Garmin Varia bike radar ja of nee
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 12750
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Nog nooit opgevallen. Ik ga eens kijken.
Volgens mij is dat omdat in dat profiel er altijd verbinding verwacht wordt.
Ik woon in de Verenigde Staten en heb daarom voor vertrek vanuit Nederland vorig jaar een Varia gekocht. Nooit gedacht dat te willen eigenlijk, ik reed met een fietsmaat en die had er wel 1. Snapte het nut op zich wel (niet overal, maar bijvoorbeeld op dijk-wegen best fijn). Er zelf 1 gekocht en in Nederland zou ik nog best zonder gaan rijden maar hier zeker niet. Geeft net wat meer overzicht zonder om te hoeven kijken.
Overigens ga ik deze week naar Nederland en de Varia gaat zeker mee om daar op de fiets te zetten. Wat ik wel zeker weet, ik zal niet vaak meer zonder een vorm van achterlicht rijden.
Ik woon in de Verenigde Staten en heb daarom voor vertrek vanuit Nederland vorig jaar een Varia gekocht. Nooit gedacht dat te willen eigenlijk, ik reed met een fietsmaat en die had er wel 1. Snapte het nut op zich wel (niet overal, maar bijvoorbeeld op dijk-wegen best fijn). Er zelf 1 gekocht en in Nederland zou ik nog best zonder gaan rijden maar hier zeker niet. Geeft net wat meer overzicht zonder om te hoeven kijken.
Overigens ga ik deze week naar Nederland en de Varia gaat zeker mee om daar op de fiets te zetten. Wat ik wel zeker weet, ik zal niet vaak meer zonder een vorm van achterlicht rijden.
Change is the only constant... Hanging on is the only sin...
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16095
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Bij mij staat de varia overdag enkel op radar, het licht is dan gewoon uit.
Kan je ook selecteren door meerdere keren op de knop bovenaan te drukken.
Werkt dus volgens mij onafhankelijk van welk computer je hebt.
Kan je ook selecteren door meerdere keren op de knop bovenaan te drukken.
Werkt dus volgens mij onafhankelijk van welk computer je hebt.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Pikken dergelijk radars ook fietsers (speed pedelecs) en motorfietsen op?
Vooral de snelle e-fietsers lijken een hekel te hebben aan bellen. En ik ben al iets te dikwijls rakelings aan 45 gepasseerd. Ik rij meestal goed rechts maar af en toe wijk je toch ietsje af. Eén deze word ik omvergeknald door zo'n "rappen".
De Magene versie krijgt ook goeie reviews. En die vind je rond de 110 euro.
Vooral de snelle e-fietsers lijken een hekel te hebben aan bellen. En ik ben al iets te dikwijls rakelings aan 45 gepasseerd. Ik rij meestal goed rechts maar af en toe wijk je toch ietsje af. Eén deze word ik omvergeknald door zo'n "rappen".
De Magene versie krijgt ook goeie reviews. En die vind je rond de 110 euro.
Laatst gewijzigd door Sowier op 02 mei 2024 19:24, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Forum-lid
- Berichten: 276
- Lid geworden op: 20 jun 2022 21:09
-
- Forum-lid
- Berichten: 349
- Lid geworden op: 06 apr 2010 21:11
Ik heb de Magene, maar deze heeft wat moeite met motor rijders. Het is een beetje afhankelijk van de grote.
Voor de rest zou ik niet meer zonder willen rijden. Ik rij altijd alleen en je positie op de weg is meer naar het midden toe. Gelukkig hebben we in Nederland genoeg gescheiden fietspaden, maar dan zet ik het geluid uit op mijn Wahoo.
Enige nadeel van de Magene is de te krappe batterij capaciteit en er maar één update tussentijd is geweest.
Voor de rest zou ik niet meer zonder willen rijden. Ik rij altijd alleen en je positie op de weg is meer naar het midden toe. Gelukkig hebben we in Nederland genoeg gescheiden fietspaden, maar dan zet ik het geluid uit op mijn Wahoo.
Enige nadeel van de Magene is de te krappe batterij capaciteit en er maar één update tussentijd is geweest.
Ik rij al 4 jaar met de Garmin Varia in Spanje en ik rij niet meer zonder omdat het mij meer controle geeft tijdens het klimmen (zitten er auto's achter je) en tijdens het afdalen (die hoor je anders niet wegens de harde wind).
Gezien ik in de buitengebieden/heuvels/bergen via mijn Aeropex naar muziek luister hoor ik de omgeving wel, maar met een radar weet je vroegtijdig of er een auto aankomt. Die informatie helpt tegen het schrikken als je een zware inspannen doet en meer op je wattage let dan je omgeving. (zeker ook voor Frankrijk zou ik dit aanraden).
Toen ik vorig jaar in Nederland de radar gebruikte merkte ik dat ik de radar niet echt nodig had. Ik fietste veelal op fietspaden of in de bossen met de gravel fiets dus geen gevaarlijk verkeer. Echter, mocht je veel op b-wegen fietsen dan zou ik echt wel met een radar fietsen gezien er toch wel hard gereden word op de b-wegen merk ik elke keer wanneer ik in NL ben (ook als ik met mijn kinderen fiets hou ik soms mijn hart vast).
Gezien ik in de buitengebieden/heuvels/bergen via mijn Aeropex naar muziek luister hoor ik de omgeving wel, maar met een radar weet je vroegtijdig of er een auto aankomt. Die informatie helpt tegen het schrikken als je een zware inspannen doet en meer op je wattage let dan je omgeving. (zeker ook voor Frankrijk zou ik dit aanraden).
Toen ik vorig jaar in Nederland de radar gebruikte merkte ik dat ik de radar niet echt nodig had. Ik fietste veelal op fietspaden of in de bossen met de gravel fiets dus geen gevaarlijk verkeer. Echter, mocht je veel op b-wegen fietsen dan zou ik echt wel met een radar fietsen gezien er toch wel hard gereden word op de b-wegen merk ik elke keer wanneer ik in NL ben (ook als ik met mijn kinderen fiets hou ik soms mijn hart vast).