Cervélo
Ik probeer even alle vragen te vatten:
De garantieafhandeling is verbazend vlot gegaan.
Foto's bezorgen via mail aan Smartwheels (Bocholt, BE)
3 dagen later bevestiging krijgen dat de garantie aanvaardt was en dat ik als garantieframe een Cervelo Soloist in Golddust kreeg.
Ik heb niet gevraagd als er mogelijkheid was tot een ander frame, ik vond dat helemaal prima, meer dan zelfs!
Ik ben ook steeds degene die kleur zou kiezen, dus deze kleur is een dikke plus voor me, echter, ik was ook ook niet erg kritisch aangezien de garantieafhandeling meer dan puik geregeld is door een zaak waar ik (tot dan) nog niks mee had, en ik er van uit ging dat het gewoon my loss zou zijn.
Alle pluimen dus naar Juan van Smartwheels!
Enkel de maat hebben we even gewijzigd. deze is echt perfect qua S/R
Dan 5 dagen later was het vervangframe geleverd bij smartwheels. In ruil voor mijn (compleet gestripte) gebarsten frame, kreeg ik deze Soloist frame mee.
Op voorhand hadden we even gesproken over wie de op en afbouw ging doen.
Dat was mogelijk via Smartwheels, maar, het is zo leuk om zelf te doen.
Ik heb dan grote opruim gehouden in mijn persoonlijke stock, heel wat 11 speed materiaal verkocht, ook alle onderdelen van de R2, ...
Ultegra di2 via Deltabikes
Rotor T47a via rotor-shop
Stuur via Kocevlo
Grote leerschool, ik had in het verleden al heel wat velgremmen groepsets gemonteerd, en onderhoud gepleegd aan schijfremmen.
Heel andere koek, zowel di2 als schijfremmen, als kabelintegratie,...
De wielen zijn eigenlijk maar 'tijdelijk', het zijn de wielen uit mijn gravel fiets.
Opnieuw een voorbeeld dat ik altijd kleur zal kiezen
En die Hope naven zijn fenomenaal!
Ik had eigenlijk twee weken voor ik de barst ontdekte in mij Cervelo, een leasefiets besteld (wordt wrslk deze of volgende week geleverd)
Daar zitten wel carbon wielen in, ik wil die even testen in de Soloist...
Anders worden het wrslk een setje zipp 303s of een setje 40/45 mm wielen
Wahoo Mount was er inderdaad nog tijdig, maar nog niet gemonteerd, had een andere tijdelijke oplossing (en te weinig tijd) voor de lange rit dit weekend
De garantieafhandeling is verbazend vlot gegaan.
Foto's bezorgen via mail aan Smartwheels (Bocholt, BE)
3 dagen later bevestiging krijgen dat de garantie aanvaardt was en dat ik als garantieframe een Cervelo Soloist in Golddust kreeg.
Ik heb niet gevraagd als er mogelijkheid was tot een ander frame, ik vond dat helemaal prima, meer dan zelfs!
Ik ben ook steeds degene die kleur zou kiezen, dus deze kleur is een dikke plus voor me, echter, ik was ook ook niet erg kritisch aangezien de garantieafhandeling meer dan puik geregeld is door een zaak waar ik (tot dan) nog niks mee had, en ik er van uit ging dat het gewoon my loss zou zijn.
Alle pluimen dus naar Juan van Smartwheels!
Enkel de maat hebben we even gewijzigd. deze is echt perfect qua S/R
Dan 5 dagen later was het vervangframe geleverd bij smartwheels. In ruil voor mijn (compleet gestripte) gebarsten frame, kreeg ik deze Soloist frame mee.
Op voorhand hadden we even gesproken over wie de op en afbouw ging doen.
Dat was mogelijk via Smartwheels, maar, het is zo leuk om zelf te doen.
Ik heb dan grote opruim gehouden in mijn persoonlijke stock, heel wat 11 speed materiaal verkocht, ook alle onderdelen van de R2, ...
Ultegra di2 via Deltabikes
Rotor T47a via rotor-shop
Stuur via Kocevlo
Grote leerschool, ik had in het verleden al heel wat velgremmen groepsets gemonteerd, en onderhoud gepleegd aan schijfremmen.
Heel andere koek, zowel di2 als schijfremmen, als kabelintegratie,...
De wielen zijn eigenlijk maar 'tijdelijk', het zijn de wielen uit mijn gravel fiets.
Opnieuw een voorbeeld dat ik altijd kleur zal kiezen
En die Hope naven zijn fenomenaal!
Ik had eigenlijk twee weken voor ik de barst ontdekte in mij Cervelo, een leasefiets besteld (wordt wrslk deze of volgende week geleverd)
Daar zitten wel carbon wielen in, ik wil die even testen in de Soloist...
Anders worden het wrslk een setje zipp 303s of een setje 40/45 mm wielen
Wahoo Mount was er inderdaad nog tijdig, maar nog niet gemonteerd, had een andere tijdelijke oplossing (en te weinig tijd) voor de lange rit dit weekend
Om een beetje bij Cervélo te blijven, Reserve 40/44?
Ik ben wel biased maar tot nu toe zeer tevreden van. Dit is wel mijn eerste carbon diepere wielset. Maar mooi gewicht +-1450 tot 1360 afhankelijk van de naven. Zeer breed intern 25 en 25.5mm.
Zijn los wel vrij prijzig, zaten standaard op mijn fiets.
Ik ben wel biased maar tot nu toe zeer tevreden van. Dit is wel mijn eerste carbon diepere wielset. Maar mooi gewicht +-1450 tot 1360 afhankelijk van de naven. Zeer breed intern 25 en 25.5mm.
Zijn los wel vrij prijzig, zaten standaard op mijn fiets.
Het eerlijke verhaal is dat ik hem zelf niet zou gekocht hebben.
Een fractie te diep zonder spacers, te duur voor mijn budget,…
Maar je hoort me verre van klagen!
Ik had juist een andere fiets besteld, dus ik stond voor de patstelling om deze te houden of het frame te verkopen.
Ik moet zeggen dat ik overhelde naar de verkoop van het frame, maar mevrouw mimoza gaf fiat om hem op te bouwen, mits verkoop van alle rondslingerende materiaal wat niet (meer) gebruikt wordt.
De keuze was relatief snel gemaakt.
In plaats van (ongeveer €2000) te verdienen met de verkoop, ongeveer €1500 geïnvesteerd en dit als gevolg.
Daar gaat de opbrengst van verkoop van materiaal nog af.
Ik denk juist onder de €2000 te stranden inclusief mogelijke wielset, en met verkoop onderdelen. N
Een fractie te diep zonder spacers, te duur voor mijn budget,…
Maar je hoort me verre van klagen!
Ik had juist een andere fiets besteld, dus ik stond voor de patstelling om deze te houden of het frame te verkopen.
Ik moet zeggen dat ik overhelde naar de verkoop van het frame, maar mevrouw mimoza gaf fiat om hem op te bouwen, mits verkoop van alle rondslingerende materiaal wat niet (meer) gebruikt wordt.
De keuze was relatief snel gemaakt.
In plaats van (ongeveer €2000) te verdienen met de verkoop, ongeveer €1500 geïnvesteerd en dit als gevolg.
Daar gaat de opbrengst van verkoop van materiaal nog af.
Ik denk juist onder de €2000 te stranden inclusief mogelijke wielset, en met verkoop onderdelen. N
Deze wielset smoelt hem toch beter
23 intern, 40 hoog
32 mm bandjes
De passende topcap/spacer is besteld, dan is denk ik wel even ‘af’
23 intern, 40 hoog
32 mm bandjes
De passende topcap/spacer is besteld, dan is denk ik wel even ‘af’
Maar wat ik me eigenlijk afvraag;
Je ging van een velgrem complete fiets naar een schijfrem frame. Nu heb je dat zelf opgelost en kon en wilde je die kosten op je nemen.
Hoe zag Cervelo dit voor zich?
Je gaat namelijk van een complete fiets binnen garantie naar een frame en onderdelen waar je nooit een fiets van kunt maken zonder 'hoge' kosten. Minimaal nieuwe shifters, een wielset en klauwen/schijven.
Je ging van een velgrem complete fiets naar een schijfrem frame. Nu heb je dat zelf opgelost en kon en wilde je die kosten op je nemen.
Hoe zag Cervelo dit voor zich?
Je gaat namelijk van een complete fiets binnen garantie naar een frame en onderdelen waar je nooit een fiets van kunt maken zonder 'hoge' kosten. Minimaal nieuwe shifters, een wielset en klauwen/schijven.
Ik zag vooral de kansen die ik kreeg door een nieuw frame te ontvangen.
Uiteindelijk was ook enkel het frame beschadigd en niet de onderdelen. Ze hebben het frame na 7 jaar toch maar netjes vervangen. Dat overtrof al mijn verwachtingen van redelijkheid.
Ik had verschillende dingen kunnen doen:
Het vervangframe verkopen en een andere velgremmen fiets/frame kopen
Onderdelen overzetten en minimale investeringen doen,…
Ik maakte de keuze om alle oude onderdelen van de hand te doen en een beperkte investering te doen om weer helemaal met de tijd mee te zijn.
Uiteindelijk was ook enkel het frame beschadigd en niet de onderdelen. Ze hebben het frame na 7 jaar toch maar netjes vervangen. Dat overtrof al mijn verwachtingen van redelijkheid.
Ik had verschillende dingen kunnen doen:
Het vervangframe verkopen en een andere velgremmen fiets/frame kopen
Onderdelen overzetten en minimale investeringen doen,…
Ik maakte de keuze om alle oude onderdelen van de hand te doen en een beperkte investering te doen om weer helemaal met de tijd mee te zijn.
Dat heb je gepost inderdaad en je kon en wilde die kosten op je nemen.
Was gewoon benieuwd wat Cervelos idee erbij was want wat als je het niet zelf kon oplossen? Ze geven aan lifetime warranty te verlenen aan de eerste eigenaar. Maar dat wordt lastig als je zelf een aantal dure onderdelen moet gaan vervangen.
Was gewoon benieuwd wat Cervelos idee erbij was want wat als je het niet zelf kon oplossen? Ze geven aan lifetime warranty te verlenen aan de eerste eigenaar. Maar dat wordt lastig als je zelf een aantal dure onderdelen moet gaan vervangen.
-
- Forum-lid
Mimosa, je kan de headset en spacer kit van een Aspero-5 of caledonian-5 zo op je Soloist plaatsen, dan ben je meteen van die iele spacers onder je stuurpen af en ziet het geheel er dik/vet uit!
-
- Forum-lid
Nice bike!
Andere spacers maakt hem nog mooier denk ik.
Op de foto lijkt je zadel wat naar boven te staan. Wellicht vertekend dit.
Andere spacers maakt hem nog mooier denk ik.
Op de foto lijkt je zadel wat naar boven te staan. Wellicht vertekend dit.
Spacer van de R5 past (en is besteld en geleverd bij de dealer)
Deze dus:
https://shop.cervelo.com/products/st032-bearing-cap-kit
Deze dus:
https://shop.cervelo.com/products/st032-bearing-cap-kit