Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Bikefitter omgeving Veghel/Den Bosch

raassie
Forum-lid
Berichten: 941
Lid geworden op: 01 feb 2008 06:37

raassie 03 okt 2023 09:16

Aangezien het mij niet gelukt is om mijn vrouw te overtuigen om bij een echt goede fietsenmaken haar nieuwe fiets te halen en zij dus iets gescoord heeft bij Mantel (niks perse ten nadele van Mantel, ik kom er regelmatig. Maar niet voor een nieuwe racer) Zij heeft al jaren last van nek en schouders na een nare valpartij op de mountainbike met wat gebroken nekwervels tot gevolg.
Haar eerste racer kwam van mp omdat ze op dat moment even niet het bos in kon in wilde en dus wat op de weg moesten doen. Dit was een oud beessie en wat wat kunst en vliegwerk heeft ze het daar een paar jaar op uitgehouden.

Ze heeft dus nu bij Mantel een Scott Speedster 2023 gekocht (vooral omdat hij in haar optiek betaalbaar was en een kek kleurtje had :D ) Ze zit er ook niet echt verkeerd op en heeft zelf vorige week voor het eerst de 100 km gepasseerd in een rit. Maar niet zonder pijn. Eigenlijk begonnen nek en schouders al na ongeveer 30 km te protesteren en dat is niet meer opgehouden. Voor haar gevoel zit ze iets te gestrekt. Nu kan ik domweg beginnen met bijv een kortere stuurpen te monteren, of ik ga op zoek naar een goede bikefitter om eens te kijken of we het in 1 keer goed kunnen doen.

Dus als iemand hier een goed adres heeft in omgeving Veghel/Den Bosch houd ik me aanbevolen. Ik heb al gekeken wat er evt in de buurt zit, onder andere Bikefit Veghel, Cyclexperience Uden en evt Pedaalkracht Nijmegen. De laatste spreek me ws het meeste aan, maar de eerst volgende beschikbare datum is al ergens eind jan 2024. Dus als het ergens bij een goed adres iets sneller zou kunnen zou dat mooi zijn.

Bedankt alvast voor eventuele reactie's :like:
Pijn is fijn, toch?
Mijn Strava: https://www.strava.com/athletes/10778731

1094
Forum-lid
Berichten: 1690
Lid geworden op: 07 feb 2015 16:59

1094 03 okt 2023 09:33

Ik heb geen ervaring maar heb hier wel eens een folder van gezien
https://www.cyclolab.nl/bikefitting-fietsmeting

Symen
Forum-lid
Berichten: 191
Lid geworden op: 27 aug 2014 01:26

Symen 03 okt 2023 10:02

pro4mance.eu

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2043
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 03 okt 2023 10:35

Met haar voorgeschiedenis zou ik echt zoeken naar een bikefitter die ook fysiotherapeut is.
Zoveel bikefitters zoveel uitkomsten, dus ik zou liever 2 maanden wachten op de plek waar ik het liefste naartoe ga dan de eerste mogelijkheid.
Ik denk echt wel dat een bikefitter je goed op een fiets kan zetten als er verder geen bijzonderheden zijn maar in dit geval kan er wel eens meer aan de hand zijn en wat goed is voor de gemiddelde fietser hoeft niet goed te zijn voor je vrouw.

De gouden regel qua reach is dat de naaf van je voorwiel wegvalt achter je stuur. Dat kun je checken. Als je vrouw nu al aangeeft iets te lang te zitten, zou je sowieso al toch een kortere stuurpen kunnen monteren. Deze kosten je de kop niet op marktplaats. Ze zal snel genoeg voelen of dit verbetering geeft.

raassie
Forum-lid
Berichten: 941
Lid geworden op: 01 feb 2008 06:37

raassie 18 apr 2024 12:40

Het is al even geleden dat ik hier gereageerd heb, sorry en bedankt voor de mensen die gereageerd hebben ;-) Probleem is/was mijn vrouw te overtuigen van het nut van een bik fit. Maar na een periode met weer redelijk wat klachten (niet allemaal sportgerelateerd) is ze al weer een tijd met een oude vertrouwde fysio bezig. Deze dame fietst toevallig ook, dus ik heb bij mijn vrouw neergelegd, vraag eens aan je fysio hoe zij tegen een bikefit aankijkt ;-)
En zij was hiervan toch wel redelijk overtuigd. Het zal niet alle klachten oplossen ws, maar hopelijk wel verbeteren en verminderen.
We gaan begin mei richting Optimal Cycling in Ospel. Ik zal later nog wel eens eens een update sturen wat er evt verbeterd of veranderd is.
Pijn is fijn, toch?
Mijn Strava: https://www.strava.com/athletes/10778731

Gebruikersavatar
TKMP
Forum-lid
Berichten: 1486
Lid geworden op: 02 aug 2013 21:03

Gebruikersavatar TKMP 18 apr 2024 12:51

+1 voor pedaalkr8

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8594
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 18 apr 2024 15:59

raassie schreef: 18 apr 2024 12:40 Het is al even geleden dat ik hier gereageerd heb, sorry en bedankt voor de mensen die gereageerd hebben ;-) Probleem is/was mijn vrouw te overtuigen van het nut van een bik fit. Maar na een periode met weer redelijk wat klachten (niet allemaal sportgerelateerd) is ze al weer een tijd met een oude vertrouwde fysio bezig. Deze dame fietst toevallig ook, dus ik heb bij mijn vrouw neergelegd, vraag eens aan je fysio hoe zij tegen een bikefit aankijkt ;-)
En zij was hiervan toch wel redelijk overtuigd. Het zal niet alle klachten oplossen ws, maar hopelijk wel verbeteren en verminderen.
We gaan begin mei richting Optimal Cycling in Ospel. Ik zal later nog wel eens eens een update sturen wat er evt verbeterd of veranderd is.
Nu ben ik toch wel benieuwd welk argument je vrouw hanteerde ;)
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

mhr-zip
Forum-lid
Berichten: 1156
Lid geworden op: 01 nov 2013 19:42

mhr-zip 18 apr 2024 16:49

TKMP schreef: 18 apr 2024 12:51 +1 voor pedaalkr8
Hier hoor ik echt heel veel verschillende ervaringen over. En veel niet positief.


@Raassie: een bikefitter vinden is makkelijk, een goede bikefitter vinden is lastig.

Het is “helaas” ook geen beschermd beroep.
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

Crimby
Forum-lid
Berichten: 101
Lid geworden op: 28 aug 2023 17:00

Crimby 18 apr 2024 17:07

Hier wat (in)directe ervaringen met pedaalkracht en ik heb zelf nu gekozen voor een bikefit bij Velometric.

Heb zelf een shoefit bij pedaalkracht gedaan en diverse vrienden en collega’s een bikefit. Ervaringen, zeker op gebied van communicatie, waren erg wisselend. Voor dat geld wat ze er vragen, ben ik dus ergens anders gaan kijken.

Gebruikersavatar
Arno357
Forum-lid
Berichten: 1212
Lid geworden op: 21 aug 2012 21:54
Locatie: 's-Hertogenbosch

Gebruikersavatar Arno357 18 apr 2024 19:52

https://www.cyclolab.nl/bikefitting-fietsmeting

Wim Brusse is de eigenaar en tevens (sport) chiropractor. Ik heb zowel voor mijn MTB als voor mijn racefiets een bikefitting daar laten doen .Omgeving Den Bosch ( Bij servicecours Visma-LeaseaBike) Voorafgaand een lichamelijk onderzoek wat de eventuele beperkingen in beeld brengt.

Plaats reactie