Alles over cyclos en toertochten. In samenwerking met (en gemodereerd door) CycloWorld.cc

Luik-Bastenaken-Luik Toertocht

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 6058
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 20 apr 2024 15:22

fietsvriend schreef: 20 apr 2024 14:01 Wordt het morgen ook zo'n k-weer? Krijgen we een 2016 editie, toen Wout Poels won?
Windfinder pro zegt dat het komende nacht en ochtend kouder is dan vandaag, met kans op winterse neerslag ☔️
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

fietsvriend
Forum-lid
Berichten: 784
Lid geworden op: 15 okt 2008 23:17

fietsvriend 20 apr 2024 15:43

April doet nog steeds wat ie wil, vorige week leek het even zomer.
Michiel

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37944
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 20 apr 2024 15:49

Als je dat zomer noemt ben je wel heel snel tevreden ;-)

Dit weer an sich is niks bijzonders, maar de totale lange duur van alle ellende wel.
Less is bore

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3419
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 20 apr 2024 18:13

Ik ben anderhalf uur gaan buiten rijden in Stavelot en omstreken... dat was genoeg. Koud met een paar hagelbuien - het plezier was er snel af. Ik kan me niet voorstellen dat je dat 5h of meer volhoudt.

https://www.strava.com/activities/11224787269
Afbeelding

esmeew
Forum-lid
Berichten: 374
Lid geworden op: 28 sep 2021 09:12

esmeew 20 apr 2024 21:59

vandaag de 160km LBL variant gefietst. Het was eerlijk gezegd relatief voor deze winter goed weer, ik snap dat het koud is voor eind april, maar het was goed te doen. Mijn winterjas thuis gelaten en dit was een goede keuze. Ik had m’n “medium” handschoenen aan en ik had achteraf beter voor m’n dunne lange handschoenen kunnen gaan. Eigenlijk de hele dag te warm gehad 😄 er was nauwelijks wind, en in de ochtend bewolkt maar droog. In de middag of zon of hagel. Al met al 4-5 buien gehad van maximaal 5 minuten over de hele dag.

De route was aangepast tov vorige jaren, en het stuk nieuwe route was erg leuk! Mooie klimmen, lekker afdalen, rustige wegen en de verkeersregelaars waren super. Het laatste rondje van 40km had van mij over geslagen mogen worden. Erg druk. Mega veel auto’s die achter fietsers hingen, op 80 wegen, waardoor je en niet kon klimmen en niet kon afdalen op eigen tempo. Dit haalde voor mij de lol er een beetje vanaf; maar desondanks ook van dit rondje genoten. Maar om even met nummers te gooien: de laatste 3 klimmen heb ik met ongeveer 140 watt gemiddeld gefietst. Terug naar de auto de laatste “klim” 280… er zat nog genoeg in de benen maar geen zin om een frontale botsing met een auto te krijgen. Ook op klimmen was het soms echt tricky om niet stil te komen te staan door de auto’s. De pauze plekken waren goed geregeld en hadden fruit, zoutjes en repen en gelletjes. Genoeg wc’s: wel helaas erg goor en als dame gebruik ik daarom liever een bosje… op een festival met dronken mensen gaat dat gek genoeg toch wat beter dan bij fietsers.
Positief waren de hoeveelheid verkeersregelaars. Zeker in de ochtend kon je bijna overal zo doorfietsen en moesten de auto’s wachten. Erg netjes.
Desondanks kan ik de tocht aanraden, ook bij “slecht” weer.

Gebruikersavatar
CampaYolo
Forum-lid
Berichten: 352
Lid geworden op: 01 sep 2020 18:54
Locatie: Daar waar Brabant Zeeland kust

Gebruikersavatar CampaYolo 20 apr 2024 22:08

:like: mooi positief verhaal esmeew.
Eindelijk eens iemand die niet over het weer loopt te zeuren, dat is ook al maanden geleden.
Boerke van buut'n

tommeke14
Forum-lid
Berichten: 1997
Lid geworden op: 24 okt 2008 22:57

tommeke14 20 apr 2024 22:47

Ik heb echt heerlijk gefietst vandaag. Vanaf Spa naar de start toe in de miezer en kou gereden, maar omdat ik me daar met een Gabba + regenjasje en dikke overschoenen op had voorbereid, was dat prima te doen. Na de start werd het al gauw beter en al snel kon het regenjasje wel uit, werden de dikke handschoenen ingeruild voor dunnere exemplaren (die ook vaak uitgingen) en heb ik m’n buffje en petje ook maar in m’n stuurtasje gestopt.

Op een of andere miraculeuze manier hebben we alle buien zo goed als weten te vermijden en waar de weg nat was, was dat geen probleem dankzij de Raceblades. Het was natuurlijk wel koud en m’n vriendin was er klaar mee, dus het laatste lusje hebben we overgeslagen. Ik vond ‘t ook wel prima zo. De Redoute nog relatief op ‘t gemak opgefietst en toen lekker in een streep naar de finish gegaan.

Qua weer kon het gezien de voorspellingen echt niet beter uitvallen. Het was alleen wel eventjes geleden dat ik in deze omgeving gefietst had en ik ben wel weer geschrokken van de belabberde staat van het wegdek. Bizar dat een West-Europees land zo’n dramatische infrastructuur heeft.

jbams
Forum-lid
Berichten: 296
Lid geworden op: 05 mar 2018 13:59

jbams 20 apr 2024 23:33

De volle versie gedaan. Start was koud (1 graad en miezer, en dan beginnen met afdalen). Daarna was het veel droger dan voorspeld. Paar buitjes. Ik had 5 lagen aan (inclusief regenjack), waterdichte overhandschoenen (decathlon) over mijn medium hanschoenen. Buff, muts, en waterdichte overschoenen (die door spatwater alsnog zeiknat werden).

Verder echt prima georiganiseerd. Wordt gemiddeld ook echt beter gereden dan bij AGR bijvoorbeeld. Uiteindelijk 275km en 4400 hoogtemeters. Prima dag.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37944
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 21 apr 2024 08:01

Respect voor de rijders!
Mooie verhalen.
Less is bore

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5588
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 21 apr 2024 09:34

Poeha... zeg 275 kilometer met 4400 HM en dat half april al volbrengen! Diepe buiging.... :shock:
Ook de overige deelnemers respect.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6117
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 21 apr 2024 09:56

Ook de hele afstand gereden gisteren.
Had het idee dat veel mensen goed voorbereid waren. Grote zadeltassen was de mode (extra jasje?).

Start rond 7u nadat een deel van de parkings niet bereikbaar was, moesten we even omrijden en aansluiten. We hadden graag 20 minuutjes eerder vertrokken.

Inderdaad 1e stuk fris, door dalen in de regen. Vanwege het weer zag je weinig risico nemende andere rijders. Geen waaghalzerij en redelijk wat ruimte nemend. Niet helemaal ideaal want met 90kg in de groep moet je vaak remmen (of was ik de waaghals die af en toe toch wat naar voren reed).

Na een uurtje of 2 droger. En in 't restant af en toe een bui, 3 korte hagelbuitjes en 1 keer natte sneeuw gehad. Tussendoor ook soms 't zonnetje. De wind was er, maar vergeleken met zuid Holland, stelde dat niet zoveel voor.

Wel de hele dag met m'n regenjasje aan gereden. Op de klim de rits open en alsnog erg warm krijgen. Naar beneden weer dicht.

Benen redelijk goed, laatste 40km was 't op en aftellen. Op 11km voor de streep pech, bij het schakelen ging iets mis en de boel blokkeerde. Zat een metaalsplinter bij een schakel tussen de schellen. Geen beweging in te krijgen. Had geen tang bij me om 't eruit te krijgen, rammen met de inbus werkte niet. En had ook geen pons en quick link mee (note: minisetje kopen met kettingpons). Organisatie gebeld, binnen 10 minuten was er service, die kregen het gefixed. En zodoende kon ik uitrijden tot de finish.

Route is OK, maar er zijn mooiere tochten in de Ardennen denk ik. Dus mooi, afgevinkt, maar denk niet dat ik snel terug kom. Wel erg gaaf was de redoute waar 't al vol stond met campers en publiek.
Oja, ook gezien 4 mannen in korte koersbroek. 1 iemand met een gewone regenbroek (wel gore tex) en 1 iemand met lange plastic zakken over de schoenen en onderbenen.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

LethalP
Forum-lid
Berichten: 308
Lid geworden op: 20 aug 2013 09:34

LethalP 21 apr 2024 14:15

Gisteren de 160km route gereden.
Tov de eerdere edities is deze route beduidend minder mooi.
Helaas ook een aantal (vermijdbare! Maar waarschijnlijk ivm vergunningen) stukken over te drukke wegen met veel stilstaand autoverkeer.
Daarnaast ook érg veel fietsers die het niet begrijpen, zowel in de klimmen als afdalingen uiterst links en tergend langzaam rijden en de hele weg blokkeren en niet begrijpen dat er inhalend verkeer langs wil.

Qua organisatie mag er voor het vullen van de bidonnen wel wat aangepast worden. Wat mij betreft niet wenselijk om dat in een stal op 150m van de weg waarbij je eerst je fiets moet parkeren te doen.

Het weer viel alleszins mee, 2 hagelbuitjes en 1 klein regenbuitje. Alles nogal afhankelijk van tijd en plaats want het was heel lokaal allemaal, heb verhalen gehoord van totaal verregende fietsers.

Uiteindelijk goed vermaakt, maar weet weer waarom ik Cyclos verkies boven toertochten.

Plaats reactie