Alles over cyclos en toertochten. In samenwerking met (en gemodereerd door) CycloWorld.cc

Nieuwe cyclo dicht bij NL in de Eifel

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27614
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 08 mei 2024 09:58

MarcFaFo schreef: 08 mei 2024 08:06
havana schreef: 07 mei 2024 09:55 Ik zal in de feedzone staan, mochten er mensen nog een bidonnetje willen stuur maar een PB.
Waar is deze? In het begin of onderweg?
Ik zal bij de 2e staan, net na de Hammer.

Over die 700 TSS opmerking heb ik hartelijk moeten lachen :lol:

esmeew
Forum-lid
Berichten: 374
Lid geworden op: 28 sep 2021 09:12

esmeew 09 mei 2024 16:55

Enkel criteriums waar je aan mee mag doen met een startlicentie. Van die straat races in Amsterdam. Of gemengd met mannen; of enkel met dames. En een paar keer op sloten. Mijn enige keren podium is wanneer er maximaal 3 mensen mee doen 🙃
Ik fiets dus trouwens 5x per week en ben ook op woensdag vrij, dus daarom kan ik vaak 3 lange duurritrn doen per week, dan is 700 tss best te doen. Verder heb ik die hoeveelheid training ook nodig om mijn vriend een klein beetje bij te kunnen houden op de fiets dus ik moet wel. Talent compenseren 😉
We gaan het zien! Ik heb er in elk geval onwijs veel zin in en ik weet zeker dat het een leuke dag gaat worden. En dat is het belangrijkste.

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5936
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 09 mei 2024 17:44

Staat iedereen die meedoet op de startlijst? Ik was een van de eerste inschrijvers en mijn naam ontbreekt. Ik heb ook al gemaild naar de organisatie. Nul response tot zover.
Live fast; die young. mijn blog

TP85
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 18 jan 2024 13:45

TP85 09 mei 2024 18:05

In mijn geval wel (nr. 2038). Las bericht in dit topic dat je eerdere mail organisatie ook niet hebt ontvangen. Heb je daar toen navraag naar gedaan? Met je oorspronkelijke inschrijvingsmail en bewijs van betaling zullen ze je zaterdag wel (moeten) helpen lijkt me. Nog eens goed door de lijst van deelnemers scrollen en zoeken naar je naam met een kleine tikfout erin heb je waarschijnlijk ook al gedaan.

Gebruikersavatar
CampaYolo
Forum-lid
Berichten: 352
Lid geworden op: 01 sep 2020 18:54
Locatie: Daar waar Brabant Zeeland kust

Gebruikersavatar CampaYolo 10 mei 2024 15:26

Het ziet er naar uit dat ik morgen pas na 18:00 in Aken ben. Waarschijnlijk tussen 1900 en 2000
Dat wordt dus vroeg uit de veren zondag om het startnummer op te halen.
Iemand hier die toevallig ook een hotel in de buurt heeft van het evenement en mijn startnummer op zou kunnen halen?
Dit zou absoluut gewaardeerd worden.
Ik let hierbij natuurlijk wel op wie er al eerder in dit topic heeft geplaatst.
Boerke van buut'n

JoeyvEde92
Forum-lid
Berichten: 122
Lid geworden op: 14 jun 2019 08:17

JoeyvEde92 10 mei 2024 16:44

CampaYolo schreef: 10 mei 2024 15:26 Het ziet er naar uit dat ik morgen pas na 18:00 in Aken ben. Waarschijnlijk tussen 1900 en 2000
Dat wordt dus vroeg uit de veren zondag om het startnummer op te halen.
Iemand hier die toevallig ook een hotel in de buurt heeft van het evenement en mijn startnummer op zou kunnen halen?
Dit zou absoluut gewaardeerd worden.
Ik let hierbij natuurlijk wel op wie er al eerder in dit topic heeft geplaatst.
Ja hoor, dat wil ik wel doen voor je!
Stuur maar even PB om tel.nummers uit te wisselen.

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3419
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 10 mei 2024 16:45

Ik kan je niet helpen, ik ga morgen vroeg mijn nummer afhalen vanuit mijn huis in Francorchamps, en rijd dan terug naar huis. En kom dan zondag morgen vandaaruit naar de start.
Afbeelding

Gebruikersavatar
CampaYolo
Forum-lid
Berichten: 352
Lid geworden op: 01 sep 2020 18:54
Locatie: Daar waar Brabant Zeeland kust

Gebruikersavatar CampaYolo 10 mei 2024 18:05

Geregeld met joey :like:
Boerke van buut'n

Gebruikersavatar
MarcFaFo
Forum-lid
Berichten: 1541
Lid geworden op: 30 sep 2012 20:39

Gebruikersavatar MarcFaFo 10 mei 2024 19:12

JoeyvEde92 schreef: 10 mei 2024 16:44
CampaYolo schreef: 10 mei 2024 15:26 Het ziet er naar uit dat ik morgen pas na 18:00 in Aken ben. Waarschijnlijk tussen 1900 en 2000
Dat wordt dus vroeg uit de veren zondag om het startnummer op te halen.
Iemand hier die toevallig ook een hotel in de buurt heeft van het evenement en mijn startnummer op zou kunnen halen?
Dit zou absoluut gewaardeerd worden.
Ik let hierbij natuurlijk wel op wie er al eerder in dit topic heeft geplaatst.
Ja hoor, dat wil ik wel doen voor je!
Stuur maar even PB om tel.nummers uit te wisselen.
Dit lukt vaak niet, heb ik bij een andere cyclo ook al eens geprobeerd. Men wil de startbescheiden alleen afgeven aan degene voor wie het bedoeld is. Hou er iig rekening mee dat het niet lukt.
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.

LethalP
Forum-lid
Berichten: 308
Lid geworden op: 20 aug 2013 09:34

LethalP 12 mei 2024 15:45

Aiai, wat een gemiste kans voor de organisatie.

Thijs Z heeft alvast de olie op het vuur gegooid voor wat betreft de gravelrace: https://twitter.com/thijszonneveld/stat ... 2324120758


Ook voor de wegrace en het evenemententerrein genoeg punten van kritiek.
Startvak was te klein, hekken werden aan de kant getrokken, geen handhaving. Neutralisatie met alle maniakken over de stoepjes, gras, om auto's, hollen stilstaan met de nodige valpartijen tot gevolg, te smal door Aachen centrum met héééél veel bidonnen die eruit stuiterden op de kasseien, enkele auto's toch op het parcours.

Na de koers was het terrein een doolhof, haast onmogelijk om er vanaf te komen omdat de koers nog gaande was en daarmee de oversteekplekken dus afgesloten.

Ik ben bang dat het een one's in a lifetime wegcyclo door de Eifel was.

Verder wel lekker gefietst, maar bij Qualifiers op zulke snelle parcoursen heb ik niks te zoeken (moest 39+ gemiddeld rijden om in mijn categorie te kwalificeren), waarschijnlijk dus een erg groot aantal eliterenners aan de start. Wat mij betreft komt daar net zoals bij de gravelkwalificaties een aparte categorie voor bij UCI gran fondo's.

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3419
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 12 mei 2024 16:25

Dit was naar mijn mening een wedstrijd voor de elite/amateur/kermiskoers coureurs, minder voor competitieve gran fondo rijders. Te weinig hoogtemeters om te moeten doseren, veel kleine knikjes waar de power doorslaggevend is, met veel te veel volk op een hoop koersen op de kasseien en door de slingerende wegen bergaf... Concentratie heeft me veel energie gekost. Deze doe ik dus niet meer. Blij dat ik in 1 stuk aan de aankomst kwam.

stats: https://www.strava.com/activities/11390762386
Laatst gewijzigd door raven14 op 12 mei 2024 16:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

TP85
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 18 jan 2024 13:45

TP85 12 mei 2024 16:47

@Havana, allereerst dank voor de aangereikte bidon! Dat ging even heel soepeltjes dankzij jou haha.

Voor mij was dit de vuurdoop in de gran fondo wereld. Ergens had ik het hectischer verwacht, maar eerlijk gezegd zal ik de relatieve rust ervaren hebben doordat ik in de middenmoot van mijn groep (35-39) geëindigd ben en niet veel naar voren ben gereden in de 'neutralisatie' (dacht dat dat deel langzamer zou gaan op het drie maal moeten stoppen voor smalle wegen na). Dus de echte 'maniakken' heb ik niet gezien. De groep 19-34 was erg groot, dan voorkom je dat gedrag blijkbaar nog lastiger. Slecht voorbeeld doet volgen. In de 35-39 groep was 38 km/u nodig voor kwalificatie, zelf niet verder dan 35,4 km/u gekomen. Daar had ik vooraf voor getekend 😅. Een volgende gran fondo moet ik misschien veel vroeger in het startvak gaan staan... dat is Les 3 Ballons in mijn geval. Afgaande op jullie verhalen over 3RIDES is die misschien iets gemoedelijker (en uiteraard geen UCI wedstrijd, die is eerder deze maand in de Vogezen) en sowieso veel meer hoogtemeters (gelukkig haha).

Als ik dan zie dat de algehele winnaar 42 km/u heeft gereden inclusief solo van 50 km, dan snap ik waar jullie over spreken. Ongelofelijk knap, (nog) te klein voor het tafellaken en te groot voor het servet. Net als vele anderen in de top vandaag. Jammer om te lezen dat er toch de nodige zaken (veel) beter hadden kunnen gaan. Paar auto's heb ik ook wel gezien. Ten opzichte van de gravel fondo lijkt de gran fondo dan nog relatief goed te zijn verlopen. Wat eerder hier door iemand werd geopperd, was achteraf denk ik goed geweest. Na de 7 km neutralisatie vanuit stilstand een echte start. Hoewel het nu misschien daarna iets veiliger was, doordat het veld al deels uit elkaar was geslagen.

Plaats reactie