Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Politiek

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8486
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 11 mei 2024 12:42

daniel1975 schreef: 11 mei 2024 12:10 Ik ken 2 poliopatienten die niet mochten inenten van de schoonfamilie om religieuze redenen. Pa heeft het gehad als kind en toen zoonlief het kreeg is moeders zonder enige vorm van overleg naar de huisarts (of ziekenhuis, dat weet ik niet meer) gegaan met de andere 2 kinderen voor een vaccinatie.
Jongetje (volwassen man inmiddels) loopt de rest van zijn leven mank als gevolg van lokale verlamming.
Het ging mij niet alleen om polio, maar om het negatieve gedoe om vaccinaties.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16127
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 11 mei 2024 12:43

Ik denk niet dat hier veel mensen de meeste vaccinaties in vraag stellen hoor.
Maar we mogen toch wel stellen dat in de coronaperiode de politiek heeft bijgedragen aan het, op zijn minst, in vraag stellen van heel wat maatregelen verplichtingen.

Nog niet zo heel lang geleden.
Softenon was perfect veilig, poeders van "De Mann" hadden geen bijwerkingen, roken kon geen kwaad zei de dokter in witte jas op de tv, met asbestvezels kon je perfect dakbedekking en funderingen maken, enzovoort.

Om maar te zeggen dat burgers nog steeds mogen nadenken als de overheid/medische wereld iets verkondigd als "waarheid"
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8486
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 11 mei 2024 13:06

Lcsmet schreef: 11 mei 2024 12:43 Ik denk niet dat hier veel mensen de meeste vaccinaties in vraag stellen hoor.
Maar we mogen toch wel stellen dat in de coronaperiode de politiek heeft bijgedragen aan het, op zijn minst, in vraag stellen van heel wat maatregelen verplichtingen.

Nog niet zo heel lang geleden.
Softenon was perfect veilig, poeders van "De Mann" hadden geen bijwerkingen, roken kon geen kwaad zei de dokter in witte jas op de tv, met asbestvezels kon je perfect dakbedekking en funderingen maken, enzovoort.

Om maar te zeggen dat burgers nog steeds mogen nadenken als de overheid/medische wereld iets verkondigd als "waarheid"
Je gaat nu wel heel erg ver met je voorbeelden, maar goed, er zijn heel veel mensen die het zelf allemaal veel beter geregeld zouden hebben tijdens corona. Dus hoop ik dat die mensen het ook voor het zeggen hebben bij een volgend wereldwijd gezondheids probleem. Er zijn hier mensen die aan den lijve ondervonden/ondervinden dat de "hulpmiddelen" in de gezondheidszorg nogal wat bijwerkingen hebben. Maar soms is dat beter dan de kwaal door laten woekeren.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16127
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 11 mei 2024 13:21

@Jans, blijkbaar schrijf ik het voor jou niet duidelijk en goed genoeg op.
Mijn fout.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 6125
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 11 mei 2024 13:50

Lcsmet schreef: 11 mei 2024 13:21 @Jans, blijkbaar schrijf ik het voor jou niet duidelijk en goed genoeg op.
Mijn fout.
Bij sommige ontbreekt het voortschrijdend inzicht. Met de kennis van nu …. ( even nadenken ).🤔
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8486
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 11 mei 2024 13:53

rene schreef: 11 mei 2024 13:50
Lcsmet schreef: 11 mei 2024 13:21 @Jans, blijkbaar schrijf ik het voor jou niet duidelijk en goed genoeg op.
Mijn fout.
Bij sommige ontbreekt het voortschrijdend inzicht. Met de kennis van nu …. ( even nadenken ).🤔
Leuk jullie één tweetje, maar ook jullie hebben je eigen gelijk.
Je kunt proberen om me hier als dom blondje neer te zetten, maar daar lijd ik niet onder.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 38129
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 11 mei 2024 14:04

Lcsmet schreef: 11 mei 2024 12:43 Nog niet zo heel lang geleden.
Softenon was perfect veilig, poeders van "De Mann" hadden geen bijwerkingen, roken kon geen kwaad zei de dokter in witte jas op de tv, met asbestvezels kon je perfect dakbedekking en funderingen maken, enzovoort.
Dat was geen politieke desinformatie, dat was onwetendheid.
Less is bore

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16127
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 11 mei 2024 17:31

daniel1975 schreef: 11 mei 2024 14:04
Lcsmet schreef: 11 mei 2024 12:43 Nog niet zo heel lang geleden.
Softenon was perfect veilig, poeders van "De Mann" hadden geen bijwerkingen, roken kon geen kwaad zei de dokter in witte jas op de tv, met asbestvezels kon je perfect dakbedekking en funderingen maken, enzovoort.
Dat was geen politieke desinformatie, dat was onwetendheid.
Mijn punt is dat het toen wel verklaard werd als "de waarheid.
Omdat de politiek/medische wereld iets verklaard als "de waarheid" dit niet "de waarheid" hoeft te zijn.
Mensen mogen best nadenken.

Als ik nog iets verder teug ga werd er voor de vaste waarheid aangenomen dat de aarde plat was, gelukkig zijn er mensen geweest die dit niet zomaar aannamen. :)
I know myself like no one else
Nothing to defend

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4596
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 11 mei 2024 17:36

De factor tijd speelde wel mee. Je kunt jarenlang onderzoek doen of de aarde plat of rond is. Bij n pandemie of n oorlog moet je handelen en niet gaan studeren.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16127
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 11 mei 2024 17:45

kxlight schreef: 11 mei 2024 17:36 De factor tijd speelde wel mee. Je kunt jarenlang onderzoek doen of de aarde plat of rond is. Bij n pandemie of n oorlog moet je handelen en niet gaan studeren.
Allemaal juist en daar gaat het niet om.
Het is hoe onze "democraten en de media zijn omgegaan met afwijkende meningen.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4667
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 11 mei 2024 17:47

Dat dus 👍

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4596
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 11 mei 2024 18:15

Lcsmet schreef: 11 mei 2024 17:45
kxlight schreef: 11 mei 2024 17:36 De factor tijd speelde wel mee. Je kunt jarenlang onderzoek doen of de aarde plat of rond is. Bij n pandemie of n oorlog moet je handelen en niet gaan studeren.
Allemaal juist en daar gaat het niet om.
Het is hoe onze "democraten en de media zijn omgegaan met afwijkende meningen.
Daar zit wat in. Daar zou zeker lering uit getrokken kunnen worden. De vraag is of de hedendaagse politici daarmee bezig zijn. Of dat ze voor de korte termijn succesjes gaan.

Plaats reactie