Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Politiek

pino
Forum-lid
Berichten: 3460
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 03 mei 2024 08:54

En ik wordt voor grof vuil uitgemaakt als ik "ausweis" denk zodra het verplichte dragen van identificatie ter sprake komt.
Niet zijken maar reiden !

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 6053
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 03 mei 2024 09:43

Pino ; je hebt gelijk … maar we gaan er allemaal in mee als makke schapen.

Las pas nog een stukje van mensen die zich helemaal los maken van Nederland, financiële systemen e.d. en zich totaal ergens off-grid vestigen in een land waar ze zich thuis voelen.

Maar ja, wie wil dat nu : geen mobieltje voor je tiktok, FB , en niet te vergeten het forum. Maar evt. een Nokia 3310 voor nood.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5386
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 03 mei 2024 11:50

Ik vind ook dat je voorzichtig moet zijn met je controles. Keerzijde is dit https://nos.nl/nieuwsuur/collectie/1390 ... rkiezingen
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16061
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 03 mei 2024 12:02

De (r)overheid heeft het echt niet goed voor met "haar" burgers.
Je kan dat raar vinden maar het is in feite nooit echt anders geweest.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37941
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 03 mei 2024 17:16

https://nos.nl/l/2519087

1 april is al geweest….
Omdat een of andere deugmuts een klacht heeft ingediend wordt de eskimolaan omgedoopt. Alsof de Inuits ook maar enig besef hebben van het bestaan van Dronten.

Speciaal voor de klaagmuts: https://youtu.be/Mi1O07_RasA?si=X7u7w8Sxkq-utAWC
Less is bore

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16061
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 03 mei 2024 17:25

Oei,
Moet ik dan komende zomer op een terras een "inuit" bestellen?
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8181
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 03 mei 2024 17:29

Ik ben bang van wel ja. En pas ook op hoe je de kelner aanspreekt, het kan zomaar een “they” zijn 😉
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12738
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 03 mei 2024 17:37

Lcsmet schreef: 03 mei 2024 12:02 De (r)overheid heeft het echt niet goed voor met "haar" burgers.
Je kan dat raar vinden maar het is in feite nooit echt anders geweest.
Het gros van de mensen die in de problemen zit komt door de overheid.

Probleem is dat overheden vaak geen idee hebben wat de bepaalde gevolgen zijn van besluiten.
Ik zie het in mijn IT vak. Maar neem ook de salderingsregeling. Er zit daar vrijwel niemand die het begrijpt, anders neem je dit besluit niet.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8181
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 03 mei 2024 18:47

Even iets anders: de media lopen op het moment over met berichten/speculaties over de komende dodenherdenking op 4 mei.
Ik vind, heel mijn leven al, die 4 mei een heel bijzonder moment. Of je nu denkt aan joden, zigeuners, zwarte mensen of om het even welke bevolkingsgroepen die door de Nazi’s categorisch zijn vermoord. Of dat je denkt aan je opa die in het verzet zat en verraden werd, je familieleden die de oorlog niet hebben overleefd om welke reden dan ook, of dat je gewoon denkt aan degenen die je onlangs bent verloren, de slachtoffers van de oorlog in Oekraïne of Gaza/Israel.
Het maakt niet uit; die landelijke 2 minuten stilte hebben altijd een enorme impact op mij gehad. De verbinding tussen X miljoen mensen die bijna allemaal dát moment respecteren is echt heel bijzonder en voel je in heel je wezen.

Ik hoop echt van ganser harte dat dit moment nu niet verstoord gaat worden door een paar egoïsten die vinden dat hun boodschap boven het belang van een heel volk staat!!

Mensen die vinden dat het recht om te mogen demonstreren hun absolute en dogmatische alleenrecht is, zonder ook maar enige empathie te hebben voor traditie, zonder ook maar enig respect te tonen voor mensen die één dag per jaar even de stilte opeisen om hun geliefden te herdenken.

Het zou mooi zijn, juist heden ten dagen, als dit moment incidentvrij zou verlopen!

(Daarna kan iedereen zich weer buigen over futiliteiten als een “Europappa” gedrocht op een waardeloos songfestival 😉)
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3117
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 03 mei 2024 19:09

Ze zullen er sowieso het tegenovergestelde mee bereiken van wat ze willen. Er vanuit gaande dat ze meer medestanders willen.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4757
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 03 mei 2024 19:28

Lcsmet schreef: 03 mei 2024 12:02 De (r)overheid heeft het echt niet goed voor met "haar" burgers.
Je kan dat raar vinden maar het is in feite nooit echt anders geweest.
Toch werd dit ook voorzien door denkers uit de 18e eeuw die verantwoordelijk zijn voor hoe grondwetten en politieke systemen geconcipieerd werden.

Het bekendste voorbeeld is wellicht het tweede amendement van de 'Bill of Rights' in de VS.
Het verbiedt elke overheid om burgers te ontzeggen van het recht tot dragen van een wapen.

Een goed geregelde militie, nodig voor de veiligheid van een vrije staat, en het recht van burgers om wapens te dragen, zijn rechten die niet geschonden mogen worden
De motivering hiervan is dat burgers zich moeten kunnen verweren tegen criminelen.... maar ook tegen tirannieke overheid.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37941
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 03 mei 2024 19:29

Zo eens met Enzzo!!
Maar ga er maar vanuit dat er iets geprotesteerd gaat worden en "dat we daar begrip voor moeten hebben".
Less is bore

Plaats reactie