Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Welke zonnebril gebruik jij?

Swedish Chef
Forum-lid
Berichten: 1264
Lid geworden op: 05 apr 2012 20:16
Locatie: Enschede

Swedish Chef 13 apr 2024 22:00

Ik heb een Oakley met Prizm road en een Oakley met Prizm field. Die laatste vind ik verreweg de fijnste. Filtert voor mij voldoende zonlicht weg en door de tint van de lens kan je uitstekend oneffenheden in het wegdek zien. Daarnaast worden bruintinten geaccentueerd, handig om bv reeen beter te zien.
Voor de Oakley heb ik ook nog een transparante Prizm low light lens, maar die gebruik ik eigenlijk niet. Een goedkoop brilletje met blanke lens van de Decathlon doet het ook wel voor bewolkte dagen.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37708
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 14 apr 2024 09:04

Ik gebruik dan altijd een oude 1th gen Radar met gele lens. Geweldig ding en maakt de grauwe winterdag net iets fleuriger. Helaas maakt Oakley geen gele lenzen meer.
Less is bore

Gebruikersavatar
fgrs
Forum-lid
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 feb 2017 22:13

Gebruikersavatar fgrs 14 apr 2024 09:52

Ondertussen de Scicon Aeroscope erbij gekomen

Gebruikersavatar
Pat-G
Forum-lid
Berichten: 78
Lid geworden op: 10 feb 2014 10:25
Locatie: Valkenburg (ZL)

Gebruikersavatar Pat-G 15 apr 2024 10:22

op dit moment in het bezit van 3 Oakley Sutros, 2 Sutro Lite, 1 Sutro Lite Sweep. Allen met verschillende Prism lenzen.
Ergens ligt ook nog een paar oudere modellen zoals de Jawbreaker en de Flight Jacket.

De Sutro Lite en de Lite Sweep hebben op dit moment mijn voorkeur, ook vooral van wegen de anti-slip rubbers aan de beugels. De Sutro wil wel eens in een snelle afdaling bij het achteruit kijken van mijn hoofd vliegen :-(

Gebruikersavatar
BertL
Forum-lid
Berichten: 1441
Lid geworden op: 20 jul 2016 21:22
Locatie: Veenendaal
Contact

Gebruikersavatar BertL 15 apr 2024 19:18

De Optie-chien van Pearl heeft mij een multivocale bril aangemeten waar ik de krant en de Garmin kan lezen en ook in de verte kan kijken. Menzis heeft een deeltje vergoed.
hun fietsen.

Gebruikersavatar
Arjan
Forum-lid
Berichten: 771
Lid geworden op: 09 apr 2004 19:55

Gebruikersavatar Arjan 15 apr 2024 22:31

arnold schreef: 12 apr 2024 20:50
rene schreef: 10 apr 2024 15:52 Vandaag mijn RayBan Carbon series eens opgezet. Eigenlijk gewoon een prima bril voor op de fiets, multifocale glazen - rechte pootjes en prima zicht en zeer comfortabel.

Afbeelding
mooi brilletje, houd ik wel van straalt klasse uit. Hoe zit dit? Ben niet zo van de sportbrillen, vind ze vreselijk lelijk dus op zoek naar een betaalbaar alternatief op de fiets voor mijn lindberg zonnebril
Ook ik heb een RayBan met multifocale glazen. Deze heb ik al een aantal jaren, gekocht bij Eye Wish met glazen die zij sport glazen noemen. Zit echt geweldig en nog nooit zo een fijne bril gehad. Alleen multifocaal en betaalbaar is wel een dingetje.

Gebruikersavatar
remkolvb
Forum-lid
Berichten: 533
Lid geworden op: 06 apr 2011 10:35
Locatie: Bovenkarspel

Gebruikersavatar remkolvb 16 apr 2024 15:48

Ik gebruik nu al een paar jaar zowel de Matrix als de Fushion van Blizz Eyewear
De Fushion is zelfde model als de Matrix alleen dan met jawbone, lensen zijn dus ook verwisselbaar met elkaar.

Matrix mat zwart
Afbeelding

Fushion (wit)
Afbeelding

Met daarin de verschillende lensen (redelijk makkelijk ook te verwisselen)
Rood, Blauw (Photochromic), Nordix Light, Smoke Mirror...

Voor mij prima qua prijs/kwaliteit - lensen kocht ik extra derbij toen deze in de sale waren.
Enige minpuntje vind ik dan weer persoonlijk, is dat het witte frame van de Fushion wat begint te verkleuren.
Trek Emonda SL 6 Disc 2021
"Assumption is the mother of all fuckups"

Patrick VB
Forum-lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 08 feb 2024 21:03

Patrick VB 16 apr 2024 19:28

Mijn kopvrouw heeft sinds vrijdag een BBB Fuse MLC BSG-65PH met photocromatische lens.
Past (niet onbelangrijk 😉) en reageert goed in de zon.
bbb-fuse-ph-mlc-bsg-65ph-sport-zonnebril-rode-lens-mat-zwart-2.jpeg

fietsvriend
Forum-lid
Berichten: 783
Lid geworden op: 15 okt 2008 23:17

fietsvriend 16 apr 2024 19:40

Altijd met Oakley gefietst. Nu met een Sutro met Prizm Road Jade glazen, groenig.

Sinds vorige week ook een PPEEQQ bril in het bezit (hoe spreek je dat merk uit?). Model II PRO, grijs frame met photochromic lens smoke. Zou donkergrijs moeten worden, leek afgelopen weekend eerder groen. Heb er pas één keer mee gefietst, zit heerlijk, weegt niks. Benieuwd hoe de glazen straks verkleuren als de zon ooit nog eens gaat schijnen.
Michiel

Koen87
Forum-lid
Berichten: 114
Lid geworden op: 26 aug 2013 10:25

Koen87 17 apr 2024 14:32

ADIDAS ZONYK AERO MIDCUT PRO S (want waarom kiezen voor een korte naam), voorloper van de huidige Evil Eye traileye (pro). Vorig jaar insert op sterkte bijgekocht en werkt prima, al is een volledige lens op sterker wel fijner. Bril past prima op mijn uiterst smalle hoofd. ik heb er een drietal lenzen bij voor trail (active silver), zonnige dagen op de weg (spiegelglas) en voor minder zonnige dagen (fotochroom).

CharlieP
Forum-lid
Berichten: 75
Lid geworden op: 26 nov 2023 08:42

CharlieP 17 apr 2024 14:36

Een UVEX bril met meekleur glazen. Veel eerder moeten aanschaffen, zeker in bewolkte omstandigheden of bij schemer is een meekleurbril fijn. En groot genoeg om het meeste vliegende ongedierte buiten te houden.

majkel
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 apr 2024 13:40

majkel 18 apr 2024 13:44

Ik draag Vans-bril, maar ik draag liever een pet met een klep.

Plaats reactie