Alles over cyclos en toertochten. In samenwerking met (en gemodereerd door) CycloWorld.cc

Nieuwe cyclo dicht bij NL in de Eifel

TP85
Forum-lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 18 jan 2024 13:45

TP85 01 mei 2024 10:25

Was weer een mooie podcast, top!

Voor de liefhebbers: de nieuwe route is inmiddels als GPX te downloaden via de 3RIDES website.

TP85
Forum-lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 18 jan 2024 13:45

TP85 06 mei 2024 14:46

LethalP schreef: 24 apr 2024 21:33 Ben ook benieuwd hoe snel men mensen uit de 2e age group uit koers gaat halen.
Het rondje bij de Rursee is voor de kop van de koers denk ik maar zo'n 45 minuutjes waarna ze weer dezelfde weg terug vervolgen.
Aangezien ze in Duitsland een vrij parcours moeten garanderen zie ik het nog wel gebeuren dat daar tussen de kop en de staart van de koers (als er wat mensen zijn die even onbewust zijn van het feit dit een qualifier is en denken een toertochtje te rijden) nog een issue kan ontstaan.
Inmiddels hebben ze in reglement het volgende opgenomen, dat overeenkomt met wat ik in een eerdere reactie op je bericht aangaf:
"Riders who are overtaken by the "Catcher Car" outside the 45-minute grace period are no longer on a on a closed-off
stretch of road, but in flowing traffic and must comply with the road traffic regulations. You can finish the race and
your time at the finish will be included in the overall standings. From 11.30 a.m. the access road to the CHIO Aachen
grounds will be closed due to the UCI Gravel Start. The riders will be guided to the finish by marshals via an
alternative route."

De leeftijdsgroepen zijn qua starttijden lichtjes aangepast.

Afgaande op de info die voor de bewoners op de website staat, lijkt het erop dat het laatste deel van het parcours tot 10:30 verkeersvrij blijft. Dat zou betekenen dat je er 3,5 uur over mag doen als je het geheel verkeersvrij wilt volbrengen. Laat ik het maar eens in 3,5 uur proberen dan :D. Overigens zou dit samen met de 45 minuten 'respijtperiode' betekenen dat de winnaar het mogelijk in 2:45 volbrengt. Dat het hard zal gaan geloof ik graag, maar dik 43 km/u inclusief neutralisatie lijkt me zelfs voor de toppers wat veel van het goede als ik zie dat bij de Schleck Gran Fondo met minder hoogtemeters in 2023 de snelste onder de 39 km/u gemiddeld zat.

https://3rides-festival.de/wp-content/u ... ut-3-1.pdf

LethalP
Forum-lid
Berichten: 306
Lid geworden op: 20 aug 2013 09:34

LethalP 06 mei 2024 23:07

Zojuist wel even de neutralisatie (en finish) door de stad via streetview bekeken, ai. Of dat een verstandige parcourskeuze is geweest? Ik hoop dat al het straatmeubilair netjes aan de kant is.

Wel enige verbazing dat de Stad Aachen daar een vergunning voor heeft afgegeven, daar waren volgens mij wel andere opties voor maar dan missen we natuurlijk wel de Dom.

TP85
Forum-lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 18 jan 2024 13:45

TP85 07 mei 2024 08:07

Gisteravond het info webinar bekeken. Het woord 'Kopfsteinpflaster' (kasseien) in het centrum van Aken passeerde net als enkele werkzaamheden de revue. Er werd vooral benadrukt dat de deelnemers zich goed achter de leidende auto's/motoren van organisatie en/of politie moeten houden gedurende de neutralisatie en vooral erop bedacht moeten zijn dat op de omlaag lopende stukken in het centrum er tijdig geremd moet worden door het harmonica-effect als de groep nog helemaal samen is. De leeftijdscategorieën 19-34 en 35-39 zijn uit elkaar gehaald, omdat er anders circa 1.000 mensen tegelijk zouden starten. In totaal zijn er circa 2.000 deelnemers aan de Gran Fondo. In het finalestuk op het CHIO-terrein liggen nog wat kleine kasseien/kinderkopjes, maar die liggen er strak bij weet ik uit ervaring buiten het fietsen. De gemiddelde snelheid van de winnaar wordt geschat op 37-39 km/u, er is nog wat marge in de afsluiting van de straten. Verder werd het nodige begrip gevraagd voor de eerste keer dat ze een officiële UCI Gran Fondo organiseren en dat ze hopen dat iedereen zich ook goed aan de regels houdt en respect voor elkaar en de omgeving heeft (vooral ook geen afval weggooien buiten de daarvoor bedoelde zones). Hoe beter deze editie verloopt, des te groter de kans dat het volgende jaren een vervolg krijgt met het oog op de vergunningen.

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3418
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 07 mei 2024 08:54

Dank voor het verslag!

Hoe staan de deelnemers er hier voor?

Door het parcours en ook het starten in grote groep (alle 40+ bij elkaar) heb ik er eerlijk gezegd toch wel minder zin in. Ik kijk niet uit naar dat zenuwachtig gedoe gedurende de neutralisatie.

Na een ongeval met de fiets einde maart, waarbij mijn schouder ontwricht werd, heb ik even aan de kant gestaan, maar toch vrij snel hernomen. De conditie is niet super, ze was beter voor dat ongeval, maar ze is zeker niet slecht. Ik ga, vrees ik, vooral wat scherpte ontbreken om bij de korte snokken op korte puistjes mee te gaan met de besten in mijn leeftijd. We gaan het zien.
Afbeelding

esmeew
Forum-lid
Berichten: 374
Lid geworden op: 28 sep 2021 09:12

esmeew 07 mei 2024 09:29

Ik merk dat ik erg veel twijfels heb aan mijzelf.
"Ben ik hier wel goed genoeg voor?" "zijn mijn doelen niet te ambitieus?" "Heb ik wel zin in 4u lang pijn?" "waarom ben ik niet 2kg lichter?"
Ik denk dat het een nieuwe manier is voor mijn lichaam om nervositeit te uiten en dat ik er binnenkort wel weer over heen ben.
Mijn longontsteking heeft helaas wel veel schade aangericht.. Ik kan inmiddels wel weer normaal trainen (weken van ± 700 TSS), maar de oude Esmée is er nog niet. Ik zit ongeveer qua fitheidniveau ongeveer weer waar ik na mijn rust in oktober begon.. dus alle extra power die ik in november tot begin februari had is er helaas nog niet.

Ik maak me ook een beetje zorgen om de neutralisatie en de kasseien. Maar ook over de terugweg, die wederom dwars door Aken gaat. Zijn de wegen echt goed afgesloten? Of moet ik door wandelende mensen heen racen?

Verder heb ik er wel veel zin in! Het gaat mooi weer worden. Ik heb enorm veel zin om echt even ±4u te knallen en te kijken hoe hoog ik daarmee kan eindigen. Hoe diep kan ik gaan? Ga ik mezelf opblazen? Het is lang geleden dat ik zo lang hard heb gefietst. Criteriums zijn toch vaak 1u.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27614
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 07 mei 2024 09:55

Ik zal in de feedzone staan, mochten er mensen nog een bidonnetje willen stuur maar een PB.

TP85
Forum-lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 18 jan 2024 13:45

TP85 07 mei 2024 22:41

@Raven14, heb er vooral heel veel zin in. Voordeel is ook dat ik me geen illusies hoef te maken. Fiets doorgaans 9-12 uur per week. Nog meer hoeft voor mij niet zo nodig, zo blijft het voor mij de mooiste hobby :lol:.

Ben benieuwd of ik bij de eerste 25% in de categorie 35-39 (word in juni 39) kan eindigen, puur voor de 'eer'. Uiteindelijk is het voor mij vooral praktijkervaring opdoen met een granfondo en dan 1 juni Les 3 Ballons, om volgend jaar aan een grotere granfondo deel te nemen. Hoe meer hoogtemeters, hoe beter, in mijn geval.

@Esmeew, aangezien je je uitdrukt in TSS en ik met mijn uurtjes/intensiteit doorgaans niet bij de 700 in de buurt komt, ben je alvast goed bezig t.o.v. mij ;). Vooral niet twijfelen aan jezelf. Je hebt er alles aan gedaan en natuurlijk was je liever niet ziek geweest, maar dat heb je niet altijd in de hand. Ik zou de uitdaging gewoon met positieve gedachten omarmen en ook proberen te genieten tijdens het afzien, voor zover dat kan. Vanuit een positieve benadering bereikt iemand vaak het meest. Je weet wat je zelf aankunt en niet te lang over de limiet gaan levert per saldo vaak de beste netto tijd op (afgaande op info uit podcasts etc).

Veel succes en vooral ook plezier voor iedereen!

Gebruikersavatar
CampaYolo
Forum-lid
Berichten: 352
Lid geworden op: 01 sep 2020 18:54
Locatie: Daar waar Brabant Zeeland kust

Gebruikersavatar CampaYolo 08 mei 2024 07:46

Veel herkenbare twijfel in verschillende posts hierboven.
Al het last minute 'gedoe' van de organisatie is ook niet bevorderlijk voor de voorpret.
En dan hebben we nog de vroege starttijd.
Ik ben al weken aan het oefenen om mijn stoelgangscyclus een uurtje naar voren te halen, zonder succes tot nu.

Tot zover het gezemel, we gaan er wat moois van maken.
Het weerbericht is veelbeloven en de omgeving is schitterend.
Gisteren heb ik een stukje van het parcours gefietst.
Vanuit Eupen ben ik richting het oosten gefietst om zo in de buurt van Walheim op de route te komen.
Na het lokale rondje ben ik in Simmenrath linksaf geslagen om de Widdauer Mauer en Monchau mee te pakken, wat we zondag gelukkig niet hoeven te doen.
Het was vooral prettig om even op snelheid te kunnen dalen, dat gevoel raak je toch kwijt in de polder.

Ik heb er in ieder geval zin in. (zonder enige illusies overigens)
Veel succes iedereen.
Boerke van buut'n

Gebruikersavatar
MarcFaFo
Forum-lid
Berichten: 1541
Lid geworden op: 30 sep 2012 20:39

Gebruikersavatar MarcFaFo 08 mei 2024 08:06

havana schreef: 07 mei 2024 09:55 Ik zal in de feedzone staan, mochten er mensen nog een bidonnetje willen stuur maar een PB.
Waar is deze? In het begin of onderweg?
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3418
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 08 mei 2024 08:34

@esmeeuw 700 TSS is al best stevig voor een wielertoerist 8-) Dat haal ik ook bijna nooit, eigenlijk alleen op fietsvakantie. Nu vorige week geplafonneerd op 650 en dat was genoeg, wel op slechts 10h dus best intensief. En de weken ervoor haalde ik amper 500.

Goed om te horen dat iedereen er zin in heeft!

Wat ochtendrituelen betreft: ik ben niet zo uurgebonden wat betreft het toiletbezoek, na het ontbijt lukt dat altijd wel. Ik ga ervan uit dat dat zondag ook zo is.

@marcfafo Ik dacht dat bevoorradingen op 36 en 76km zijn.
Afbeelding

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5096
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 08 mei 2024 09:18

Een rijtje goede indekkers hoort er natuurlijk bij als wielrenner, dus wat dat betreft zijn jullie er klaar voor! :lol:
Zonder gekheid. Bij de self-serving bias schrijf je positieve gebeurtenissen aan jezelf toe (interne oorzaken), en negatieve dingen aan een ander of iets anders (externe oorzaken). Het is een verdedigingsmechanisme die jou beschermt tegen vervelende emoties en gevoelens.

Interne oorzaken zijn bijvoorbeeld je vaardigheden, persoonlijke karaktereigenschappen of inspanning. Dit zijn dingen die je zelf onder controle hebt. Terwijl externe oorzaken over het algemeen verwijzen naar het handelen of nalaten van anderen, geluk of weersomstandigheden; zaken waar je geen controle over hebt dus.

Toen ik afgelopen jaar de Marmotte reed had ik een goede voorbereiding gehad en dan ben ik er mentaal ook gewoon klaar voor. Ik ga er dan het beste van maken en heb dan een doeltijd in mijn hoofd. Haal ik dat dan ben ik tevreden en haal ik het niet en heb ik er vooraf en onderweg alles aan gedaan, dan kan ik nog steeds tevreden zijn want meer zat er dan niet in.

@Esmee, welke criteriums heb je allemaal gereden? Niveau bij de KNWU dames is wel hoog.

Plaats reactie