Gevallen in 2024
Ai. Ik zou de helm toch goed checken. Je ziet het niet altijd als er schade is. Ik hoop dat je het material uit de verzekering krijgt. Lichamelijk knap je hopelijk snel op.
Drali Onice - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
-
- Forum-lid
Ai! Sterkte Niconb!
-
- Forum-lid
Beterschap NicoNB! 

Beterschap! Wát een lul de behanger om snel door te rijden. Dat je dat bij een hond doet is al een kuststreek, laat staan bij een mens.NicoNB schreef: ↑20 mei 2024 12:42 Het moest weer een keer gebeuren natuurlijk, laatste keer was tien jaar terug ofzo.
Vandaag mooi weer dus op de fietspaden veel volk recreatief volk dat niet bezig is met opletten.
Ik zag in de verste weer een groepje van mensen over de volle breedte rijden dus dan laat ik wel merken dat ik tegemoetkomend ben.
De laatste van een groepje lette niet op, week uit voor een andere fietser en ik kon geen kant op en klapte er vol op.
Niet mijn schuld zoals omstanders zeiden, die gaven de schuld aan mensen die maar snel doorgefietst waren.
Lig je dan op de grond bij te komen van de klap, ergens midden in het bos op een fietspad.
Omstanders hebben de hulpdiensten gebeld en ik ben vervolgens opgelapt in de ambu.
Zo te zien is er niks met het frame, slagje in mijn voorwiel en afstellingen zoek omdat een van de shifters verschoven is.
Hulpdiensten hebben me thuisgebracht, ik was dichtbij huis en omdat ze het rustig hadden hebben ze mij even gematst.
Mijn oog is dik, fietsbril begroef zich in mijn wang, aan mijn handen te voelen zijn daar wat spieren die een tik hebben gehad net als mijn nek en bovenrug.
Linker elleboog een schaafwond en op mijn been weer een sportstreep erbij. Helm heeft zo te zien geen schade terwijl mijn hoofd echt wel een klap heeft gehad.
Het is ook wel weer typisch dat je als fietser meer bezorgd bent over je fiets dan over je lijf.
Afijn, ben thuis, ga maar weer aan het werk want verder fietsen doe ik vandaag maar even niet.
Naja, de schade is relatief gezien nog beperkt. Niks dat niet gaat helen cq gerepareerd kan worden. Maar blijft een tegenvaller.
Dogma F
Dank voor de support!
Zoals een beetje te verwachten begonnen later in de middag en avond de spieren op te spelen die de klap opgevangen hebben.
In slaap vallen ging niet echt makkelijk.
Vandaag zijn het vooral mijn nek, bovenlichaam, de duimen en wijsvingers die opspelen. Mijn rechter wang en ooglid zijn dik dus rechts heb ik kleinbeeld.
Ik trek hier vooral de conclusie uit dat ik de andere fietser vol op het lichaam geraakt moet hebben en dat daarom mijn spieren van nek en torso stijf zijn.
Als ik vandaag weer het verhaal van Dekker lees dan denk ik, ik heb weer eens mazzel gehad want Ik had ook over een paar dagen op de ICU wakker kunnen worden.
Het lukt me thuis zowaar ik vrijwel niks te doen vandaag, ik wist niet dat ik dat kon, zo goed als niks doen.
Schade aan het frame kan ik niet vinden, wel lichte slag in het voorwiel en de rechter shifter in bijna 1,5 cm lager zit???
Mede daarom ook dat naar huis fietsen geen optie was.
Ik hoop dat ik de shifter voorzichtig terug kan bewegen en de kabels goed zitten net als het stuurlint.
Dat slagje in het voorwiel dat moet er ook eenvoudig uit te halen zijn maar ik heb nu geen zin om te sleutel, gaat toch niet met vingers waar nu even geen kracht in zit.
Helm was al ruim over datum en stond toch al op de nominatie voor vervanging.
Aan de helm te zien heb ik gelukkig niets geraakt wat scherp is want er is echt niets te zien van schade.
De fietser waar ik tegenop klapte is wel netjes op de locatie gebleven, hij had vooral last van schouder en arm.
Zuur dat de mensen waar hij voor uitweek en het allemaal in gang hebben gezet er snel vandoor gingen.
Zoals een beetje te verwachten begonnen later in de middag en avond de spieren op te spelen die de klap opgevangen hebben.
In slaap vallen ging niet echt makkelijk.
Vandaag zijn het vooral mijn nek, bovenlichaam, de duimen en wijsvingers die opspelen. Mijn rechter wang en ooglid zijn dik dus rechts heb ik kleinbeeld.
Ik trek hier vooral de conclusie uit dat ik de andere fietser vol op het lichaam geraakt moet hebben en dat daarom mijn spieren van nek en torso stijf zijn.
Als ik vandaag weer het verhaal van Dekker lees dan denk ik, ik heb weer eens mazzel gehad want Ik had ook over een paar dagen op de ICU wakker kunnen worden.
Het lukt me thuis zowaar ik vrijwel niks te doen vandaag, ik wist niet dat ik dat kon, zo goed als niks doen.
Schade aan het frame kan ik niet vinden, wel lichte slag in het voorwiel en de rechter shifter in bijna 1,5 cm lager zit???
Mede daarom ook dat naar huis fietsen geen optie was.
Ik hoop dat ik de shifter voorzichtig terug kan bewegen en de kabels goed zitten net als het stuurlint.
Dat slagje in het voorwiel dat moet er ook eenvoudig uit te halen zijn maar ik heb nu geen zin om te sleutel, gaat toch niet met vingers waar nu even geen kracht in zit.
Helm was al ruim over datum en stond toch al op de nominatie voor vervanging.
Aan de helm te zien heb ik gelukkig niets geraakt wat scherp is want er is echt niets te zien van schade.
De fietser waar ik tegenop klapte is wel netjes op de locatie gebleven, hij had vooral last van schouder en arm.
Zuur dat de mensen waar hij voor uitweek en het allemaal in gang hebben gezet er snel vandoor gingen.
-
- Forum-lid
Sterkte Nico! Met je relativeringsvermogen is niets mis. Een voorspoedig herstel gewenst.