Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Politiek

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4597
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 29 apr 2024 19:53

Jans schreef: 29 apr 2024 18:18
mao schreef: 29 apr 2024 17:28 tja, ik weet het nog niet zo, misschien ben je als Palestijn beter af om in Israël te wonen dan onder het juk van Hamas in Gaza.

Succes ermee,
https://www.israelnieuws.nl/post/succes ... ls-een-bus
Ja, de angst dat je huis iedere dag in de brand gestoken kan worden, of je land onteigend wordt, ach wie maalt daar om.
In het midden oosten is het negens perfect maar er wonen 1,4 miljoen islamieten in Israël met de zelfde rechten als alle andere Israëliërs.

https://likoed.nl/2016/10/islam-in-israel/

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3244
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 29 apr 2024 20:19

Telt een stapsgewijze vorm van landjepik mee in deze definitie?
Ja, de angst dat je huis iedere dag in de brand gestoken kan worden, of je land onteigend wordt, ach wie maalt daar om.
Zoals ik al eens eerder hier schreef, neem eens de moeite om je echt in de historie te verdiepen in plaats van achter goedkope NPO/PLO/Hamas narratieven aan te lopen en dat simpelweg na te papagaaien.
daniel1975 schreef: 29 apr 2024 18:44 Die situatie kent alleen maar verliezers.
Maar je maag draait weer om als je de FEITEN van 7-10 weer leest. Die lui verdienen alleen maar heel veel bommen op hun kop. Israel gaat veel te ver en maakt misbruik van de situatie, maar Hamas had never nooit die barbaarse actie moeten doen.
Hamas heeft dit heel bewust gedaan, ze wisten dat dit het effect zou zijn en ook dat veel 'mensen' in het westen een zwak hebben voor terroristen, beetje vergelijkbaar zoals met die junglemuts in Columbia.
Op mijn socials heb ik nogal wat mensen uit de bubbel zoals een aantal vrouwen die de menselijke resten van vrouwen en kinderen hebben geïdentificeerd.
Die schrijven soms over wat zij tijdens dat proces hebben vastgesteld, zaken vooral westerlingen zich niks bij voor kunnen stellen.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8408
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 29 apr 2024 20:22

Hoeveel Palestijnen zijn er sinds de datum van dit artikel al vermoord, hun huis uit gejaagd en/of hun land kwijtgeraakt? Allemaal door kolonisten. Papier is geduldig.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8143
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 29 apr 2024 21:12

Zoals ik al eens eerder hier schreef, neem eens de moeite om je echt in de historie te verdiepen in plaats van achter goedkope NPO/PLO/Hamas narratieven aan te lopen en dat simpelweg na te papagaaien.
Hier moet ik toch even om grinniken hoor!
Vertel eens even wat jouw beeld is van die geschiedenis!

En hoezo “na te papagaaien” ? (sic)
Waar zou ik mijn informatie uit Hamas bronnen moeten halen? Laat staan de informatie vanuit een reeds lang geleden door Hamas opgenomen PLO.

Was die PLO er nog maar! Erkend door zowel Israel als de VS!

Hoe dan ook; het is wel duidelijk dat in jouw perceptie je eigen visie op deze hele, zeer complexe, geschiedenis de enig juiste is en dat je daarbinnen geen enkele bereidheid tot debat ten toon spreidt.

En dat grinniken is dus precies vanwege het feit dat je anderen verwijt dat ze geen geschiedkundige kennis hebben en dat hun (vermeende) bronnen onbetrouwbaar zijn.

Ik zie je “dagvaarding” met plezier tegemoet 😂
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4597
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 29 apr 2024 21:41

Jans schreef: 29 apr 2024 20:22 Hoeveel Palestijnen zijn er sinds de datum van dit artikel al vermoord, hun huis uit gejaagd en/of hun land kwijtgeraakt? Allemaal door kolonisten. Papier is geduldig.
Dit zal je aanspreken als vrouw,

https://www.youtube.com/watch?v=zAr9oGSXgak

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4753
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 29 apr 2024 21:54

Sommige mensen vinden dit een gerechtvaardigde reactie op de bezetting van Palestina. Er zijn hier eerder al zo'n feiten gepost, en dan komt daar het antwoord op dat dit soort terreur vergelijkbaar is met de bezettingspolitiek van Israel. Tevens wordt er geen onderscheid gemaakt tussen terreur en oorlog. Ik denk niet dat je Jans hiermee van gedachten zal doen veranderen.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8408
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 29 apr 2024 22:38

mao schreef: 29 apr 2024 21:41
Jans schreef: 29 apr 2024 20:22 Hoeveel Palestijnen zijn er sinds de datum van dit artikel al vermoord, hun huis uit gejaagd en/of hun land kwijtgeraakt? Allemaal door kolonisten. Papier is geduldig.
Dit zal je aanspreken als vrouw,

https://www.youtube.com/watch?v=zAr9oGSXgak
Bedankt voor de moeite, ik kan hem niet zien.
@Lugosi, het doden en land afnemen is dus terreur en dus helemaal niet zo erg? Nee, met deze tekst zul je me niet overtuigen.

Maruss
Forum-lid
Berichten: 808
Lid geworden op: 18 mei 2013 21:31

Maruss 30 apr 2024 00:26

lugosi schreef: 29 apr 2024 21:54 Sommige mensen vinden dit een gerechtvaardigde reactie op de bezetting van Palestina. Er zijn hier eerder al zo'n feiten gepost, en dan komt daar het antwoord op dat dit soort terreur vergelijkbaar is met de bezettingspolitiek van Israel. Tevens wordt er geen onderscheid gemaakt tussen terreur en oorlog. Ik denk niet dat je Jans hiermee van gedachten zal doen veranderen.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4753
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 30 apr 2024 07:19

Jans schreef: 29 apr 2024 22:38

Bedankt voor de moeite, ik kan hem niet zien.
@Lugosi, het doden en land afnemen is dus terreur en dus helemaal niet zo erg? Nee, met deze tekst zul je me niet overtuigen.
Ik denk niet dat mao de bedoeling had om je te overtuigen met een tekst, wel met de getuigenis in het youtube-filmpje. (wat je blijkbaar niet kan zien)
Naief van Mao want hij negeert hierbij het feit dat je in dit topic weken terug al laten zien hebt dat je immuun bent voor de confrontatie met onwelgevallige feiten en hun gevolgen. Ook de contextualisering erdoor werkt niet.
Ergens is daar niets bijzonders aan, veel mensen (de meeste eigenlijk) rationaliseren de feiten naargelang hun (gevoelsmatige) opinie in plaats van hun opinie te vormen aan de hand van feiten.

Wat je me verder in de mond legt is helemaal niet wat ik schrijf, maar dat doe je wel meer.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8408
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 30 apr 2024 08:35

Lugosi, ik denk dat ik het filosofische niveau niet begrijp. Dat is mijn probleem. Maar ik kan er mee leven.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12726
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 30 apr 2024 08:46

Goed, ik snap soweiso niemand dat aan welke kant ook staat......
Maar als je ergens een hek omzet kan je een keer zo'n reactie verwachten, wat ik daar ook van vind.

Het blijft een primitief volk in die regio, ze zoeken het maar lekker uit daar.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16049
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 30 apr 2024 09:50

Je kan toch nooit maar dan ook nooit sympathiseren met terroristen.
Of zie ik dat verkeerd.

Het "probleem" met Westerse democratiën is dat ze alles vanuit hun eigen oogpunt bekijken.
We hebben er zelfs geen probleem van gemaakt als "jongeren" gingen meevechten met IS. Toen het dan uiteindelijk einde verhaal was hebben we ze ook nog eens terug ingevlogen.
Wij zijn sterk in veroordelen, al dan niet in de sterkst mogelijke bewoordingen, van anderen maar daar blijft het dan ook bij.
Rusland heeft ons een beetje wakker geschud.

Benieuwd wat "we" gaan doen wanneer de Chinezen eens gaan uitpakken. Want het is echt niet "als" maar eerder "wanneer".

Op dit forum zitten, denk ik toch, veelal mensen die het allemaal zo slecht nog niet hebben.
Stap echter eens uit de bubbel en zie wat er rondom ons aan het gebeuren is. Voor sommigen is het nu nog de ver van hun bed show, maar loop eens door de "mindere" buurten van een groot stad en vraag je af of we het ooit gekeerd krijgen.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Plaats reactie