Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Politiek

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4618
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 07 mei 2024 17:16

Dat gaan we de komende tijd zien als het goed is,

Op de UvA zijn ze ook helemaal van het padje af, denken ze echt dat ze enige sympathie krijgen met hun acties?……

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8186
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 07 mei 2024 18:43

Het erge van dit soort sloopacties vind ik dat er werkelijk geen enkele dialoog meer mogelijk is. Het is zwart of wit en alle middelen zijn geheiligd om je standpunt maar door te drammen.
Hier bereik je inderdaad niets mee nee!
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4758
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 07 mei 2024 19:20

Vicenza schreef: 06 mei 2024 21:08

De interpretatie dat je wapens mag hebben om je te verdedigen tegen criminelen is een vrij recente. Dat maakt gebruik van de ambiguiteit in de tekst. Het is namelijk onduidelijk of dit nu slaat op het recht je te verenigen in een militie, in welke functie je een wapen mag dragen, of dat het een los onderdeel van de zin is.
https://firearmslaw.duke.edu/2021/07/th ... -amendment en nog vele andere websites
Ik ben bekend met beide interpretaties, ik wist niet dat laatstgenoemde recent is.

In ieder geval hebben recente uitspraken van het Hooggerechtshof aangetoond dat er voorlopig niet aan dat 'persoonlijke' recht mag getornd worden.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4758
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 07 mei 2024 19:22

daniel1975 schreef: 07 mei 2024 12:21


Als oom agent mij vraagt te stoppen/stilstaan dan wacht ik netjes. Als je dat niet doet mag dat van mij consequenties hebben. ...............
Eigenlijk zo simpel en logisch en toch blijkbaar vandaag de dag niet meer realiseerbaar.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37947
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 07 mei 2024 21:27

Als je de beelden van vandaag ziet van de UVA, dan zie je dat respect voor justitie helemaal weg is.
En maar treiteren, uitdagen, spugen: agent doet niks. Stel je voor dat je een mediterraanse man met Hamassjaal een harde tik verkoopt, dan mag je op jet matje komen… Echt heel erg hoe het is afgegleden.
Less is bore

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12740
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 07 mei 2024 21:38

Ja en jij rijd morgen 7km/h te hard en hoppa...... ze raken op deze manier bij iedereen het respect kwijt.

Er is momenteel een (woke) groep die het echt aan het verzieken is met al die deug acties.
En die echt niet begrijpen wat ze veroorzaken.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37947
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 07 mei 2024 22:01

wasbeer2006 schreef: 07 mei 2024 21:38 Ja en jij rijd morgen 7km/h te hard en hoppa......
Das makkelijk he. Gewoon met een flitser op een verborgen plek gaan staan en afrekenen maar.
Ik had er toevallig 2 weken geleden een, op de nieuwe weg bij Katwijk. Heb blijkbaar het 70 bord gemist want reed na correctie exact 80, wat ik ook bewust deed ivm de vele controles. Maar hou je vast: €93,-!!!!

Maar wat er nu bijv in Amsterdam gebeurt vind ik echt veel erger hoor. Politie heeft gewoon geen respect en bevoegdheden meer.
Less is bore

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8186
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 07 mei 2024 22:31

Tja, de trias politica lijkt zijn nut te hebben verloren in deze roerige tijden.
En het lijkt er op dat we naar een nieuw systeem gaan, uitgaande van de laatste verkiezingsuitslag.

Allemaal de adem inhouden dus maar! En uitzuchten als het nieuwe stelsel post gevat heeft.
Alles wordt dan natuurlijk beter….
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4618
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 07 mei 2024 23:33

daniel1975 schreef: 07 mei 2024 21:27 Als je de beelden van vandaag ziet van de UVA, dan zie je dat respect voor justitie helemaal weg is.
En maar treiteren, uitdagen, spugen: agent doet niks. Stel je voor dat je een mediterraanse man met Hamassjaal een harde tik verkoopt, dan mag je op jet matje komen… Echt heel erg hoe het is afgegleden.
Het kan maar duidelijk zijn wat we allemaal in huis hebben gehaald,

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5775
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 08 mei 2024 08:50

daniel1975 schreef: 07 mei 2024 22:01 ...... Politie heeft gewoon geen respect en bevoegdheden meer.
Ik vraag mij alleen af of dit aan de politiek ligt.
In mijn ogen ligt dit aan de rechterlijke macht.
Door diverse rechterlijke uitspraken is de politie op 1-0 achterstand gezet.
Waarbij de advocaten zoals Zegveld, Roethof, Diekstra, Korver, Ficq natuurlijk de aangevers zijn.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16335
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 08 mei 2024 09:06

Langharig, werkschuw tuig dat protesteert tegen oorlog is nu niet per definitie een teken van deze tijd...

Ook in de jaren 60 t/m 80 had die jeugd weinig respect voorhet gezag.

Ik denk ook niet dat je met geweld respect afdwingt. De meesten hebben uiteraard nog nooit politiegeweld aan den lijve ondervonden, maar kom je uit een armere wijk, waar 'wat' meer aanwezig is, dan kan het zomaar zijn van wel. Heb je dan ook nog de verkeerde naam of kleur, dan is die kans nog groter. Van wat te hardhandig in de boeien geslagen worden, terwijl je vrijwillig mee wil gaan, tot in de cel (waar je onschuldig zit vanwege een persoonsverwisseling!), een theedoek om je kop gebonden krijgen en een aantal flinke meppen met de gummyknuppel krijgen. Ook dat gebeurt in Nederland. Geen van de mensen die dit overkomt is er daarna van overtuigd geraakt dat de politie je beste vriend is.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5775
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 08 mei 2024 09:15

Dat zit dan toch echt in de mens zelf.
Ik ben ook wel eens hardhandig in de boeien geslagen omdat ze onterecht dachten dat ik en mijn maat 'potenrammers' waren.
Nooit een excuus of iets dergelijks gekregen.
Ook wel eens een wapenstok in mijn nek gekregen toen een situatie na een voetbalwedstrijd escaleerde en er een charge werd uitgevoerd waardoor er ook in de normale stroom mensen klappen werden uitgedeeld.
Maar daardoor is het respect voor de politie niet verdwenen.
Ik kom uit een zogenaamde achterstandswijk en als ik daar vroeger als klein kind wat uitgehaald had werd ik door de wijkagent achterop de fiets naar huis gebracht.
Een grotere schaamte kon je niet hebben bij je maatjes.
Tegenwoordig zou zoiets een vorm van status zijn.

Plaats reactie