Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Politiek

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4647
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 15 mei 2024 21:58

koekiesbakker schreef: 15 mei 2024 18:18
mao schreef: 15 mei 2024 17:58
Daar gaat het helemaal niet om, waar iedereen zo langzamer hand wel tabak aan heeft, is niet zo zeer gezondheidszorg , onderwijs of economie beleid maar de het opdringerige milieu , immigratie , gender , zwart/wit , Ukraine , en nu de ongegeneerde joden haat, en dat zijn toch voornamelijk linkse stokpaardjes.
Interessant, dit zal wel weer met bubbels te maken hebben. Ik heb het idee dat er behoorlijk geklaagd wordt over dat de gezondheidszorg en het onderwijs de afgelopen jaren uitgekleed zijn, dat huizen niet meer betaalbaar zijn en dat de middenklasse en de minder bedeelden er de afgelopen jaren relatief vooral op achteruit zijn gegaan.
Oja, Over onderwijs gesproken, dat is niet meer te redden.
UvA 660 miljoen per jaar, en als ik dan zie hoe het bestuur “handelt” de afgelopen tijd , man man man.
Moet er weer een protocol worden verzonnen voor iets wat elke sukkel uit zichzelf wel begrijpt.
Dat is dan onze Cream de la Cream van het onderwijs.

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4647
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 15 mei 2024 22:06

vantheman schreef: 15 mei 2024 21:18 Het een sluit het ander volgens mij niet uit. Bart van U. verklaarde dat hij Els Borst vermoord heeft vanwege de euthanasiewet die zij ingevoerd heeft.
Die godsdienst gekkie die met een fakkel bij Kaag aanbelde stond nu weer tussen de Hamas aanbidders te schreeuwen…
Sommige mensen hebben gewoon kortsluiting in de bovenkamer daar valt weinig aan te doen, leuk voor de media maar eigenlijk moet je ze voor goed opsluiten.

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4647
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 15 mei 2024 22:19

Ps, wat roken die “studenten” tegenwoordig? …# verantwoordelijk voor genocide
https://x.com/fcvheest/status/1790784567567114657

Vicenza
Forum-lid
Berichten: 1088
Lid geworden op: 28 mei 2012 20:30

Vicenza 15 mei 2024 23:56

Als dit de kruimels zijn waar het rechtse stemvee tevreden gesteld wordt, dan heb ik nog meer met ze te doen.
Weer 130 rijden, wie wordt daar nu beter van? En het geeft nog minder stikstof ruimte aan de boeren.
Spreidingswet weg, dus overlast voor omwonenden van de huidige overbezette azc's blijft. Bovendien geeft dit de indruk van onbetrouwbaar bestuur.
Vrije pers beperken in hun middelen.
Eigen risico in de zorg verlagen, dat was nu juist een van de weinige effectieve maatregelen om de groeiende zorgconsumptie in te dammen. Maar we potverteren lekker verder joh!

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 38037
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 16 mei 2024 02:00

Benieuwd naar totaalplaatje. Als centrum-rechts georiënteerd persoon zie ik tot op heden weinig zinvolle plannen :-(
130 is fijn, maar natuurlijk een buhne maatregel om maar wat te noemen.
Less is bore

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 38037
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 16 mei 2024 06:58

Inmiddels even beter/meer gelezen: wat een oppervlakkig verhaal zonder visie zeg.
Korte termijn gewin om het stemvee te pleasen en ik heb tot op heden geen goed verhaal gelezen hoe alles betaald gaat worden. Warmtepompverplichting eraf kan ik nog wel snappen, EV subsidie eraf juist niet. Laat mensen vrij om te kiezen, maar blijf het wel stimuleren voor wie wel een EV kan gebruiken. Eigen risico omlaag, wat Vincenzo ook al zegt: laat mensen aub bewust zijn dat de zorg gewoon heel veel geld kost.
En ik vraag mij af of alles kan: dat NL vsn het stikstofslot af moet en er ingestoken moet worden op robuuste natuur ipv al die snippers ben ik het mee eens, maar ik zie de rechtszaken al aan de horizon opdoemen.
Maar ondanks dat, ik hoop dat ze de 4 jaar eens gaan halen. Al die gevallen kabinetten en beleidswisselingen is ook zeer onwenselijk.

@vicenza: beperken vrije pers is natuurlijk wel wat uit zijn verband getrokken. Die 100 miljoen minder op de publieke omroep is niet “dodelijk” en er is heel veel vrije commerciële pers. RTL Nieuws krijgt geen cent van de overheid bijv.
Less is bore

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6262
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 16 mei 2024 07:03

Die 130 is gewoon gestoord

- negatief voor klimaat (energie verstoken maar ook bandenslijtage etc)
- levert nauwelijks iets op (ga zo naar Utrecht voor m'n werk en 100 is toch prima?)
- gaan we weer veel geld en tijd uitgeven aan nieuwe borden (die mensen kunnen beter iets gaan doen wat echt nodig is)
- meer verbruik van energie waar we al te weinig van hebben.
- ik sluit niet uit iets meer ongelukken (druk op zorg en schadeherstel waar in beide gevallen een tekort aan mensen is)
- etc, etc

Schijncadeau wat ons in onze eigen staart gaat bijten.
Enige voordeel: komt meer accijns binnen.............

Laten ze eerste maar eens zorgen dat je overal echt 100 KAN rijden! Dat gaat helpen want die files stoken heel veel zinloze energie weg en zorgen voor veel economische schade.

el_loco
Forum-lid
Berichten: 989
Lid geworden op: 29 apr 2009 10:50

el_loco 16 mei 2024 08:05

Mijn eerste indruk is ook: symboolpolitiek over de hele linie. Er gaat niks veranderen. En dat gaan ze later dan weer handig afschuiven op partijen uit de oppositie. Same shit, different day...

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16357
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 16 mei 2024 08:15

Toch aardig wat concrete cadeautjes voor de rijken en veel vaagheden voor het klootjesvolk. Stop salderingsregeling en hogere zorgpremie krijgen ze wel voor de kiezen.

Een jaar lang geen asielaanvragen behandelen houdt natuurlijk geen stand bij de rechter. Die opt out is ook allerminst een zekerheid.

130 "waar het kan", gaat je op een rondje Nederland hooguit 10 minuten winst opleveren.

Rechts maakt de gewone man weer traditioneel blij met een dode mus, in verre gaande staat van ontbinding deze keer. De bazen krijgen een rijkelijk gevulde kalkoen geserveerd.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5441
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 16 mei 2024 08:18

el_loco schreef: 16 mei 2024 08:05 Mijn eerste indruk is ook: symboolpolitiek over de hele linie. Er gaat niks veranderen. En dat gaan ze later dan weer handig afschuiven op partijen uit de oppositie. Same shit, different day...
Maar dat afschuiven werkt heel goed. Kijk maar naar bijdrages hier op het forum.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5441
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 16 mei 2024 08:22

Gisteravond een klein stukje Op1 gezien. Die Annabelle Nanninga zat daar. Het enige dat ze deed was anderen overroepen en 'links' framen. Alles dat niet in haar denkbeeld past is de schuld van links. Ze staat er niet bij stil dat het meeste niets met links of rechts te maken heeft, maar met fatsoen en hoe we met elkaar om horen te gaan.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3265
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 16 mei 2024 08:32

Ernie C. schreef: 16 mei 2024 08:15 Een jaar lang geen asielaanvragen behandelen houdt natuurlijk geen stand bij de rechter. Die opt out is ook allerminst een zekerheid.
Ik vind het uiterst zorgwekkend hoe steeds vaker een rechter hier denkt de dienst uit te maken mbt zaken die in het parlement thuis horen.

Bijvoorbeeld over de levering van F35 onderdelen, daar gaat een rechter niet over maar heeft daar toch een uitspraak over gedaan.

Plaats reactie