Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2024

0475
Forum-lid
Berichten: 836
Lid geworden op: 05 apr 2020 09:56

0475 04 mei 2024 20:36

Blijf je thuis omdat het zou gaan regenen.....regent het niet. Best wel vaak geweest voorbije tijd.

Ga ik vandaag omdat het zou gaan regenen toch maar fietsen en inderdaad, na 40Km een regengordijn voor mij uit. Omdraaien en weer snel naar huis.....alleen te snel naar huis....had ik rustiger gefietst had ik niet in de staart van die bui die over mijn woonplaats trok terecht gekomen en niet in de laatste meters zeiknat geworden.

Gebruikersavatar
Sowier
Forum-lid
Berichten: 172
Lid geworden op: 27 feb 2024 14:34

Gebruikersavatar Sowier 04 mei 2024 21:36

Vanmorgen nieuwe bandjes gelegd, Goodyear Eagle tubeless.
Nog getwijfeld of ik vandaag nog ging rijden, want er was regen voorspeld. Uiteindelijk wel vertrokken.
Bandjes reden heel fijn. Tot ik na 25 km een leegloper had. CO2 patroontje en weer gaan. 3 km verder weer leeg. En natuurlijk maar 1 patroon mee.

Omdat het bandje toch nog een kleine bar had voorzichtig omgekeerd en bij de eerste fietswinkel binnen. Bandje gecheckt, extra sealant erin, in water gehouden en geen bubbeltjes meer. Hoera. :mrgreen:

10 km verder weer leeg. :roll:
En intussen knallende regen. 🌧️

One of those days...

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6220
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 05 mei 2024 20:19

Vandaag op de Noord Franse Kasseien gefietst:

Verslag met fotoalbum op:
Paris-Roubaix Cyclotourisme - Le Final 2024

pino
Forum-lid
Berichten: 3459
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 05 mei 2024 20:42

Lekker!
Niet zijken maar reiden !

Gebruikersavatar
stakie75
Forum-lid
Berichten: 337
Lid geworden op: 15 jan 2012 08:55
Locatie: Valkenswaard
Contact

Gebruikersavatar stakie75 05 mei 2024 23:33

Op de fiets naar Eindhoven. Klein feestje in de binnenstad gehad
Love riding Scott. Scott Addict 20 (2022) Scott Scale 970 (2023)

Sulla
Forum-lid
Berichten: 1143
Lid geworden op: 19 jul 2018 14:49

Sulla 06 mei 2024 21:00

Sowier schreef: 04 mei 2024 21:36 Vanmorgen nieuwe bandjes gelegd, Goodyear Eagle tubeless.
Nog getwijfeld of ik vandaag nog ging rijden, want er was regen voorspeld. Uiteindelijk wel vertrokken.
Bandjes reden heel fijn. Tot ik na 25 km een leegloper had. CO2 patroontje en weer gaan. 3 km verder weer leeg. En natuurlijk maar 1 patroon mee.

Omdat het bandje toch nog een kleine bar had voorzichtig omgekeerd en bij de eerste fietswinkel binnen. Bandje gecheckt, extra sealant erin, in water gehouden en geen bubbeltjes meer. Hoera. :mrgreen:

10 km verder weer leeg. :roll:
En intussen knallende regen. 🌧️

One of those days...
Dat verhaal ken ik. Ik reed een tijdje opmerkelijk vaker lek dan mijn fietsmaten. Advies....neem nieuwe banden van van die conti's.

Zo gezegd zo gedaan. 1e rit met die nieuwe banden: 2x lek (achter). Daarna gelukkig wel tijdens de vakantie zonder problemen van Den Haag naar Ameland (en weer terug) kunnen fietsen. Maar 1e rit na die vakantie......ja hoor. Ik voel achter langzaam leeglopen, ik wil stoppen....en hoor opeens floep floep floep....boem! voorband gescheurd en ontploft. Sta je dan met 2 lekke banden (waarvan 1 met een scheur van bijna een centimeter of 8).

Nu bontrager erop en tot nu toe al anderhalf jaar zonder issues.

Gebruikersavatar
Sowier
Forum-lid
Berichten: 172
Lid geworden op: 27 feb 2024 14:34

Gebruikersavatar Sowier 06 mei 2024 21:19

Er zat wel geen lek in.
Bike Republic zei om toch steeds zo'n smeersels te gebruiken om de band op te leggen omdat dat ook eventuele lekken tussen band en velg tegenhoudt.
'k Heb dat eigenlijk in de drie jaar tubeless rijden nooit gedaan. Maar voor het weinige dat het kost, misschien toch proberen.
De fiets staat nu bij de FM omdat hij sinds bottom bracket eruit moest voor nieuwe kabels, kraakt als een gek. Hij ging ook even de band bekijken.

Soms is het inderdaad ook testen en indien nodig 'move on'.
Ik ben heel tevreden van Vredestein Superpasso. Maar ik wilde deze Goodyears ook even testen.
Iedereen heeft z'n eigen favoriet. Fietsvriend zweert bij Schwalbe Pro One.

pino
Forum-lid
Berichten: 3459
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 06 mei 2024 21:24

Het streepje begint terug te komen! Vandaag aangenaam kort-kort gefietst op de Veluwezoom-Posbank MTB route.
https://www.strava.com/activities/11345388384
Niet zijken maar reiden !

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6220
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 10 mei 2024 15:19

Rondje Groene Hart.
Dit keer wat meer richting Alphen ad Rijn. En dan kom je langs heel veel mooie molens. Ga niet bij allemaal stoppen maar blijft toch een feest om die dingen te zien.

Eerst door het Bentwoud (woud is wat overdreven maar het groeit toch aardig aan en het Laarzenpad is als het een paar dagen geregend heeft echt leuk om te wandelen)
Afbeelding

Zal best hard gaan maar ik blijf het zo gruwelijk gevaarlijk vinden
Afbeelding

De Blauwe Wip....wat blijft dat toch een fraaie molen!
Afbeelding

De keuze is reuze
Afbeelding

En wat een leuk paadje (Kerkvaartpad) is dit toch. Helaas was Klein Giethoorn nog niet open voor lunch...........
Afbeelding

Op de achtergrond de Rietveldse molen
Afbeelding

Op de grote molen
Afbeelding

Heerlijk gefietst: kort/kort, geen sokken en geen ondershirt aan. Maximaal vrij............ lekker hoor!

Nu net onder de douche vandaan en lekker Giro kijken. Zal - zeker de eerste 30km - ook wel de grote molen zijn!

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 6051
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 10 mei 2024 16:37

Ja, ik heb vandaag gefietst.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37941
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 10 mei 2024 17:27

Gastheerg schreef: 10 mei 2024 15:19
Eerst door het Bentwoud (woud is wat overdreven maar het groeit toch aardig aan en het Laarzenpad is als het een paar dagen geregend heeft echt leuk om te wandelen)
Was het zowaar droog bij Zoetermeer? ;-)

Bentwoud is verrassend leuk aan het worden qua natuur. Roerdompen, ransuilen, heel veel ijsvogeltjes, een vossenburcht, oeverzwaluwen, reeën, etc.
Less is bore

Patrick VB
Forum-lid
Berichten: 115
Lid geworden op: 08 feb 2024 21:03

Patrick VB 10 mei 2024 19:03

In België wordt tijdens dit lang weekend de '1000 km' gereden, een initiatief tvv Kom op tegen kanker.
Deze middag samen met de kopvrouw haar oud-collega gaan aanmoedigen.
Blijft een indrukwekkende organisatie.
https://www.komoptegenkanker.be/de-1000km

Plaats reactie