Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Wiel wel erg dicht bij staande buis

m_huizinga
Forum-lid

m_huizinga 30 dec 2009 15:52

Graag horen we nog het resultaat. Ik ben erg benieuwd wat de FM er van zegt.

vincentvis
Forum-lid

vincentvis 03 jan 2010 22:05

m_huizinga schreef:Graag horen we nog het resultaat. Ik ben erg benieuwd wat de FM er van zegt.

Ik ben met vakantie geweest. Morgen hoop ik te kunnen vertellen wat de FM er van zegt en welke stappen zij gaan ondernemen.

johnnieb
Forum-lid

johnnieb 03 jan 2010 22:44

Je zou bijna gaan denken dat de liggende achterbrug niet de juiste maat heeft.
Ik vind het te krap om mee te fietsen.

martinovibes
Forum-lid

Gebruikersavatar martinovibes 05 jan 2010 17:52

Het lijkt er op dat er tijdens de produktie van het frame buisjes voor de achterbrug zijn gepakt die eigenlijk voor een maat kleiner zijn , anders kan ik dit echt niet verklaren

wezep
Forum-lid

Gebruikersavatar wezep 06 jan 2010 09:39

vincentvis schreef:
m_huizinga schreef:Graag horen we nog het resultaat. Ik ben erg benieuwd wat de FM er van zegt.

Ik ben met vakantie geweest. Morgen hoop ik te kunnen vertellen wat de FM er van zegt en welke stappen zij gaan ondernemen.

En? Al nieuws?
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity

vincentvis
Forum-lid

vincentvis 12 jan 2010 21:15

En? Al nieuws?[/quote]

FM zou afgelopen week kijken naar een oplossing. Deze heeft hij niet gevonden. Volgende week maandag komt hij mijn fiets ophalen, en gaat dan verder kijken. Ik heb inmiddels ook contanct gezocht met de importeur van Felt (Benelux). Deze weet ook niet wat het probleem kan zijn (niet eerder gezien/vernomen) en heeft contact gezocht met de FM. Probleem moet echter worden opgelost door de Duitste dealer en importeur omdat ik mijn fiets in Duitsland heb gekocht.

Wordt dus vervolgt. Gelukkig heb ik nog een goede fiets zodat ik gewoon door kan trainen.

kc82
Forum-lid

Gebruikersavatar kc82 15 jan 2010 11:37

Volgens mij heb je je banden te hard opgepompt. ;-)

vincentvis
Forum-lid

vincentvis 23 jan 2010 12:12

Afgelopen maandag heeft de FM mijn fiets opgehaald. De Duitse dealer is afgelopen donderdag langs geweest. Hij zegt dat het binnen de foutmarge valt, en dat bij grote frame maten (56?!?!) de afstand kleiner is, achterlijke kokosnoot!!

Ook heeft hij een foto van een raleigh fiets van 10 jaar geleden naar de FM gemaild (waarbij de afstand nog kleiner was) om aan te geven dat er toen ook gewoon mee gereden kon worden. Moet niet gekker worden!!

De FM uit Duitsland gaat nu weer contact met de dealer opnemen omdat ik dit uiteraard niet accepteer. Hij is het gelukkig met mij eens. Ik heb de dealer van de Benelux ook weer een mail gestuurd. Eens kijken wat hij zegt. Lijkt mij geen goede reclame op deze manier.

skimons
Forum-lid

skimons 23 jan 2010 12:19

ab schreef:De liggende achtervorken zijn bij alle maten even groot, ze moeten allemaal een wiel met dezelfde maat aan kunnen. Alleen de staande vork zal bij een grotere maat iets langer zijn en onder een iets andere hoek staan om hoger op de staande buis aan te sluiten.

als je wat geometrietabellen erbij pakt, kun je zien dat dit onzin is.
OT: mooi klote. en die duitser snapt het ook niet helemaal denk ik. kun je niet een zelfde frame ernaast houden?

vincentvis
Forum-lid

vincentvis 23 jan 2010 19:25

Er staat daar niet nog een Felt F3 sl. Wel een Felt F4 die dit probleem niet heeft. Ze hebben de fiets nagemeten en de maten kloppen.

Bij alle frame maten moet de afstand tussen eenzelfde wiel en de staande buis toch even groot zijn? En is dat af te lezen uit onderstaande geometry tabel?

geometry felt f3 sl

wiener
Forum-lid

wiener 12 feb 2010 23:05

is dit probleem inmiddels opgelost?
of wacht je nog steeds op een oplossing?
ride 4 fun

Plaats reactie