Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Politiek

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4620
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 10 mei 2024 10:24

Lcsmet schreef: 10 mei 2024 09:05
mao schreef: 10 mei 2024 08:54
Ernie C. schreef: 10 mei 2024 07:36 Die mensen houden zich gewoon netjes aan de coronamaatregelen.
Over Corona gesproken van de week,
Medicijnfabrikant AstraZeneca trekt (verplicht) zijn covid-19-vaccin wereldwijd terug, iets met een vorm van trombose die tot bloedstolsels en een te laag aantal bloedplaatjes kan leiden.….
Ik was ingeënt met het Astra Zeneca vaccin en heb in 2022 een hartaanval gedaan.
Een verpleegster zei mij toen al dat er volgens haar meer hartaanvallen waren dan voor de corona inentingen.
Maar ze mocht dat niet luidop zeggen want dat kon op de werkvloer wel eens in haar nadeel werken.
Dan ben ik er goed van afgekomen,
Ik heb destijds allen een ban opgelopen op het beleggers forum ivm het het verspreiden van desinformatie toen ik ter discussie stelde dat 2 buurvrouwen in korte tijd een infarct hadden opgelopen ( 1 een vrouw is er aan overleden , 1 blijvend letsel )

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4620
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 10 mei 2024 10:33

EmPeHa schreef: 10 mei 2024 09:03
Natuurlijk werden daar vraagtekens bij gesteld door de journalist. De rector zei voor een volgend gesprek dat ook niet meer te accepteren.
Dat hoor ik de slapjanus niet zeggen, ik hoor hem wel draaien en ontwijken.

https://x.com/Nieuwsuur/status/1788683205291221075

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16338
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 10 mei 2024 10:43

pino schreef: 10 mei 2024 10:16 Zou een totale amnesie en wissen van geschiedenis en geheugen niet een hoop motivatie voor geweld weghalen?

In de geschiedenis vind je altijd een stok om een hond mee te slaan.
Dan hebben we altijd nog sprookjesboeken om elkaar de hersens mee in te slaan.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16093
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 10 mei 2024 11:36

Ernie C. schreef: 10 mei 2024 10:00 .......... Ik stel voor dat Nederland volgend jaar België binnenvalt, niks dramatisch, gewoon een enkele tienduizenden doden ofzo. ............
Ik dacht dat jullie al aan de inval begonnen waren. :)
De grootste buitenlandse nationaliteitsgroep zijn de Nederlanders. Begin 2023 ging het om 151.000 personen, wat overeenkomt met 21% van het totaal aantal personen met buitenlandse nationaliteit.
Bron: Vlaanderen.be
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8423
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 10 mei 2024 12:06

mao schreef: 10 mei 2024 10:24
Lcsmet schreef: 10 mei 2024 09:05
mao schreef: 10 mei 2024 08:54

Over Corona gesproken van de week,
Medicijnfabrikant AstraZeneca trekt (verplicht) zijn covid-19-vaccin wereldwijd terug, iets met een vorm van trombose die tot bloedstolsels en een te laag aantal bloedplaatjes kan leiden.….
Ik was ingeënt met het Astra Zeneca vaccin en heb in 2022 een hartaanval gedaan.
Een verpleegster zei mij toen al dat er volgens haar meer hartaanvallen waren dan voor de corona inentingen.
Maar ze mocht dat niet luidop zeggen want dat kon op de werkvloer wel eens in haar nadeel werken.
Dan ben ik er goed van afgekomen,
Ik heb destijds allen een ban opgelopen op het beleggers forum ivm het het verspreiden van desinformatie toen ik ter discussie stelde dat 2 buurvrouwen in korte tijd een infarct hadden opgelopen ( 1 een vrouw is er aan overleden , 1 blijvend letsel )
Bij mij overleden in korte tijd ook twee buren, achter in de 50. Plotseling. Herseninfarct en Longembolie. Oh, dat was net voor Corona. Het is makkelijk om het vaccin de schuld te geven, soms is het misschien wel het schuldige, maar het is zo wel makkelijk.
Een kennis van ons had ook grote problemen na vaccinatie met Astra Zenica, anderhalve week later bleek het een (goedaardige) hersentumor. Niets met vaccin van doen dus.

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3117
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 10 mei 2024 12:39

mao schreef: 10 mei 2024 10:33
EmPeHa schreef: 10 mei 2024 09:03
Natuurlijk werden daar vraagtekens bij gesteld door de journalist. De rector zei voor een volgend gesprek dat ook niet meer te accepteren.
Dat hoor ik de slapjanus niet zeggen, ik hoor hem wel draaien en ontwijken.

https://x.com/Nieuwsuur/status/1788683205291221075
Dat was aan het einde van het interview. Dat is veel verder na die 1:38. Maar ik moet wel zeggen, dat dat ook nog moeite koste en het woord accepteren niet gebruikte.

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 6063
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 10 mei 2024 12:58

mao schreef: 10 mei 2024 08:54
Ernie C. schreef: 10 mei 2024 07:36 Die mensen houden zich gewoon netjes aan de coronamaatregelen.
Over Corona gesproken van de week,
Medicijnfabrikant AstraZeneca trekt (verplicht) zijn covid-19-vaccin wereldwijd terug, iets met een vorm van trombose die tot bloedstolsels en een te laag aantal bloedplaatjes kan leiden.….
En wat werden de mensen veroordeeld die geen spuitje gingen halen !!
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8423
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 10 mei 2024 13:12

rene schreef: 10 mei 2024 12:58
mao schreef: 10 mei 2024 08:54
Ernie C. schreef: 10 mei 2024 07:36 Die mensen houden zich gewoon netjes aan de coronamaatregelen.
Over Corona gesproken van de week,
Medicijnfabrikant AstraZeneca trekt (verplicht) zijn covid-19-vaccin wereldwijd terug, iets met een vorm van trombose die tot bloedstolsels en een te laag aantal bloedplaatjes kan leiden.….
En wat werden de mensen veroordeeld die geen spuitje gingen halen !!
En hoeveel mensen zouden er meer overleden zijn zonder de vaccinaties? Ik kan nergens vinden hoeveel we nu, anno 2024, weten dat er overleden zijn door Astra Zenica, niet in Nederland, niet wereldwijd
Daarnaast veronderstel ik dat de omzet van Astra Zenica nu voor hen niet de moeite meer is.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16093
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 10 mei 2024 13:35

@Jans, Ik denk dat je de pointe mist.
Niet erg hoor maar als je je niet wilde laten vaccineren werd je door de media en regeringsleden uitgespuwd.
De politie werd op je afgestuurd.
Wie in Vlaanderen in de zorg werkte moest zich verplicht laten vaccineren, anders dreigde ontslag.
Betogingen tegen de verplichte vaccinatie werden hardhandig uiteen geslagen.

En wat blijkt nu, er zijn wel degelijk bijwerkingen aan het vaccin.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8423
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 10 mei 2024 15:15

Lcsmet schreef: 10 mei 2024 13:35 @Jans, Ik denk dat je de pointe mist.
Niet erg hoor maar als je je niet wilde laten vaccineren werd je door de media en regeringsleden uitgespuwd.
De politie werd op je afgestuurd.
Wie in Vlaanderen in de zorg werkte moest zich verplicht laten vaccineren, anders dreigde ontslag.
Betogingen tegen de verplichte vaccinatie werden hardhandig uiteen geslagen.

En wat blijkt nu, er zijn wel degelijk bijwerkingen aan het vaccin.
Het is nooit ontkend dat er bijwerkingen waren, ik mis helemaal geen punt.
Alleen de bijwerkingen van vaccinatie zouden beduidend minder mensen treffen dan niet vaccineren. Ken jij medicijnen zonder bijwerkingen? En nu zoek ik hoe erg de bijwerkingen waren en kan het niet vinden.
En heel vervelend dat jij een hartaanval heb moeten meemaken, maar ook als je zou kunnen vinden welke impact de vaccinaties zouden hebben gehad dan nog gelden de uitkomsten voor een groep, niet voor een individu.

Nu ik je opmerkingen nog eens lees doe je alsof ik de coronaperiode onder een grote steen gelegen heb. Echt niet. Wij moesten in Frankrijk op de boodschappen doen na, thuis blijven. Niets fietsen.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16093
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 10 mei 2024 16:15

Jans schreef: 10 mei 2024 15:15 ........
Het is nooit ontkend dat er bijwerkingen waren, ik mis helemaal geen punt.
..........
In Vlaanderen had je Marc Van Ranst die te pas en vooral te onpas in de media kwam.
Hij was de "expert par excellence" als het over Corona ging.
En het ging over het Astra Zeneca vaccin waarvan nu de erkenning is ingetrokken.
Van Ranst krijgt AstraZeneca-vaccin en maakt er meteen statement van: Zeer veilig, ook voor mijn leeftijdsgroep.
AstraZeneca ligt al een tijd onder vuur. Niet enkel omwille van de vertraging bij de leveringen, maar ook omdat er onvoldoende bewijs is dat het vaccin even goed zou beschermen bij 55-plussers als bij jongeren.

De viroloog is er echter van overtuigd dat het AstraZeneca-vaccin wel degelijk veilig is voor zijn leeftijdsgroep. Op Twitter brak hij dan ook een lans voor het farmabedrijf. “Het is een zeer veilig en doeltreffend vaccin. Daarom laat ik mij als viroloog en gezondheidswerker deze namiddag in het vaccinatiecentrum in Willebroek inspuiten met het AstraZeneca-vaccin”, klonk het.
In het artikel staat een link naar zijn eigen tweet, geen interpretatie van iemand anders.


En lees dan nog eens wat onze overheid allemaal wel niet zou doen met en tegen ongevaccineerden.
Ook op dit forum zijn lelijke dingen gezegd tegen mensen die niet meegingen in alle overheidsmaatregelen.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 6063
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 10 mei 2024 16:35

Lcsmet schreef: 10 mei 2024 13:35 @Jans, Ik denk dat je de pointe mist.
Niet erg hoor maar als je je niet wilde laten vaccineren werd je door de media en regeringsleden uitgespuwd.
Klopt; Jans miste m’n punt .. geeft niet maar @Lcsmet , je hebt gelijk en ook uitgespuwd door collega’s, buren, soms zelfs familie. Veel polarisatie ook in de media.

En het gekke is : komt er een her vaccinatie ronde staan er weer veel als makke schapen 🐑 in een rijtje 😕
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Plaats reactie