Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Muziek - Een streling voor het oor ...

dario
Forum-lid
Berichten: 3859
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 16 mei 2024 19:24

Ah, die plaat heb ik nooit gehoord maar de hoes herinner ik me nog goed, van mijn eerste bezoekjes aan de plaatselijke mediatheek hier in de stad, die de start vormden van een nog immer voortdurende muzikale ontdekkingsreis.
En ik weet ook nog dat ik die toen ik ze voor het eerst zag uitermate opwindend vond - met dien verstande dat ik toen zowat dezelfde leeftijd had als het meisje op de foto! :)
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 38244
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 16 mei 2024 19:53

Gastheerg schreef: 16 mei 2024 19:04 Ik heb alle studio albums van de Dire Straits maar draai het eigenlijk nooit meer.
Dat is hier ook het grappige: zal het nu nooit zelf meer opzetten.
Maar bij Telegraph Road Live als die toevallig langs komt, of het eerste deel van Brothers in arms sluit ik mij toch nog steeds even helemaal af.
Of Walk of life gewoon lekker vrolijk hard tijdens een druilerig moment in de file.
Tijdloos!!
Less is bore

Gebruikersavatar
MPolleke
Forum-lid
Berichten: 395
Lid geworden op: 07 mar 2014 22:15
Contact

Gebruikersavatar MPolleke 16 mei 2024 19:55

Ik snap dat Eric Clapton en Ginger Baker grotere namen zijn, maar muziek van Steve Winwood maakt me altijd blij als het voorbij komt.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6324
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 16 mei 2024 20:41

Ja geweldige stem. Winwood was van de week jarig en bij die gelegenheid maar eens wat solowerk van hem uit de kast getrokken

Gebruikersavatar
Sowier
Forum-lid
Berichten: 213
Lid geworden op: 27 feb 2024 14:34

Gebruikersavatar Sowier 16 mei 2024 20:41

Zo bloedmooi dat ik bij de eerste noten al brandende ogen krijg.


scottpch64
Forum-lid
Berichten: 232
Lid geworden op: 29 apr 2019 14:00

scottpch64 17 mei 2024 08:28

daniel1975 schreef: 16 mei 2024 16:50 Vandaag 39 geleden verschenen, dus volgend jaar op deze dag alweer het 40 jarig jubileum van een album wat iedereen hier wel kent en waar samen met Born in the USA en 2 jr later The Joshua Tree toch wel mijn muziekbasis mee is gelegd.

Afbeelding
Ben toentertijd naar het concert geweest in het POC te Eindhoven van de "Brothers in Arms" toer!
Werden gesponsord door Philips Compact Disc en daarom in het POC (Philips Ontspannings Center) naast het PSV stadion.
Toevallig ga ik morgenavond naar de Dire Straits experience in het Muziekgebouw eindhoven, een coverband met 1 origineel lid van de DS in hun gelederen.
Heb ook zo'n 10 albums van Dire Straits, nu allemaal op CD, toen ook op LP en zelfs een EP met Twisting by the Pool erop, dat nummer is op geen enkele studio LP/ CD terug te vinden...
Later ook nog de "On every Street" tour live concert bezocht, tegenwoordig draai ik eigenlijk nooit meer een CD van ze hoewel ik Telegraph road graag mag horen....

Ook nog een paar soloalbums van Mark Knoflook, met de CD Sailing to Philadelphia als hoogtepunt.

scottpch64
Forum-lid
Berichten: 232
Lid geworden op: 29 apr 2019 14:00

scottpch64 17 mei 2024 08:41

Gastheerg schreef: 16 mei 2024 20:41 Ja geweldige stem. Winwood was van de week jarig en bij die gelegenheid maar eens wat solowerk van hem uit de kast getrokken
Arc of a Diver stond ook bij mij in de kast (nog als LP) met While you see a chance als hit...

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 38244
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 17 mei 2024 08:41

scottpch64 schreef: 17 mei 2024 08:28 Ook nog een paar soloalbums van Mark Knoflook, met de CD Sailing to Philadelphia als hoogtepunt.
Zeker! Fijn album. :winkthumb:
Less is bore

dario
Forum-lid
Berichten: 3859
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 17 mei 2024 10:39

Ooit ook wel even naar Dire Straits geluisterd (denk dat ik als prille puber ooit zelfs hun lp 'Communiqué' heb gekocht), maar de liefde was van korte duur: enerzijds omdat ze zelf met 'Brothers in Arms' veel te bombastisch werden, anderzijds omdat mijn eigen smaak nogal snel in een andere richting evolueerde. Maar ik heb wel nog een Bob Dylan-plaat waarop Knopfler de leadgitaar speelt (in - ook al - een soort supergroep-bezetting, met Sly & Robbie op drum & bas). Zal ik bij gelegenheid nog eens opzetten.
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

el_loco
Forum-lid
Berichten: 995
Lid geworden op: 29 apr 2009 10:50

el_loco 17 mei 2024 11:52

Mark Knopfler damn, ik val al bijna in slaap bij het lezen van die naam ;)

Ff wakker worden:

https://www.youtube.com/watch?v=sbobZUL ... Pk-bADFtef

dario
Forum-lid
Berichten: 3859
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 17 mei 2024 12:25

Zelf werd ik - na kortstondig door Dire Straits in slaap te zijn gewiegd ;) - helemaal wakkergeschud door (onder anderen) de zopas overleden Steve Albini, die als producer mee bepalend was voor het gitaargeluid van de late jaren 80, met o.a. de Pixies, en naderhand ook Nirvana die bij hem kwamen aankloppen in een poging hun geloofwaardigheid hoog te houden nadat ze door MTV waren opgepikt. En zijn eigen, eerdere groep Big Black blijft ook een referentie (zij het eerder wegens hun invloed op het geluid van de groepen die na hen kwamen dan omwille van hun eigen discografie - maar deze Kraftwerk-bewerking blijf ik uiterst fijn vinden: https://www.youtube.com/watch?v=jtPFzBL ... lack-Topic).
Laatst gewijzigd door dario op 17 mei 2024 12:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6324
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 17 mei 2024 12:40

Mark Knopfler ben ik ook geen groot fan van. Technisch goed maar clean en braaf. De bijdrage van El Loco zorgt er echter niet voor dat ik naar de platenwinkel ren :mrgreen:

dario schreef: 17 mei 2024 10:39 Maar ik heb wel nog een Bob Dylan-plaat waarop Knopfler de leadgitaar speelt (in - ook al - een soort supergroep-bezetting, met Sly & Robbie op drum & bas). Zal ik bij gelegenheid nog eens opzetten.
Je bedoeld waarschijnlijk Infidels uit 1983. Missxchien niet Dylan's beste periode maar dit album mag er toch wel zijn.
Daarop speelt Mark Knopfler gitaar en de geweldige Sly Dunbar met de trommelstokken.
Knopfler had voor deze sessie (er is toen BIZAR veel opgenomen) zijn Dire Straits maatje Alan Clark meegenomen.
Op dit album horen we ook voormalig Stones gitarist Mick Taylor.

Voor Infidels is bizar veel materiaal opgenomen waarvan een deel later verscheen. Infidels bevat van de ruim 100 nummers die zijn opgenomen slecht 8 nummers.
Goed en bekend en tevens uitschieter is "Jockerman". Echt zonde is echter dat " Blind Willie Mctell" het niet gehaald heeft. Een schitterende ode aan de oude bluesartiest. Dylan heeft ook diverse nummers van Blind Willie Mctell opgenomen en verwijst in meerdere van zijn eigen nummers naar hem.
Het nummer " Blind Willie Mctell" verscheen later in de box The Bootleg Series Volumes 1–3. Heerlijke box met vijf platen voor wie - vooral het begin van de carrière van Dylan - wil uitspitten.

Het nummer verscheen in 2021 ook op single. Een nummer als dit heeft natuurlijk geen hitpotentie maar het singletje is wel een leuk collectors item.
Box en singletje zitten dan ook in de collectie :mrgreen:

Afbeelding

In aanloop naar de lunch even relax een verzamel CDtje wat bij een Audio blad zat..............benieuwd of ik wat nieuws ga ontdekken :mrgreen:

Plaats reactie