Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Possenia Cycling - Signature collection. By me :-)

Gebruikersavatar
Sowier
Forum-lid
Berichten: 168
Lid geworden op: 27 feb 2024 14:34

Gebruikersavatar Sowier 30 apr 2024 12:02

Ik won vorig jaar een ontwerp wedstrijd van Possenia Cycling, een klein Zwitsers bedrijfje dat sustainability hoog in het vaandel voert. De vraag was om een ontwerpje te maken dat daar bij aansloot. De helft van het plezier van fietsen - voor mij alvast - is de omgeving zien, ruiken, voelen,... dus vandaar mijn ontwerp.

De collectie is nu via pre-order te koop.
In overleg met Possenia koos ik voor de Core collection. Kwaliteit maar met een aanvaardbaarder prijskaartje dan hun top collecties.

Ik deel de link hier even. Pre-order loopt to 29 mei.
Ik verdien er verder geen euro aan. Ik krijg truitje en bibs gratis. Meer niet.
Maar wel gewoon heel fijn om je ontwerp te zien. M'n naam erop hoefde niet, maar daar stonden zij op.

https://possenia.com/collections/inspir ... ijs-sohier

Afbeelding

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37933
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 30 apr 2024 12:08

Sowier schreef: 30 apr 2024 12:02
In overleg met Possenia koos ik voor de Core collection. Kwaliteit maar met een aanvaardbaarder prijskaartje dan hun top collecties.
Koopje ;-)
https://possenia.com/collections/inspir ... 0381871165


Wel gaaf om je eigen design zo terug te zien :winkthumb:
Less is bore

Gebruikersavatar
Sowier
Forum-lid
Berichten: 168
Lid geworden op: 27 feb 2024 14:34

Gebruikersavatar Sowier 30 apr 2024 12:13

Niet gezegd dat het een koopje is ;) :mrgreen:

De bundel is 213 euro. Da's geen koopje, maar ik zie ook sets van het dubbele passeren hier die probleemloos gekocht worden.
Hun Aero jersey alleen kost bv al 172 euro. En dat heb ik nooit over voor 1 truitje.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37933
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 30 apr 2024 12:15

Ah, niet goed gekeken. Ik dacht dat het shirt-only was.
Dat zijn namelijk Pas Normal Studios prijzen. Die naam is zeer passend trouwens ;-)
Less is bore

Gebruikersavatar
Sowier
Forum-lid
Berichten: 168
Lid geworden op: 27 feb 2024 14:34

Gebruikersavatar Sowier 30 apr 2024 12:20

daniel1975 schreef: 30 apr 2024 12:15 Ah, niet goed gekeken. Ik dacht dat het shirt-only was.
Dat zijn namelijk Pas Normal Studios prijzen. Die naam is zeer passend trouwens ;-)
Helemaal akkoord.
Mijn duurste jersey tot nu toe is een 60-70 euro denk ik. Duurste bib ooit was 100 euro.
Ik heb wel het geluk gehad van enkele fijne (duurdere) jerseys te winnen vorig jaar.
Ik snap wel dat bv een klein bedrijfje niet aan die prijzen kan omdat ze niet genoeg exemplaren in één keer kunnen bestellen.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16061
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 01 mei 2024 09:37

Sowier schreef: 30 apr 2024 12:02 Ik won vorig jaar een ontwerp wedstrijd van Possenia Cycling, een klein Zwitsers bedrijfje......................
De collectie is nu via pre-order te koop.
..........
Winnen is altijd leuk, en dan zeker als het iets "van jou" is.
Doe jij in het dagelijks leven ook iets in de grafische sector?

Gewoon een algemene vraag, als je iets koopt in Zwitserland, niet EU-land, worden er dan nog extra taksen op geheven?
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8598
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 01 mei 2024 10:07

Mooi ontwerp Gijs,toepasselijk als je in de Ardennen woont.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8170
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 01 mei 2024 15:39

Prachtig coulisselandschap! Mooi ontwerp hoor.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 6047
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 01 mei 2024 17:28

Lcsmet schreef: 01 mei 2024 09:37
Sowier schreef: 30 apr 2024 12:02 Ik won vorig jaar een ontwerp wedstrijd van Possenia Cycling, een klein Zwitsers bedrijfje......................
De collectie is nu via pre-order te koop.
..........
Winnen is altijd leuk, en dan zeker als het iets "van jou" is.
Doe jij in het dagelijks leven ook iets in de grafische sector?

Gewoon een algemene vraag, als je iets koopt in Zwitserland, niet EU-land, worden er dan nog extra taksen op geheven?
Yup, en soms zijn de verzendkosten giga !
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gebruikersavatar
Sowier
Forum-lid
Berichten: 168
Lid geworden op: 27 feb 2024 14:34

Gebruikersavatar Sowier 01 mei 2024 21:05

Damn. Helemaal niet aan gedacht.
Ik merk nu dat ik bij verzending enkel Zwitserland kan kiezen als land. Zo gaan ze niet veel verkopen... :roll:
Ik geef dat even door.
Ik kan niet zien hoeveel verzending kost, maar bij dergelijke bedragen, mag dat wel gratis vind ik.

Ik ben professioneel verantwoordelijke voor de communicatie van een cultuurcentrum. Een stuk van de job is inderdaad ook wel ontwerpen, maar helemaal niet op een niveau dat ik puur als grafisch ontwerper aan de slag zou kunnen. Nog niet tenminste. Maar ik ontwerp alle affiches, maak video's, stel nieuwsbrieven samen, flyers, uitnodigingen, enz...

Het design is wat aangepast naar hun bedrijfje. Ze dragen duurzaamheid hoog in het vaandel en hun beelden op Instagram zijn ook dikwijls in de bergen of natuur getrokken. Dus heb ik mijn design wat in die richting gestuurd. En qua sfeer goe dgekeken naar het truitje dat ik vorig jaar van hen mocht winnen.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Sowier
Forum-lid
Berichten: 168
Lid geworden op: 27 feb 2024 14:34

Gebruikersavatar Sowier 02 mei 2024 19:46

Ok. Even contact genomen.
Blijkbaar zitten er bugs in hun pre-order systeem. Die zijn ze er uit aan het halen.
Normaal verzenden ze niet naar de EU maar voor deze collectie gaan ze dat wel doen. Op die manier sluiten ze als Zwitsers wel een hele grote markt uit, dus dat vind ik een wat rare keuze.
En ik merk dat ze naar België 18 euro verzending aanrekenen. En daar komt dus douane bovenop. Als ik dit snel online bereken komt het shirt van 103 euro op 160. Ik vrees dat ze die dus weinig zullen verkopen...

#rarejongensdiezwitsers

Plaats reactie