Pijn aan achterkant gehemelte na zeer intensief fietsen
Gisteren 220km gefietst, zeer intensief, serieus afgezien.
Nu heb ik de volgende dag pijn aan mijn gehemelte bij slikken, en dus ook eten en drinken en als ik met mijn tong tegen mijn gehemelte duw. Staat ook een beetje roder als normaal. Opzoekingswerk zou te maken hebben met als je heel intensief sport en veel langs de mond ademt je gehemelte uirdroogt en ontstoken kan geraken.
Ik heb dit al wel een aantal keer gehad bij lange zeer intensieve tochten of korte wedstrijden/lopen van 1u constant op maximale inspanning.
Nog mensen met hetzelfde symptoom/probleem, en oplossingen hiervoor?
Nu heb ik de volgende dag pijn aan mijn gehemelte bij slikken, en dus ook eten en drinken en als ik met mijn tong tegen mijn gehemelte duw. Staat ook een beetje roder als normaal. Opzoekingswerk zou te maken hebben met als je heel intensief sport en veel langs de mond ademt je gehemelte uirdroogt en ontstoken kan geraken.
Ik heb dit al wel een aantal keer gehad bij lange zeer intensieve tochten of korte wedstrijden/lopen van 1u constant op maximale inspanning.
Nog mensen met hetzelfde symptoom/probleem, en oplossingen hiervoor?
Keel =/= gehemelte 
Ik zoek vooral mensen die dit ook hebben, of dit kennen. En of er zaken zijn die dit helpen voorkomen.
Misschien heb ik ook te weinig water gedronken, maar momenteel is het nog wat zoeken wat kan helpen.
(met 'niet intensief fietsen' als oplossing ben ik trouwens ook niets
)
Ik zoek vooral mensen die dit ook hebben, of dit kennen. En of er zaken zijn die dit helpen voorkomen.
Misschien heb ik ook te weinig water gedronken, maar momenteel is het nog wat zoeken wat kan helpen.
(met 'niet intensief fietsen' als oplossing ben ik trouwens ook niets
Je verhaal gaat er bij mij niet in. Je kunt niet 220km heel intensief sporten en al die tijd met open mond ademen, zoals je doet als je volle bak rijdt. Dan krijg je een enorm droge bek en je raakt bekaf
hun fietsen.
Na enkele uren was de pijn alweer weg vandaag. Mochten er mensen zich hierin herkennen, laat maar weten.
Niet de bedoeling om een topic te beginnen over discussies over andere zaken
Misschien wel mijn 'inspanning' wat kaderen. 7u gefietst waarvan 3u in zone 3, 1u40 in zone 4 en 34min in zone 5. Gemiddelde hartslag van 174. (mijn max is 215)
Dus inderdaad niet volle bak voor 200km maar wel alleszins iets niet doordeweeks
alleszins bij mij intensief genoeg om voor het grootste deel door de mond te ademen.
(van nature enkel door de neus ademhalen bij sporten doe ik quasi nooit)
Niet de bedoeling om een topic te beginnen over discussies over andere zaken
Misschien wel mijn 'inspanning' wat kaderen. 7u gefietst waarvan 3u in zone 3, 1u40 in zone 4 en 34min in zone 5. Gemiddelde hartslag van 174. (mijn max is 215)
Dus inderdaad niet volle bak voor 200km maar wel alleszins iets niet doordeweeks
(van nature enkel door de neus ademhalen bij sporten doe ik quasi nooit)
-
scottwilko
- Forum-lid HC
Dus trainen op de neus ademhaling. Zone 3 zou dat geen probleem mogen zijn.
Een droge mond na langdurig mond ademhaling herken ik wel, gelukkig voor mij geen ontsteking verschijnselen daardoor
Een droge mond na langdurig mond ademhaling herken ik wel, gelukkig voor mij geen ontsteking verschijnselen daardoor