Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Politiek

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4709
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 22 mei 2024 15:01

Ik ben zeker geen hardwerkende Nederlander, verre van zelf.
Ik hou dan wel m'n eigenbroek op,
Laatst gewijzigd door mao op 22 mei 2024 15:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4709
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 22 mei 2024 15:03

Jans schreef: 22 mei 2024 14:35 https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2021/41 ... t-gestegen
Velen zullen het niet willen geloven, maar op een dip na 2008 is de koopkracht vanaf 1986 alleen maar omhoog gegaan. Ik denk dat we als groep nooit tevreden zijn.
Het zal allemaal wel zo zijn, maar in 1986 kon je met een modaal salaris een huis kopen, nu net aan een garage box.

Mehekachtohapi
Forum-lid
Berichten: 673
Lid geworden op: 17 nov 2020 11:26

Mehekachtohapi 22 mei 2024 15:03

mao schreef: 22 mei 2024 14:42 Ter verduidelijking over "links"
Zwarte piet, Zwart/wit, Gender, Milieu, Klimaat, Energietransitie, Immigratie, Palestina vs Israël , Eu met zn regels, enz, enz, allemaal linkse drammerige items waar we de afgelopen jaren mee worden overspoeld....
Een doorsnee werkende Nederlander die zn eigenbroek ophoudt is daar zo ondertussen wel klaar mee,
Wat een zwaktebod om dat "links" en drammerige items te noemen zeg. Als dat betekent dat ingegraven roestige in zichzelf gekeerde conservatieven op hun teentjes worden getrapt, mag er nog wel wat doorgedramd worden. We zijn als mens nooit veel wijzer geworden van conservatisme. Als we dan toch aan het polariseren meedoen: gelukkig is Bruin 1 bijna aan de macht en dan komt het op "rechts" helemaal goed.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8410
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 22 mei 2024 15:09

Bruin? maargoed, eerst nog een premier zoeken zonder smetje...
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4709
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 22 mei 2024 15:12

oei, gevoelige snaar? of wilde je zeggen dat het rechtse items zijn?
Btw, niets mis mee met conservatief, alles met mate.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8410
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 22 mei 2024 15:34

Euh, over drammen gesproken:

MAO schreef:"Links" zit sowieso overal door verweven , of dat nu de " onschuldige " postcode loterij is of media, onderwijs , cultuur, en allerlei actie groepen, zelfs defensie hebben ze tegenwoordig toe geëigend...
MAO schreef:Ter verduidelijking over "links"
Zwarte piet, Zwart/wit, Gender, Milieu, Klimaat, Energietransitie, Immigratie, Palestina vs Israël , Eu met zn regels, enz, enz, allemaal linkse drammerige items waar we de afgelopen jaren mee worden overspoeld....
Een doorsnee werkende Nederlander die zn eigenbroek ophoudt is daar zo ondertussen wel klaar mee,
MAO schreef:...Misschien kan je ze ook niet kwalijk nemen als je in een stad woont en de Volkskrant en NPO als informatie bron hebt.
MAO schreef:Al het geluid wat ter linkerzijde van de VVD zit, hoewel sinds Rutte die de VVD heeft uitgeleverd aan D66 je de VVD er ondertussen ook nog wel bij mag zetten.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gebruikersavatar
synapse
Forum-lid
Berichten: 1178
Lid geworden op: 09 sep 2005 11:51

Gebruikersavatar synapse 22 mei 2024 15:42

mao schreef: 22 mei 2024 14:42 Ter verduidelijking over "links"
Zwarte piet, Zwart/wit, Gender, Milieu, Klimaat, Energietransitie, Immigratie, Palestina vs Israël , Eu met zn regels, enz, enz, allemaal linkse drammerige items waar we de afgelopen jaren mee worden overspoeld....
Een doorsnee werkende Nederlander die zn eigenbroek ophoudt is daar zo ondertussen wel klaar mee,
Echt klinklare onzin!

Ik ben een hardwerkende ondernemer in het MKB die z'n eigen broek ophoudt (en zelfs met AOW nog doorwerkt).

Het valt mij juist op dat vaak die zogenaamde linkshaters alleen maar papagaaien en aanslaan op asiel.

Ik ben links, want ja, ik geef om het milieu en het klimaat (waarvoor hoe je het ook wendt of keert iets aan ons energieverbruik moet veranderen), ga uit van solidariteit en weet dat we EU nodig hebben als tegenwicht tegen China, Rusland en de VS.
Ik gun Israël het recht op een eigen land maar ben van mening dat wat ze nu doen in Gaza niet deugt, net zomin als wat Hamas doet en hun eigen volk als schild tegen de ingecalculeerde acties van Israël gebruikt.

Wat ik heel triest vind is dat er na de 2e wereldoorlog een Nederland is gebouwd dat tot de welvarendste en gelukkigste landen ter wereld behoort en dat bewoond wordt door mensen die alleen maar aan zichzelf denken.
Courir c'est mourir un peu

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8549
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 22 mei 2024 15:45

mao schreef: 22 mei 2024 15:03
Jans schreef: 22 mei 2024 14:35 https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2021/41 ... t-gestegen
Velen zullen het niet willen geloven, maar op een dip na 2008 is de koopkracht vanaf 1986 alleen maar omhoog gegaan. Ik denk dat we als groep nooit tevreden zijn.
Het zal allemaal wel zo zijn, maar in 1986 kon je met een modaal salaris een huis kopen, nu net aan een garage box.
Maar gelukkig wel (n=4)+1 fietsen?

koekiesbakker
Forum-lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 17 nov 2014 12:04

koekiesbakker 22 mei 2024 15:48

mao schreef: 22 mei 2024 14:42 Ter verduidelijking over "links"
Zwarte piet, Zwart/wit, Gender, Milieu, Klimaat, Energietransitie, Immigratie, Palestina vs Israël , Eu met zn regels, enz, enz, allemaal linkse drammerige items waar we de afgelopen jaren mee worden overspoeld....
Een doorsnee werkende Nederlander die zn eigenbroek ophoudt is daar zo ondertussen wel klaar mee,
Dank voor de verduidelijking. Dit helpt, denk ik, wel te begrijpen waar je vandaan komt. Een soort sentiment van: 'Je kan niet eens over onderwerp X een discussie voeren zonder dat er meteen met een regenboogvlag gezwaaid wordt.' Misschien dat ik zo enigszins chargeer.
Ik vermoed dat dit soort ideeën door bepaalde groepen sterk uitvergroot worden en dat dit in de praktijk allemaal wel meevalt (het is meer een internet ding dan iets in de echte wereld). Verder denk ik dat bepaalde groepen er sterker op reageren dan andere (populair gezegd: erdoor getriggerd worden).

Toevoeging: Volgens mij is dit ook een vrij specifieke ongebruikelijke definitie van het woord links. Ik zou meer denken aan zaken als het streven naar een eerlijkere samenleving, vooral als het gaat om de welvaart en in hoeverre de overheid daar een rol in zou moeten spelen (namelijk een relatief grote rol).
Laatst gewijzigd door koekiesbakker op 22 mei 2024 15:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
synapse
Forum-lid
Berichten: 1178
Lid geworden op: 09 sep 2005 11:51

Gebruikersavatar synapse 22 mei 2024 15:49

mao schreef: 22 mei 2024 15:03
Jans schreef: 22 mei 2024 14:35 https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2021/41 ... t-gestegen
Velen zullen het niet willen geloven, maar op een dip na 2008 is de koopkracht vanaf 1986 alleen maar omhoog gegaan. Ik denk dat we als groep nooit tevreden zijn.
Het zal allemaal wel zo zijn, maar in 1986 kon je met een modaal salaris een huis kopen, nu net aan een garage box.
Is natuurlijk ook de schuld van links :mrgreen:
Courir c'est mourir un peu

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4818
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 22 mei 2024 16:11

Mehekachtohapi schreef: 22 mei 2024 15:03 We zijn als mens nooit veel wijzer geworden van conservatisme. Als we dan toch aan het polariseren meedoen: gelukkig is Bruin 1 bijna aan de macht en dan komt het op "rechts" helemaal goed.
Dat is nochtans de kernidee van conservatisme, een evolutionair mechanisme dat het waardevolle laat blijven en het waardeloze laat verdwijnen.

Wie er aan de macht komt (op politiek vlak) is niet meer zo belangrijk, alles dat van tel is overgeheveld (op ongrondwettelijke wijze) naar ondemocratische supra-nationale instanties. Zij die denken dat een regering met wat meer rechts of wat meer links een verschil gaat maken dwalen. Het is symbolisch, voor de buhne, en voor de eigen zak.

Gebruikersavatar
synapse
Forum-lid
Berichten: 1178
Lid geworden op: 09 sep 2005 11:51

Gebruikersavatar synapse 22 mei 2024 16:17

lugosi schreef: 22 mei 2024 16:11
Mehekachtohapi schreef: 22 mei 2024 15:03 We zijn als mens nooit veel wijzer geworden van conservatisme. Als we dan toch aan het polariseren meedoen: gelukkig is Bruin 1 bijna aan de macht en dan komt het op "rechts" helemaal goed.
Dat is nochtans de kernidee van conservatisme, een evolutionair mechanisme dat het waardevolle laat blijven en het waardeloze laat verdwijnen.

Wie er aan de macht komt (op politiek vlak) is niet meer zo belangrijk, alles dat van tel is overgeheveld (op ongrondwettelijke wijze) naar ondemocratische supra-nationale instanties. Zij die denken dat een regering met wat meer rechts of wat meer links een verschil gaat maken dwalen. Het is symbolisch, voor de buhne, en voor de eigen zak.
Is natuurlijk ook cynische lariekoek.
Er is geen land toegetreden tot de EU zonder dat het parlement daarmee heeft ingestemd.
Over drie weken kun je stemmen voor het Europees parlement. Dat parlement keurt Europese wetten goed. dus wat is er antidemocratisch aan?
Courir c'est mourir un peu

Plaats reactie