Alles over cyclos en toertochten. In samenwerking met (en gemodereerd door) CycloWorld.cc

Luik-Bastenaken-Luik Toertocht

tommeke14
Forum-lid
Berichten: 1997
Lid geworden op: 24 okt 2008 22:57

tommeke14 21 apr 2024 23:35

LethalP schreef: 21 apr 2024 14:15
Daarnaast ook érg veel fietsers die het niet begrijpen, zowel in de klimmen als afdalingen uiterst links en tergend langzaam rijden en de hele weg blokkeren en niet begrijpen dat er inhalend verkeer langs wil.
Hier idd ook best last van gehad, ook tijdens de AGR vorige week trouwens. Gisteren werd ik op de Redoute uit het niets bijna omver gemaaid door iemand die ineens van rechts naar links begon te slingeren. Ik gaf hem een vrij geïrriteerde preek waarom hij rechts moest houden, maar hij was niet echt bij machte om te antwoorden haha.

jbams
Forum-lid
Berichten: 297
Lid geworden op: 05 mar 2018 13:59

jbams 22 apr 2024 07:53

Grappig, ik vond dat er (door 99%) juist verrassend goed werd gereden, vergeleken met AGR. Misschien net mazzel gehad met de mensen om me heen

esmeew
Forum-lid
Berichten: 374
Lid geworden op: 28 sep 2021 09:12

esmeew 22 apr 2024 08:35

Ik ben nog nooit bij de AGR geweest... maar ik vond het niveau erg wisselend :D Er werd zeker in de ochtend goed gesignaleerd. Maar netjes in een wiel fietsen kon haast niemand ( ipv crosswheelen of net links of rechts achter de persoon voor je).
Op de steilere beklimmingen ervaarde ik ook dat men van links naar rechts zwalkte (dan is de berg immers toch net iets minder steil), maar dat is niet anders dan ik gewend ben van tochten en cyclos.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6117
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 22 apr 2024 08:58

Ik vond het vooral in de snellere afdalingen op bredere wegen dat men links reed. Of midden op de rijbaan, en de eersten die ervoor bijgaan langs de middenlijn hun lijn hielden - ook na het inhalen.

Op de klimmen was het soms ook zo, maar dan heb ik er geen moeite mee om zelf gewoon rechts er langs omhoog te fietsen. Aan 10km/u maakt dat toch niet uit.

Wel irritant is het stoppen en op de groep wachten 2m na de top van een klim. Zeker op de redoute erg hinderlijk, maar je zag het op veel klimmen gebeuren. En de wielrenner die 20m voor de top van de redoute aan de zijkant stond, zonder fiets, gezicht in de rijrichting (dus rug naar het aankomend volk), haaks op de hekken uitstappend de weg op. Dan denk ik echt, je bent toch zelf net óók hier omhoog gekropen en je weet toch dat er continu volk omhoog fietst. Met 3 man naast elkaar kon je er niet meer langs.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

CharlieP
Forum-lid
Berichten: 85
Lid geworden op: 26 nov 2023 08:42

CharlieP 22 apr 2024 20:32

Mooi dat er ondanks het weer zoveel toch de tocht zijn begonnen en uitgereden. En wat achteraf overblijft is een mooi verhaal, want een tocht die je met twee vingers in de neus voltooid is zo weer vergeten. Afzien en bikkelen blijft in t geheugen staan. Goed gedaan jullie!

Gebruikersavatar
Puffdaddy
Forum-lid
Berichten: 1800
Lid geworden op: 08 jan 2008 23:58

Gebruikersavatar Puffdaddy 22 apr 2024 23:39

CharlieP schreef: 22 apr 2024 20:32 Mooi dat er ondanks het weer zoveel toch de tocht zijn begonnen en uitgereden. En wat achteraf overblijft is een mooi verhaal, want een tocht die je met twee vingers in de neus voltooid is zo weer vergeten. Afzien en bikkelen blijft in t geheugen staan. Goed gedaan jullie!
:like: Inderdaad, respect hoor.
Bikers are not alone

Plaats reactie