Auto's worden bij ons gewoon gekocht. Ex-lease met 130k km op de teller, en met 300k op de teller gaat 'ie weer weg. Aangezien we beiden de auto nauwelijks nodig hebben voor het werk, hebben we er maar eentje, en deze gaat op deze manier best een heel tijdje mee. Ik voel me dan ook nauwelijks schuldig dat het een beetje een benzineslurper is (al doet het bij vakantietripjes soms een beetje pijn bij de pomp).
Ik zou maar moeilijk afscheid kunnen nemen van een auto met benzinemotor en handbak, al denk ik dat de volgende (50k km te gaan nog...) wel een plug-in hybride gaat worden. Moet ik toch gaan wennen aan een automaat
Het grote auto-topic
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Wij hebben in EV in private lease en dat was destijds gewoon de goedkoopste keuze om 20.000km per jaar in een fatsoenlijke auto te rijden.
Aangezien de zonnepanelen al terugverdiend zijn, is de brandstof gratis.
Nu hebben we wel probleem dat mevr. C. een leaseauto van het werk krijgt, zonder andere opties als een mobiliteitsvergoeding of reiskosten declareren.
Dan zitten we straks een jaartje met 2 EV's en geen branstofauto meer. Ik ben benieuwd hoe dat gaat bevallen.
Ook lastig om iets uit te zoeken. Eigenlijk is alles wat mogelijk is (rond de 45.000€) langzamer en minder uitgerust dan onze full option Nissan Leaf en dan is het leusebudget ruim het dubbele van wat we nu betalen Wel willen we meer ruimte op de achterbank en een trekhaak.
Volgende week vakantie en dan gaan we shoppen.
Aangezien de zonnepanelen al terugverdiend zijn, is de brandstof gratis.
Nu hebben we wel probleem dat mevr. C. een leaseauto van het werk krijgt, zonder andere opties als een mobiliteitsvergoeding of reiskosten declareren.
Dan zitten we straks een jaartje met 2 EV's en geen branstofauto meer. Ik ben benieuwd hoe dat gaat bevallen.
Ook lastig om iets uit te zoeken. Eigenlijk is alles wat mogelijk is (rond de 45.000€) langzamer en minder uitgerust dan onze full option Nissan Leaf en dan is het leusebudget ruim het dubbele van wat we nu betalen Wel willen we meer ruimte op de achterbank en een trekhaak.
Volgende week vakantie en dan gaan we shoppen.
Campagnolo Ultra Dork
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4396
- Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44
Dit merk je echt heel veel tegenwoordig. Alle Golfjes gti, maar ook Mercedes amg en porches. Allemaal hebben ze een automatische versnellingsbak, dus iedereen die zijn gaspedaal in kan drukken, kan snel accelereren op het rechte stuk.wasbeer2006 schreef: ↑20 apr 2024 09:02 Knip
Probleem is dat het gros van de snelle auto, vooral heel comfortabel en hard rechtdoorgaan.
Maarja dat kunnen veel goedkopere EV,s ook.
Knip
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 12750
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
@ErnieC
EC30 misschien, de rest is inderdaad al snel duurder. Nu hoeft dat in de lease geen probleem te zijn, wel meer bijtelling.
Bij ons is bv de Ix1 ineens heel goed te leasen.
Leasetarieven zijn net aandelen koersen, dat schomelt echt heel erg. En nu vooral onvoordelig door de hoge rente.
EC30 misschien, de rest is inderdaad al snel duurder. Nu hoeft dat in de lease geen probleem te zijn, wel meer bijtelling.
Bij ons is bv de Ix1 ineens heel goed te leasen.
Leasetarieven zijn net aandelen koersen, dat schomelt echt heel erg. En nu vooral onvoordelig door de hoge rente.
Volvo EX30 heeft alles, behalve de ruimte en dat is wel een dingetje met 2 pubers en een grote hond.
Kia EV6 vind ik mooi, maar ik moet me goed inlezen of daar de kinderziektes een beetje uit zijn. Dat was een rijdende bible belt.
Verder De Toyota BZ4X, Renault Scenic (kan net met de 625km range), Nissan Ariya of Ford Explorer ( goedkoopste VW MEB-platform optie.
Kia EV6 vind ik mooi, maar ik moet me goed inlezen of daar de kinderziektes een beetje uit zijn. Dat was een rijdende bible belt.
Verder De Toyota BZ4X, Renault Scenic (kan net met de 625km range), Nissan Ariya of Ford Explorer ( goedkoopste VW MEB-platform optie.
Campagnolo Ultra Dork
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 12750
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ja met twee pubers is een EC30 (veel) te klein.
Kia EV6 hoor ik geen klachten over bij collega's en er rijden er toch een stuk of 5 a 6 bij ons.
Maar met die prijzen komen er wel meer XC40, bereik misschien wel een ding.
Kia EV6 hoor ik geen klachten over bij collega's en er rijden er toch een stuk of 5 a 6 bij ons.
Maar met die prijzen komen er wel meer XC40, bereik misschien wel een ding.
De Logan is ook echt wel nog een generatie ouder. De tijd toen Dacia enkel uit oude onderdelen mocht kiezen. En puur gemaakt om goedkoop te zijn.havana schreef: ↑23 apr 2024 08:42 Gas is om op te koken.
Vorig jaar in Portugal een weekje een Dacia Logan gehuurd. Er paste veel in maar daar hield het wel op. Vreselijk underpowered dieselblokje, hakerige versnellingsbak, giga rijgeluid, zeer matige stoelen, plastic-fantastisch dashboard, wollige besturing, megaslap onderstel, dramatische audio-installatie, enz. enz.
Was heel blij toen ik op Schiphol weer in mijn V60 kon kruipen.
Dat gezegd hebbende, ik snap best dat mensen voor Dacia kiezen. Schijnbaar scoren ze in de pechstats beter dan VW
De Jogger staat bv op hetzelfde platform als de huidige Clio en Captur. De Hybride Jogger is net dezelfde motor als de hybride van Renault.
En LPG rijdt gewoon fijn. Ik voel nul verschil tussen rijden op LPG en benzine. Volgens Dacia heeft de motor op LPG 10pk meer. En het is gewoon goedkoop. Ca. 5 euro per 100 km.
Er is duidelijk vraag naar dit soort auto's. De Sandero is al jaren de best verkochte auto in Europa (particulier).
+1 voor de kodiaq, degelijk, ruim en prettig in de lease.bakboord1 schreef: ↑23 apr 2024 09:03 Ach, alles is relatief.
Mijn Skoda Kodiaq is voor ons zowat de perfecte auto. Erg ruim voor de drie pubers, fiets past achterin met platte bank, automaat en met chip en 180pk voldoende snel.
Maar de Volvo XC60 van mijn buurman is met 250pk veel sneller en heeft een mooi met leer bekleed dashboard.
Veel liever had ik dus een ruimere en luxere XC90 op de oprit maar ik kan/wil gewoon niet zoveel aan een auto uitgeven. Eigenlijk vind ik die Skoda al veel te duur voor iets dat ik buiten de vakanties 3 uur per week gebruik.
prive een mini cooper sport ernaast, ook prima maar net iets minder ruimte
oa audi, seat, mazda, vw, volvo en opel gereden... dit is de 2e skoda, erg content mee.
Auto beleving is ook persoonlijk, gesprekken/discussies over auto merken zijn erg vermakelijk.
- Enzzo
- Forum-lid HC
- Berichten: 8189
- Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
- Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie
Hey, dag hopjes! Leuk dat je weer terug bent
Ik stond gisteren naast zo’n nieuwe Dacia en was best onder de indruk, niet slecht. Volgens mij is alleen geen automaat versie van of wel?
Ik stond gisteren naast zo’n nieuwe Dacia en was best onder de indruk, niet slecht. Volgens mij is alleen geen automaat versie van of wel?
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind
-
- Forum-lid
- Berichten: 666
- Lid geworden op: 17 nov 2020 11:26
XC40 Extended Range in Core of Essential is al best compleet. Alleen als je ook een warmtepomp wil, moet je de Plus of Ultimate hebben. Niet de ruimste EV, maar wel erg fijn kan ik zeggen en met een WLTP van 572 km is ook in de winter en met regen 350 tot 400 km prima te halen zonder als een slak te rijden.wasbeer2006 schreef: ↑23 apr 2024 13:58 Ja met twee pubers is een EC30 (veel) te klein.
Kia EV6 hoor ik geen klachten over bij collega's en er rijden er toch een stuk of 5 a 6 bij ons.
Maar met die prijzen komen er wel meer XC40, bereik misschien wel een ding.
Collega's met een EV6 zijn trouwens ook best enthousiast over hun auto en ik hoor geen problemen daar.
Ik hoef jullie hier niet te vertellen waartoe dit gaat leiden toch,
Overheid en fabrikanten kijken naar systeem dat auto's toegang tot gebied geeft,
https://www.security.nl/posting/838930/ ... bied+geeft
Overheid en fabrikanten kijken naar systeem dat auto's toegang tot gebied geeft,
https://www.security.nl/posting/838930/ ... bied+geeft