Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Het grote domme vragen topic

Oppbogga
Forum-lid
Berichten: 1277
Lid geworden op: 23 feb 2012 14:14

Oppbogga 20 mei 2024 11:42

Niet in alle landen is de tweede Pinksterdag een vrije dag, vandaar is het wel te begrijpen.
...

Gebruikersavatar
BertL
Forum-lid
Berichten: 1535
Lid geworden op: 20 jul 2016 21:22
Locatie: Veenendaal
Contact

Gebruikersavatar BertL 20 mei 2024 13:14

In de Giro is de maandag altijd de rustdag. "We doen het altijd zo."
hun fietsen.

Tussendoor
Forum-lid
Berichten: 284
Lid geworden op: 20 jun 2022 21:09

Tussendoor 20 mei 2024 13:19

In de tour en vuelta toch niet anders?

Gebruikersavatar
vantheman
Forum-lid
Berichten: 611
Lid geworden op: 29 aug 2009 14:29
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar vantheman 20 mei 2024 13:38

Het lijkt me vanuit commercieel oogpunt (televisie gelden en aandacht voor wielersponsors) veel interessanter te fietsen op een dag dat een groot gedeelte van Europa een vrije dag heeft en de rustdag dus een dag uit te stellen.

peteri200
Forum-lid
Berichten: 611
Lid geworden op: 02 aug 2006 19:16

peteri200 21 mei 2024 17:45

Waarschijnlijk echt een domme vraag, maar ik heb zojuist een co2 pompje gekocht (lezyne). Omdat ik dit nog nooit heb gehad of gebruikt, heb ik dat hier thuis even geprobeerd. Ging allemaal prima patroon erin geschroefd, op het ventiel gedrukt en met de doseerknop was de druk echt perfect te regelen. Nu is dat patroon nog niet leeg volgens mij. Maar die kun je nu niet meer uit het pompje draaien, zonder dat deze dan helenaal leegloopt toch??🤔 en is dat soort folietje wat op de uitstroom opening zit de enige bescherming van een nieuw patroon,zijn jullie niet bang dat deze onderweg in je tasje of achterzak beschadigd en opengaat?

1094
Forum-lid
Berichten: 1733
Lid geworden op: 07 feb 2015 16:59

1094 21 mei 2024 19:16

wasbeer2006 schreef: 20 mei 2024 11:39 Waarom is er een rustdag in de Giro waarop veel mensen vrij zijn?
Had dat niet morgen gekund?
Omdat ze in italie lak hebben aan het buitenland?

Gebruikersavatar
CampaYolo
Forum-lid
Berichten: 369
Lid geworden op: 01 sep 2020 18:54
Locatie: Daar waar Brabant Zeeland kust

Gebruikersavatar CampaYolo 21 mei 2024 19:27

peteri200 schreef: 21 mei 2024 17:45 Waarschijnlijk echt een domme vraag, maar ik heb zojuist een co2 pompje gekocht (lezyne). Omdat ik dit nog nooit heb gehad of gebruikt, heb ik dat hier thuis even geprobeerd. Ging allemaal prima patroon erin geschroefd, op het ventiel gedrukt en met de doseerknop was de druk echt perfect te regelen. Nu is dat patroon nog niet leeg volgens mij. Maar die kun je nu niet meer uit het pompje draaien, zonder dat deze dan helenaal leegloopt toch??🤔 en is dat soort folietje wat op de uitstroom opening zit de enige bescherming van een nieuw patroon,zijn jullie niet bang dat deze onderweg in je tasje of achterzak beschadigd en opengaat?
Eenmaal gebruikt kan je ze niet bewaren nee.
Ik heb er nog nooit van gehoord dat ze spontaan open gaan en ik heb toch al eens een heel erg roestige uit een zadeltasje gehaald :D
Boerke van buut'n

Gebruikersavatar
Se7en
Forum-lid
Berichten: 702
Lid geworden op: 10 jun 2020 20:19
Locatie: Kop van Drenthe

Gebruikersavatar Se7en 21 mei 2024 19:40

De afdichting moet je aardig doordrukken in de schroefmond van het pompje. Die dingen knappen echt niet vanzelf open.
Cannondale CAAD10 | FSA PowerBox

Orbea Terra H30

peteri200
Forum-lid
Berichten: 611
Lid geworden op: 02 aug 2006 19:16

peteri200 21 mei 2024 20:47

CampaYolo schreef: 21 mei 2024 19:27
peteri200 schreef: 21 mei 2024 17:45 Waarschijnlijk echt een domme vraag, maar ik heb zojuist een co2 pompje gekocht (lezyne). Omdat ik dit nog nooit heb gehad of gebruikt, heb ik dat hier thuis even geprobeerd. Ging allemaal prima patroon erin geschroefd, op het ventiel gedrukt en met de doseerknop was de druk echt perfect te regelen. Nu is dat patroon nog niet leeg volgens mij. Maar die kun je nu niet meer uit het pompje draaien, zonder dat deze dan helenaal leegloopt toch??🤔 en is dat soort folietje wat op de uitstroom opening zit de enige bescherming van een nieuw patroon,zijn jullie niet bang dat deze onderweg in je tasje of achterzak beschadigd en opengaat?
Eenmaal gebruikt kan je ze niet bewaren nee.
Ik heb er nog nooit van gehoord dat ze spontaan open gaan en ik heb toch al eens een heel erg roestige uit een zadeltasje gehaald :D
Laat je een half gebruikt patroon wel op het pompje zitten "voor de volgende keer" of gewoon gebruiken wat je nodig hebt, rest laten leeglopen en patroon eruit draaien en weggooien?

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5469
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 21 mei 2024 20:57

peteri200 schreef: 21 mei 2024 20:47
CampaYolo schreef: 21 mei 2024 19:27
peteri200 schreef: 21 mei 2024 17:45 Waarschijnlijk echt een domme vraag, maar ik heb zojuist een co2 pompje gekocht (lezyne). Omdat ik dit nog nooit heb gehad of gebruikt, heb ik dat hier thuis even geprobeerd. Ging allemaal prima patroon erin geschroefd, op het ventiel gedrukt en met de doseerknop was de druk echt perfect te regelen. Nu is dat patroon nog niet leeg volgens mij. Maar die kun je nu niet meer uit het pompje draaien, zonder dat deze dan helenaal leegloopt toch??🤔 en is dat soort folietje wat op de uitstroom opening zit de enige bescherming van een nieuw patroon,zijn jullie niet bang dat deze onderweg in je tasje of achterzak beschadigd en opengaat?
Eenmaal gebruikt kan je ze niet bewaren nee.
Ik heb er nog nooit van gehoord dat ze spontaan open gaan en ik heb toch al eens een heel erg roestige uit een zadeltasje gehaald :D
Laat je een half gebruikt patroon wel op het pompje zitten "voor de volgende keer" of gewoon gebruiken wat je nodig hebt, rest laten leeglopen en patroon eruit draaien en weggooien?
Dat laatste.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
dickw
Forum-lid
Berichten: 803
Lid geworden op: 18 mar 2010 13:48

Gebruikersavatar dickw 22 mei 2024 09:02

peteri200 schreef: 21 mei 2024 20:47 Laat je een half gebruikt patroon wel op het pompje zitten "voor de volgende keer" of gewoon gebruiken wat je nodig hebt, rest laten leeglopen en patroon eruit draaien en weggooien?
Na een uurtje of wat is-ie leeg, Ik bewaar hem wel voor onderweg (je weet maar nooit), maar bij thuiskomst gooi ik hem weg.
Verder zit er nooit een halfje meer in. Tenzij je met met 21 mm bandjes rijd op 5 bar.

peteri200
Forum-lid
Berichten: 611
Lid geworden op: 02 aug 2006 19:16

peteri200 22 mei 2024 12:15

Bedankt voor de reactie's! ik was altijd wat terughoudend over die co2 pompjes, had in het verleden bij diverse andere mensen wel eens gezien hoe dat ging en dat gaf weinig vertrouwen. Maar ik was uitermate verrast hoe soepel het werkte en gaat een stuk sneller, dan staan te prutsen met zo'n mini handpompje. Dat handpompje paste eigenlijk ook niet echt in mijn zadeltasje, en in mijn achterzak was steeds minder plaats, sinds de trend is om 60-90gr koolhydraten te eten per uur :)

Plaats reactie