken.
Less is bore

Klein_Verzet
Forum-lid
Berichten: 852
Lid geworden op: 20 okt 2018 10:53

Klein_Verzet 23 mei 2024 14:14

"Hele dag heel ligt omlaag." Gelukkig zijn er ook halve dagen die gewoon rigt leggen. Voor Pogacar maakt 't allemaal niet uit, hij knalt bergen op met zo'n duizelingwekkende snelheid dat gewone stervelingen die de mens als maat der dingen hanteren als referentiepunt uit wanhoop de rode vlag hijsen. Vandaag weer een waterballet om in een bloedlinke massasprint te eindigen. Rest de vraag of Arensman het podium in de komende dagen nog kan bereiken; toch zonde van die 4minuten die hij in de eerste week liet liggen.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8404
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 23 mei 2024 16:16

Die twee van Eurosport zijn lekker op dreef vandaag zeg 😂
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Patrick VB
Forum-lid
Berichten: 164
Lid geworden op: 08 feb 2024 21:03

Patrick VB 23 mei 2024 17:56

2de voor Merlier. Net laatste km bekeken, zag er redelijk chaotisch uit.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6342
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 24 mei 2024 09:13

Het was een bizar vreemde sprint. Merlier goed gedaan en mooi om te zien hoe Milan achteraf gewoon zelf de verantwoordelijkheid nam.
Hoed af voor Merlier voor die vinnige sprint, hoed af voor Milan voor het nemen van verantwoordelijkheid.

Ik heb vrienden in Turijn, Modena en nog wat kennissen in Udine. Deze Giro doet alle drie deze plaatsen aan en bij twee zelfs voor de deur langs. Volgend jaar toch weer die kant op want mis het wel.

Vandaag is de die derde stad aan de beurt. Udine is wat minder bekend bij toerfietsers maar zeker de moeite. Sowieso een mooie stad en dit noord oostelijke deel van Italië heeft veel te bieden.
Daar zelf meermaals tochten (oa Kappa Due) gefietst en heel rustig, schitterende natuur (grens Oostenrijk, Slovenie) en heel veel (bizar) kastelen met vaak nijdige klimmetje om er te komen.........

De renners rijden vrij vlot naar de rivier de Tagliamento en volgen deze (laatste stuk heet denk ik anders) tot Paularo. Schitterend daar. Ze hebben dan wel wat hoogtemeters gemaakt maar pas daarna gaat het echt lastig worden.........

Laatste stuk is zwaar genoeg voor Pogi om nog een keer toe te slaan.................
Van mij mag hij.............cadeautjes doe je maar met Kerst.............

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8404
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 24 mei 2024 09:19

Ik verwacht eigenlijk dat Pogačar morgen weer toeslaat en dat vandaag Alaphilippe in km 1 zijn duivels ontbindt 😉
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Klein_Verzet
Forum-lid
Berichten: 852
Lid geworden op: 20 okt 2018 10:53

Klein_Verzet 24 mei 2024 12:15

Richard Plugge: “We zullen pas in de Tour zien wat het echte niveau van Pogacar is”

Ganna verslaan in een tijdrit en in het hooggebergte (plus 2000m boven NAP) gedurende 13minuten bijna 7w/kg leveren én dan nog twijfelen over het niveau van Pogacar in deze Giro. Tja, ik zou Plugge adviseren om voortaan eerst even met Heijboer te overleggen, voor hij met zijn mening over Pogacar de ether in gaat.

Plaats reactie