Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Nieuwe fiets om hoeveel jaar?

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8152
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 25 apr 2024 01:50

De aanschaf in 2010 was een beetje bijzonder, en om die reden denk ik dat ik op deze fiets blijf fietsen tot ik erdoor zak.
Vertel!!
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gebruikersavatar
Christine
Forum-lid
Berichten: 311
Lid geworden op: 27 aug 2016 20:16

Gebruikersavatar Christine 25 apr 2024 16:10

Enzzo schreef: 25 apr 2024 01:50 Vertel!!
Mijn bedrijf was failliet gegaan, in 2007, ik kwam diep in de financiële shit, met deurwaarders en van alles. Ik raakte depressief, en ik krabbelde heel langzaam op met freelance-werk - waarvan ik de opbrengst dan aan de deurwaarder kon geven. Ik fietste voor de afleiding, dat helpt echt, op mijn Aandewiel fiets van 1975. Daar kon ik geen banden, wielen, ketting en zo meer voor vinden, dus ik moest een nieuwe fiets. Die kon ik niet betalen. Ik keek online en in de winkel, voor €600 kon ik een alu-frame goedkope fiets kopen. Maar zou ik daar met plezier op fietsen? Mijn Aandewiel was top of the bill, daar was ik aan gewend. Dus ik besloot in 2010 een Specialized Tarmac fiets te kopen, voor iets meer dan €2000, van geld dat eigenlijk voor een deel naar de belasting moest. Maar ik redeneerde: als ik een fiets heb waar ik heel blij mee ben, dan ga ik extra veel fietsen. En dat bleek zo te zijn. Ik ben veel gaan fietsen, en tot de dag van vandaag pak ik mijn fiets en denk ik "mijn mooie nieuwe fiets!". Die fiets heeft mij gered van depressie, ik wil niet zeggen mijn leven gered, maar wel gered. Dus als tegenprestatie, als dank dat de fiets goed voor me heeft gezorgd, blijf ik erop fietsen. Het frame is nog origineel, het stuur en de remmen, verder is alles al eens vervangen.

Fietsen helpt tegen depressie en zwarte gedachten, en een mooie nieuwe fiets helpt het beste.

Patrick VB
Forum-lid
Berichten: 105
Lid geworden op: 08 feb 2024 21:03

Patrick VB 25 apr 2024 17:29

Dat is helemaal zo, fietsen en lopen zijn de ideale duursporten om je hoofd leeg te maken.
Appreciatie dat je dit verhaal wou delen.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8152
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 25 apr 2024 18:03

Dankjewel voor je openhartige antwoord Christine.
En ja; op bepaalde momenten kun je heel blij worden van dingen die voor veel mensen heel gewoon zijn.
De endorfines die je hebt opgewekt met het fietsen waren denk ik je redding ja. Beter dan meteen naar de antidepressiva grijpen 👍🏻
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Plaats reactie