Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Politiek

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4594
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 11 mei 2024 08:07

Enzzo schreef: 11 mei 2024 00:15 Maar verder hoop ik dat we voor eens en voor altijd klaar zijn met die hele corona discussie!
Van tijd tot tijd laait die weer op… lijkt wel n virus.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 38122
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 11 mei 2024 08:24

De communicatie vanuit de overheid was van een allerberoerdst niveau. Beetje niveau Eurovisie songfestival zeg maar ;-)
Maar onder de streep ben ik er van overtuigd dat de vaccinaties veel, heel veel meer doden en ellende hebben bespaard dan dat de complicaties hebben opgeleverd.
Wat ik ook totaal niet begrijp is dat de vaccinatiegraad tegen bepaalde ziektes nu aan het zakken is terwijl we 40-50-60 jaar gewoon gevaccineerd zijn geweest. De kronkels in de kop van sommigen zijn echt onnavolgbaar.
Less is bore

Mehekachtohapi
Forum-lid
Berichten: 668
Lid geworden op: 17 nov 2020 11:26

Mehekachtohapi 11 mei 2024 09:09

+1

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3271
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 11 mei 2024 09:29

daniel1975 schreef: 11 mei 2024 08:24 Wat ik ook totaal niet begrijp is dat de vaccinatiegraad tegen bepaalde ziektes nu aan het zakken is terwijl we 40-50-60 jaar gewoon gevaccineerd zijn geweest. De kronkels in de kop van sommigen zijn echt onnavolgbaar.
Er is bewezen zoveel gelogen, gespind, belazerd, bedrogen etc door de overheid dat bepaalde groepen een ernstig afkeer hebben gekregen en de overheid niet meer vertrouwen.
Elk bericht wat de overheid nu uitbrengt wordt door deze groep bij voorkeur gewantrouwd.

Als de overheid dus zegt dat we meer moeten prikken dan horen deze mensen dat het beter is minder te prikken.
Dit gaat op voor alle overheidsonderwerpen.
En weet je, voor een deel hebben deze mensen soms gewoon ook nog gewoon gelijk ook.

100 jaar geleden waren mensen onwetend, tegenwoordig zit er veel veel veel meer kennis in de samenleving dan bij de overheid.
Om dat te camoufleren kiest de overheid voor non transparantie en dat levert dan automatisch nieuw wantrouwen op.

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4667
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 11 mei 2024 09:38

+1

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3125
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 11 mei 2024 09:44

Naar de mensen met kennis in de samenleving wordt ook niet geluisterd. Vroeger werd algemeen geaccepteerd dat je moet studeren en/of ervaring moet op doen om kennis te hebben. Tegenwoordig wordt alles als "een mening" gezien, en waarom zou jouw mening beter zijn dan de mijne?
Zelfs over simpele filmpjes op youtube over klussen, verbaas ik mij dat je het durft te plaatsen. Totale onkunde en gepruts brengen als of ze er verstand van hebben. Met het risico dat mensen dat ook zo gaan doen.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 38122
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 11 mei 2024 10:06

EmPeHa schreef: 11 mei 2024 09:44 Naar de mensen met kennis in de samenleving wordt ook niet geluisterd. Vroeger werd algemeen geaccepteerd dat je moet studeren en/of ervaring moet op doen om kennis te hebben.
Dit dus.
En ja, de Jaap van Dissels etc maken het ook wel erg makkelijk om te gaan twijfelen en een De Jonge die riep dat de scholen vooral sloten om de ouders thuis te houden idem.
Maar daar boven staat nog steeds dat kennis boven internetmening gaat.

NicoNB schreef: 11 mei 2024 09:29]

Er is bewezen zoveel gelogen, gespind, belazerd, bedrogen etc door de overheid dat bepaalde groepen een ernstig afkeer hebben gekregen en de overheid niet meer vertrouwen.
Elk bericht wat de overheid nu uitbrengt wordt door deze groep bij voorkeur gewantrouwd.

Als de overheid dus zegt dat we meer moeten prikken dan horen deze mensen dat het beter is minder te prikken.
Dit gaat op voor alle overheidsonderwerpen.
En weet je, voor een deel hebben deze mensen soms gewoon ook nog gewoon gelijk ook.
Dus 40-60jr probleemloze, bewezen vaccinatie tegen DTP, Kinkhoest, etc weegt minder zwaar dan wat roeptoeters op het web die zeggen dat het slecht is…. Sorry, dan ben je in mijn ogen gewoon dom.
Less is bore

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8483
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 11 mei 2024 10:13

Ik kende één van de laatste polio patiënten, van net voor het vaccineren ertegen. Wat zou zij graag gevaccineerd geweest willen zijn.
Als ik veel reacties hiervoor lees, waren al die vaccinaties maar speeltjes van de wetenschappers en politici.
En vanaf je toetsenbord is het makkelijk oordelen dat het veel beter had gemoeten.
Wij waren ook niet blij nagenoeg niet naar buiten te mogen, maar je zult maar bestuurder zijn in zulke tijden. Goed doe je het nooit.

koekiesbakker
Forum-lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 17 nov 2014 12:04

koekiesbakker 11 mei 2024 10:15

mao schreef: 10 mei 2024 08:54 Over Corona gesproken van de week,
Medicijnfabrikant AstraZeneca trekt (verplicht) zijn covid-19-vaccin wereldwijd terug, iets met een vorm van trombose die tot bloedstolsels en een te laag aantal bloedplaatjes kan leiden.….
De discussie over vaccins lijkt vooral aangezwengeld door bovenstaande opmerking.
Ik vraag mij af of ik zo erg in een bepaalde bubbel zit, dat ik bovenstaande niet kan rijmen met de informatie die ik vind.
Waar komt de toevoeging ‘(verplicht)’ vandaan? Ik vind alleen berichtgeving dat AstraZeneca zelf het vaccin terugtrekt.
Waar komt de vage bewoording ‘iets met’ vandaan? Ik vind alleen berichtgeving dat het vaccin van AstraZeneca zeer zeldzame bijwerkingen heeft en er ondertussen betere vaccins in voldoende hoeveelheden zijn en het vaccin van AstraZeneca dus overbodig is geworden. Die zeldzame bijwerkingen van AstraZeneca waren al bekend in 2021.
Kom ik andere informatie tegen dan anderen? Hebben de mensen die zich door de bovenstaande opmerking gesterkt hebben gevoeld in hun ervaringen en meningen ook andere informatie gevonden?

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8483
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 11 mei 2024 10:33

+1

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5469
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 11 mei 2024 10:42

Jans schreef: 11 mei 2024 10:13 Ik kende één van de laatste polio patiënten, van net voor het vaccineren ertegen. Wat zou zij graag gevaccineerd geweest willen zijn.
Als ik veel reacties hiervoor lees, waren al die vaccinaties maar speeltjes van de wetenschappers en politici.
En vanaf je toetsenbord is het makkelijk oordelen dat het veel beter had gemoeten.
Wij waren ook niet blij nagenoeg niet naar buiten te mogen, maar je zult maar bestuurder zijn in zulke tijden. Goed doe je het nooit.
+1

En daarom hebben we nu discussies om vooral je gelijk te willen halen.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 38122
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 11 mei 2024 12:10

Ik ken 2 poliopatienten die niet mochten inenten van de schoonfamilie om religieuze redenen. Pa heeft het gehad als kind en toen zoonlief het kreeg is moeders zonder enige vorm van overleg naar de huisarts (of ziekenhuis, dat weet ik niet meer) gegaan met de andere 2 kinderen voor een vaccinatie.
Jongetje (volwassen man inmiddels) loopt de rest van zijn leven mank als gevolg van lokale verlamming.
Less is bore

Plaats reactie