Vandaag stopt tijdens een rit mijn voorderailleur met schakelen. Het lampje knippert dus er is contact en de accu is vol. Ook op mijn navigatie geeft hij aan dat hij wisselt van tandwiel.
Hij heeft het wel gedaan tijdens de rit en ik heb aan de kleine knopjes gezeten om te kijken wat die doen omdat ik de fiets nog niet zo lang heb dus dacht ben benieuwd.
Mogelijk heb ik daar dus het eea in de soep gegooid.
iemand de gouden tip?
SRAM AXS voorderailleur schakelt niet.
Overlaatst ongeveer hetzelfde gehad bij een klant. Daar schakelde de voorderailleur heel af en toe nog een keertje, met een nieuwe batterij leek hij wel normaal te schakelen maar ging ie na een uur uit (bij het uitwisselen van batterij voor/achterderailleur zat er geen leven in). Uiteindelijk de voorderailleur voor garantie ingestuurd naar Sram en een nieuwe gekregen. Zal wel te maken hebben met een te zwak signaal van uit de voorderailleur.
Gisteren stopte achterderailleur bij mij, voorderailleur wel nog ok.
Lichtje achteraan was rood.
Plots stopte hij helemaal, maar als ik op het knopje drukte, schakelde hij wel.
Daarna stopte ook de voorderailleur, met knopje wel nog.
Geprobeerd shifter batterijen te wisselen waarna het helemaal gedaan was. Dus nog een uur met 1 versnelling naar huis.
Alles thuis opgeladen, maar hij doet niets meer.
Verwijderd uit de app, opnieuw geïnstaleerd en gepaird.
Nog niets.
Alle batterijen staan in de app groen.
Ik had de fiets zaterdag wel gewassen. Ik zet hem vanavond eens in de warmte, om te kijken of alles misschien moet uitdrogen.
Lichtje achteraan was rood.
Plots stopte hij helemaal, maar als ik op het knopje drukte, schakelde hij wel.
Daarna stopte ook de voorderailleur, met knopje wel nog.
Geprobeerd shifter batterijen te wisselen waarna het helemaal gedaan was. Dus nog een uur met 1 versnelling naar huis.
Alles thuis opgeladen, maar hij doet niets meer.
Verwijderd uit de app, opnieuw geïnstaleerd en gepaird.
Nog niets.
Alle batterijen staan in de app groen.
Ik had de fiets zaterdag wel gewassen. Ik zet hem vanavond eens in de warmte, om te kijken of alles misschien moet uitdrogen.