Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

Gebruikersavatar
CampaYolo
Forum-lid
Berichten: 381
Lid geworden op: 01 sep 2020 18:54
Locatie: Daar waar Brabant Zeeland kust

Gebruikersavatar CampaYolo 22 mei 2024 08:54

Of nog erger, mensen die strava kommetjes pakken met een opgevoerde brommer.
Boerke van buut'n

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6342
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 22 mei 2024 09:16

derxx schreef: 21 mei 2024 22:14 Ongeveer hetzelfde als een Duitser die ik ooit boven op de Stelvio zag.
Dit triggert wel :mrgreen:

Niet op de Stelvio maar wel op weg naar deze pukkel. Ik was met mijn ex en haar broertje fietsen van drielandenpunt (NL/B/D) naar het Gardameer.
M'n toenmalige schoonouders reden de camper steeds naar een volgende camping. Onderweg tijdens een etappe stopte ze een paar keer en op de camping werd zelfs ons tentje neergezet en stond er koud bier.

We fietste een etappe van de camping van Dalaas naar camping bij Prad am Stilfserjoch (Prato allo Stelvio)
Je gaat dan over de Arlbergpas en de Reschenpass.
Bovenop de Arlbergpas staan m'n schoonouders met koffie en taartjes te wachten.
Heerlijk weer, stoeltjes stonden klaar en met z'n vijven in de zon genieten van het uitzicht.
Komt er een auto boven rijden met vier belgen en drie fietsen op het dak.
Fietsen van het dak............
Foto bij wat borden en vergezichten........
3 Belgen doen een jackje aan en beginnen aan de afdaling
1 Belg stapt in de auto en rijdt ze achterna

We zaten echt alle vijf met open mond te kijken.............. (half jaren 80 was dit fenomeen nieuw voor ons)
Paar uur later worden vlak voor de top van de Reschenpass ingehaald door de auto..........met de drie fietsen op het dak.....
Bovenop de Reschenpass zelfde ritueel...........en op de foto bij het ondergelopen kerkje...........

Helaas stonden ze niet bij ons op de camping want dan was ik wel even met hun voeten gaan spelen............
In fotoboek (wij hadden altijd een Minox GT35 bij) van m'n ex zit een foto van het gezelschap bij het torentje................misschien wel iemand van hier :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Eigenlijk best leuk om zo iemand te ontmaskeren. Ach het zal verjaard zijn en als je je in het verhaal herkent geen zorgen.
Via een PB kunnen we gewoon een tarief afspreken voor bijbestellingen van foto's :mrgreen:

Overigens een paar dagen aan de voet van de Stelvio gestaan zonder omhoog te kunnen. Lawinegevaar......

M'n toenmalige schoonouders bezochten onderweg kastelen, musea, oude dorpjes en vonden het concept geweldig. Ik heb nog contact met deze lieve mensen en ze hebben het nog steeds over deze reizen (ook en keer van hoer om het meer van Geneve en terug).
Ook DIT verhaal van deze valsspelers komt regelmatig weer naar boven........... M'n toenmalige schoonmoeder kan er zelf nog boos over worden. Vooral als ze op TV een plakbidon ziet.

Helaas is dit soort valsspelen is zou oud als de Tour toen renners in de begin jaren de trein namen...........
Laatst gewijzigd door Gastheerg op 22 mei 2024 09:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5968
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 22 mei 2024 09:17

Die strava kom's zeggen ook lang niet alles. Er wordt gebrommerd, vals gespeeld (als man bij de vrouwen meedoen), in de auto, of,...... Strava maakt er zelf een potje van. Ik ben ooit king-of-the-mountain geweest op de Dafne Schippers brug, de Oor kant. Iets van 42 gemiddeld of zo. Daar klopte echt geen hout van. Het is al een kunst of die bocht aan 42 per uur te rijden en de de max snelheid in die rit was volgens Wahoo maar 38 kmh.
Live fast; die young. mijn blog

derxx
Forum-lid
Berichten: 834
Lid geworden op: 16 dec 2020 12:34

derxx 22 mei 2024 09:29

Gastheerg schreef: 22 mei 2024 09:16
derxx schreef: 21 mei 2024 22:14 Ongeveer hetzelfde als een Duitser die ik ooit boven op de Stelvio zag.
Dit triggert wel :mrgreen:

.......

Ook DIT verhaal van deze valsspelers komt regelmatig weer naar boven........... M'n toenmalige schoonmoeder kan er zelf nog boos over worden. Vooral als ze op TV een plakbidon ziet.

Helaas is dit soort valsspelen is zou oud als de Tour toen renners in de begin jaren de trein namen...........
Geweldig verhaal. Zie het zo voor me. Ik moet ook elke keer als ik weer eens een flinke berg opgefietst ben en de traditionele foto bij het bordje maak denken aan die Duitser. Geeft toch weer een extra glimlach en voldoening als je het zelf wel op de juiste manier doet. Zeker als je net zoals ik eigenlijk veel te zwaar bent om die cols op te fietsen. Maargoed, dat extra gewicht maakt het dalen dan weer een stuk leuker :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5502
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 29 mei 2024 16:57

'Superman' Lopez voor vier jaar (vanaf juli '23) geschorst wegens gebruik van doping in de Tour van '22.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4623
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 29 mei 2024 17:28

JPAR schreef: 29 mei 2024 16:57 'Superman' Lopez voor vier jaar (vanaf juli '23) geschorst wegens gebruik van doping in de Tour van '22.
Die zal niet gemist worden in t peloton.

jbams
Forum-lid
Berichten: 314
Lid geworden op: 05 mar 2018 13:59

jbams 29 mei 2024 21:11

Jammer. Ik vond hem wel vet eigenlijk.

Plaats reactie