Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Politiek

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5973
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 16 apr 2024 16:24

Heel het binnenhof slopen. Sociale huurwoningen neerzetten en verkassen naar buiten DenHaag voor het kabinet. Waren de kosten waarschijnlijk onder het Miljard gebleven !? 😜
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Neil
Forum-lid
Berichten: 84
Lid geworden op: 31 mar 2022 16:08

Neil 16 apr 2024 17:10

Dat de overheid er al jaren met de pet naar gooit is geen nieuws, maar wat wel een probleem begint te worden is dat je van alle kanten hoort dat er de laatste 25 tot 40 jaar nauwelijks geïnvesteerd is in infrastructuur en onderhoud van gebouwen. Die rekening komt dus bij de werkenden te liggen, terwijl onze pensionado's hier in verhouding de afgelopen 25 tot 40 jaar nauwelijks iets aan hebben bijgedragen. Uitzonderingen daargelaten worden ze elke dag lachend wakker omdat er per maand weer een paar duizend extra gespaard is. AOW is gekoppeld aan het minimumloon, dus die stijgt lekker mee.
Wat mij betreft dienen ze dat per kerende te ontkoppelen én een grens te stellen aan het recht op AOW. Krijg je bijvoorbeeld als stel meer dan € 4.000,-- netto per maand aan pensioen, dan geen (of een stuk minder) AOW.
Men heeft altijd de mond vol van de sterkste schouders; nou dat zijn dus de pensionado's:

https://www.bnnvara.nl/joop/artikelen/n ... opese-unie

En als de Joop het schrijft dan is het waar...
Scott Addict Gravel 2022
Colnago CX Zero 2016
Colnago Super 1991
Peugeot P10S 1985
Cube AMS 110 2011

pino
Forum-lid
Berichten: 3386
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 16 apr 2024 17:46

Als pensionado zal de infrastructuur me aan mijn reet roesten. Ik hoef niet in de spits over de brug of sowieso asfalt. En een rubberbootje krijg ik ook wel over de rivier. Die elektrieke autos zijn door mij gesponsord en te zwaar voor te brugge. Laat ze lekker hun bullshitjob thuis doen.
Niet zijken maar reiden !

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4538
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 16 apr 2024 17:58

daniel1975 schreef: 15 apr 2024 18:56 Wat heeft rekeningrijden met een corona steunpakket te maken?
Ongelofelijk, wat een stom gedoe.
Hier nog een hoepel waar we doorheen moeten springen,

Redactie, TPO, 16 april 2024 – Ministers Van Weyenberg (D66) van Financiën en Yeşilgöz (VVD) van Justitie en Veiligheid willen vast houden op het verbod op contante betalingen boven 3.000 euro. Dat hebben ze in een brief aan de Tweede kamer laten weten, meldt het ministerie van Financiën.
Impact
Het niet doorgaan van dit verbod zou kunnen leiden tot het mislopen van 600 miljoen euro Europees geld. Dit vanwege een wettelijke limiet op contante betalingen in het Raadsuitvoeringsbesluit voor het Nederlandse Herstel en Veerkrachtplan (HVP), met een deadline van 31 maart 2025.

https://tpo.nl/2024/04/16/kabinet-wil-d ... 3000-euro/

Gebruikersavatar
Arno357
Forum-lid
Berichten: 1208
Lid geworden op: 21 aug 2012 21:54
Locatie: 's-Hertogenbosch

Gebruikersavatar Arno357 16 apr 2024 18:18

Neil schreef: 16 apr 2024 17:10 Dat de overheid er al jaren met de pet naar gooit is geen nieuws, maar wat wel een probleem begint te worden is dat je van alle kanten hoort dat er de laatste 25 tot 40 jaar nauwelijks geïnvesteerd is in infrastructuur en onderhoud van gebouwen. Die rekening komt dus bij de werkenden te liggen, terwijl onze pensionado's hier in verhouding de afgelopen 25 tot 40 jaar nauwelijks iets aan hebben bijgedragen. Uitzonderingen daargelaten worden ze elke dag lachend wakker omdat er per maand weer een paar duizend extra gespaard is. AOW is gekoppeld aan het minimumloon, dus die stijgt lekker mee.
Wat mij betreft dienen ze dat per kerende te ontkoppelen én een grens te stellen aan het recht op AOW. Krijg je bijvoorbeeld als stel meer dan € 4.000,-- netto per maand aan pensioen, dan geen (of een stuk minder) AOW.
Men heeft altijd de mond vol van de sterkste schouders; nou dat zijn dus de pensionado's:

https://www.bnnvara.nl/joop/artikelen/n ... opese-unie

En als de Joop het schrijft dan is het waar...
Laatste 25 tot 40 jaar niet geinvesteerd in gebouwen , dat klopt niet .Er is al 800 jaar achterstallig onderhoud https://www.bd.nl/politiek/renovatie-bi ... ~a246e4b9/

marsman
Forum-lid
Berichten: 2388
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 19 apr 2024 11:26

TimmerFrans meldt zich eindelijk eens een beetje (hé, EU verkiezingen in juni). Na zo'n 150 dagen proberen is er nul resultaat in de formatie, dus een tikkeltje gelijk heeft 'ie wel. Hij durft zelfs te lonken naar de VVD. Als je daar even over nadenkt, kun je weinig anders dan concluderen dat het in Den Haag volledig hopeloos is.

https://www.welingelichtekringen.nl/pol ... tje-houden.

PS Gaat er nog iemand naar De Dam op 4 mei?

https://www.nu.nl/4-en-5-mei/6309628/ma ... leerd.html
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4538
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 21 apr 2024 13:03

Europese ministers willen hun eigen accounts uitzonderen van de chatcontrole waar in EU-verband over wordt onderhandeld, zo meldt Patrick Breyer, Europarlementariër voor de Piratenpartij, op basis van een gelekte versie van het voorstel. "Het feit dat Europese ministers van Binnenlandse Zaken politieagenten, militairen, inlichtingenofficieren en zelfs zichzelf willen uitzonderen van chatcontrolescans, bewijst dat ze precies weten hoe onbetrouwbaar en gevaarlijk de snooping-algoritmes zijn die ze op ons burgers willen loslaten."

https://european-pirateparty.eu/chatcon ... hemselves/

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4524
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 21 apr 2024 13:30

pino schreef: 16 apr 2024 17:46 Als pensionado zal de infrastructuur me aan mijn reet roesten. Ik hoef niet in de spits over de brug of sowieso asfalt. En een rubberbootje krijg ik ook wel over de rivier. Die elektrieke autos zijn door mij gesponsord en te zwaar voor te brugge. Laat ze lekker hun bullshitjob thuis doen.
T zijn de huidige werkenden die de AOW mogelijk maken… :shock: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8368
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 21 apr 2024 13:59

kxlight schreef: 21 apr 2024 13:30
pino schreef: 16 apr 2024 17:46 Als pensionado zal de infrastructuur me aan mijn reet roesten. Ik hoef niet in de spits over de brug of sowieso asfalt. En een rubberbootje krijg ik ook wel over de rivier. Die elektrieke autos zijn door mij gesponsord en te zwaar voor te brugge. Laat ze lekker hun bullshitjob thuis doen.
T zijn de huidige werkenden die de AOW mogelijk maken… :shock: :mrgreen:
Zoals die pensionados er ook voor zorgden dat de generatie daarvoor AOW kregen. Daar is toch niets vreemds aan?

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12665
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 21 apr 2024 15:01

mao schreef: 21 apr 2024 13:03 Europese ministers willen hun eigen accounts uitzonderen van de chatcontrole waar in EU-verband over wordt onderhandeld, zo meldt Patrick Breyer, Europarlementariër voor de Piratenpartij, op basis van een gelekte versie van het voorstel. "Het feit dat Europese ministers van Binnenlandse Zaken politieagenten, militairen, inlichtingenofficieren en zelfs zichzelf willen uitzonderen van chatcontrolescans, bewijst dat ze precies weten hoe onbetrouwbaar en gevaarlijk de snooping-algoritmes zijn die ze op ons burgers willen loslaten."

https://european-pirateparty.eu/chatcon ... hemselves/
Als dit waar is, zeker wat er in de tekst ook nog steeds mbt kindermisbruik staat. Is dit wel heel ernstig.

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4524
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 21 apr 2024 16:00

Jans schreef: 21 apr 2024 13:59
kxlight schreef: 21 apr 2024 13:30
pino schreef: 16 apr 2024 17:46 Als pensionado zal de infrastructuur me aan mijn reet roesten. Ik hoef niet in de spits over de brug of sowieso asfalt. En een rubberbootje krijg ik ook wel over de rivier. Die elektrieke autos zijn door mij gesponsord en te zwaar voor te brugge. Laat ze lekker hun bullshitjob thuis doen.
T zijn de huidige werkenden die de AOW mogelijk maken… :shock: :mrgreen:
Zoals die pensionados er ook voor zorgden dat de generatie daarvoor AOW kregen. Daar is toch niets vreemds aan?
Je mist mn punt…

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8368
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 21 apr 2024 17:50

kxlight schreef: 21 apr 2024 16:00
Jans schreef: 21 apr 2024 13:59
kxlight schreef: 21 apr 2024 13:30

T zijn de huidige werkenden die de AOW mogelijk maken… :shock: :mrgreen:
Zoals die pensionados er ook voor zorgden dat de generatie daarvoor AOW kregen. Daar is toch niets vreemds aan?
Je mist mn punt…
Dat zal best, misschien niet duidelijk opgeschreven?
Maar ik heb er nog wel één, ik en niet alleen ik, hebben VUT premie, later ook nog SUM betaald. Geen dag minder door gewerkt, maar wie weet, heeft het er wel voor gezorgd dat ik niet werkloos werd.

Plaats reactie