Vraag aan de kenners: ik heb een SRAM Red eTap crank ( GXP ) met Quarq powermeter. 8 bouts Quarq spider zit nu op de crank armen. Kan ik nu een setje Red AXS tandwielen kopen en op de crank armen plaatsen ?.
Zo is het nu.
Deze kopen.
Of kan ik beter een SRAM red ASX powermeter crank kopen met de DUB as ?
SRAM red crank arms op nieuwe AXS tandwielen ?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 12782
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Sram geeft aan dat het niet werkt in de mail, maar in hun documentatie staat de optie wel.
Maar de passing is exact gelijk. Ik rijd nu met een quarq dub spider op een gxp.
Het enige verschil is dat ik nu geen hiddenbolt meer heb omdat de spider anders zit.
De wattages en ook l/r worden perfect weergegeven.
Wat je denk ik wel hebt met deze full spider tandwielen is doordatvie gedraaid zit je niet het pinnetje op de juiste plaats hebt zitten die ervoor zorgt dat je ketting niet tussen je blad en armen valt. Bij de losse tandwielen kan die op twee plaatsen.
Je ziet op het plaatje waar het schroefje komt ook 1 ondieper golfje. Als je begrijpt wat ik bedoel. De andere 7 golfjes zijn dieper.
Maar de passing is exact gelijk. Ik rijd nu met een quarq dub spider op een gxp.
Het enige verschil is dat ik nu geen hiddenbolt meer heb omdat de spider anders zit.
De wattages en ook l/r worden perfect weergegeven.
Wat je denk ik wel hebt met deze full spider tandwielen is doordatvie gedraaid zit je niet het pinnetje op de juiste plaats hebt zitten die ervoor zorgt dat je ketting niet tussen je blad en armen valt. Bij de losse tandwielen kan die op twee plaatsen.
Je ziet op het plaatje waar het schroefje komt ook 1 ondieper golfje. Als je begrijpt wat ik bedoel. De andere 7 golfjes zijn dieper.
@wasbeer : ik snap je… het ondiepere golfje zit exact in lijn met de crank en het pinnetje. Nu weet ik niet hoe de crank armen dan zullen zitten, maar dat zal ik eens opzoeken. En anders tsja, dan moet ik het idee maar laten varen of een geheel SRAM Red AXS groep kopen… nu de nieuwe komt is de huidige misschien aantrekkelijker geprijsd.
Edit: ik zie een foto van een Sram Quarq D Zero powermeter met het ondiepere golfje ook exact in lijn met de crank !
Qua ketting op mijn 11 speed groep zou KMC kunnen, en YT filmpjes laten zien dat een Flattop chain ook goed werkt op 11 speed - misschien dan wel de pulley wheels meepakken.
Edit: ik zie een foto van een Sram Quarq D Zero powermeter met het ondiepere golfje ook exact in lijn met de crank !
Qua ketting op mijn 11 speed groep zou KMC kunnen, en YT filmpjes laten zien dat een Flattop chain ook goed werkt op 11 speed - misschien dan wel de pulley wheels meepakken.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
Los van het feit dat het technisch een interessant onderwerp is -en misschien recupereer ik zelf wel eens een sram red crank zo als supercompact- ga je volgens mij goedkoper zijn je huidige crank te verkopen en een nieuwe te kopen.
Tenzij je ergens de AXS spider liggen hebt... of ook; waar vind je ergens een goedkope AXS spider die niet duurder is dan bv een force crank?
Tenzij je ergens de AXS spider liggen hebt... of ook; waar vind je ergens een goedkope AXS spider die niet duurder is dan bv een force crank?