Uit eigen ervaring of niet ?? Hier staan er 2 in huis met Ultegra mechanisch en volledig interne kabels op een Scott Foil en een Trek Madone. Beide schakelen als een warm mes door de boter !! Gewoon geen enkel probleem , en bij de Scott is zelfs het stuur al eens gewisseld - dus alles los geweest. Affin daar weet je van @havana.
Canyon Aeroad / Giant Propel / iets dergelijks
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
Bij mijn Blade ook. Mechanisch en kabels door het stuur en frame. Even pielen met installeren maar als het eenmaal zit dan zit het. Ik gebruik trouwens doorlopende liners zodat ik makkelijk een binnenkabel kan vervangen (en dus slijtage aan de buitenkabel beperkt blijft).
Maar eens, Di2 of AXS is natuurlijk veel eenvoudiger.
Maar eens, Di2 of AXS is natuurlijk veel eenvoudiger.
Ride bikes, not tanks!
Volledig intern door stuur bedoel ik he, dus ook door de vork/stuurpen.
Ja ik ook .. Door het Syncros stuur/pen combi van de Scott. Werkt prima hoor …. Kijk ik ben natuurlijk geen piegempie van 21 met m’n petje achterstevoren. Je moet wel iets van sleutelen weten.
En die Syncros heeft eerst op mijn Zoon z’n Scott gezeten en is toen naar jou gegaan. Op zoon z’n fiets kwam toen de 38cm Syncros combi ( dus alles opnieuw door het stuur ).
En ja zoals Leon schrijft: Di2 of Sram is eenvoudiger.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
Om nog even in te haken op interne kabels en leidingen in sturen en frames. Ik mijn eigen aangedragen modellen niet bekeken maar zijn er dan Aero modellen te koop met 105 mechanisch? Ik zou denken dat dat pas begint met 105 Di2.
En eens met Kornuit, die oude Propel is te lelijk voor woorden. Die nieuwe Propel vind ik erg gaaf. Die zou ik altijd boven een Canyon kiezen. Maar ja, Canyon is ook gewoon niet mijn cup of tea.
Die Stevens is ook erg gaaf maar niet de lichtste. Ik geloof dat de vork al rond de 500gram weegt. Nu maakt dat voor een aerobike niet alles uit trouwens.
En eens met Kornuit, die oude Propel is te lelijk voor woorden. Die nieuwe Propel vind ik erg gaaf. Die zou ik altijd boven een Canyon kiezen. Maar ja, Canyon is ook gewoon niet mijn cup of tea.
Die Stevens is ook erg gaaf maar niet de lichtste. Ik geloof dat de vork al rond de 500gram weegt. Nu maakt dat voor een aerobike niet alles uit trouwens.
Ride bikes, not tanks!
Leuke zoektocht wordt dit. Heerlijk om een fiets uit te zoeken. De voorpret is bijna net zo groot als het bezit.
Mijn tip is om te kijken of je bepaalde zaken al direct op de fiets kunt krijgen. Een aero cockpit loopt meteen enorm in de papieren. Als deze er dus bij aanschaf al op zit bespaar je heel veel geld. Bijna alles aan een fiets is wel te upgraden maar uiteindelijk telt het wel op. Mijn fiets van 2.500 euro heeft ook een aero cockpit (ali), carbon wielen, powermeter, carbon zadelpen en ander zadel. Dus alleen het frame en groepset zijn behouden en er zit voor 1.000 euro aan upgrades op.
Gewoon van een longlist naar een shortlist werken en dan komt het wel goed.
Als je precies weet welke stack en reach je hebt kun je ook hierop filteren en valt er mogelijk al iets af.
Mijn tip is om te kijken of je bepaalde zaken al direct op de fiets kunt krijgen. Een aero cockpit loopt meteen enorm in de papieren. Als deze er dus bij aanschaf al op zit bespaar je heel veel geld. Bijna alles aan een fiets is wel te upgraden maar uiteindelijk telt het wel op. Mijn fiets van 2.500 euro heeft ook een aero cockpit (ali), carbon wielen, powermeter, carbon zadelpen en ander zadel. Dus alleen het frame en groepset zijn behouden en er zit voor 1.000 euro aan upgrades op.
Gewoon van een longlist naar een shortlist werken en dan komt het wel goed.
Als je precies weet welke stack en reach je hebt kun je ook hierop filteren en valt er mogelijk al iets af.
Ik zeg niet dat het niet kan. Ik zeg alleen dat het a) extreem veel werk is b) je na verloop van tijd gezeur gaat krijgen met de schakelkwaliteit doordat de kabels slijten.rene schreef: ↑24 apr 2024 17:09
Ja ik ook .. Door het Syncros stuur/pen combi van de Scott. Werkt prima hoor …. Kijk ik ben natuurlijk geen piegempie van 21 met m’n petje achterstevoren. Je moet wel iets van sleutelen weten.
En die Syncros heeft eerst op mijn Zoon z’n Scott gezeten en is toen naar jou gegaan. Op zoon z’n fiets kwam toen de 38cm Syncros combi ( dus alles opnieuw door het stuur ).
En ja zoals Leon schrijft: Di2 of Sram is eenvoudiger.
Eigen ervaring, ja. Althans wel een fiets die ik heb opgebouwd.
En dan in Dark Lava Red
Zag toevallig deze vandaag voorbij komen. Erg lichte fiets van Rose met Dura ace groepset.
https://www.rosebikes.com/rose-xlite-06 ... i2-2696914 Geen id of dit bij je budget past?
https://www.rosebikes.com/rose-xlite-06 ... i2-2696914 Geen id of dit bij je budget past?