Alles over vakanties op én met de fiets

Fiets versturen naar vakantieadres met pakketdienst

dix0r
Forum-lid
Berichten: 96
Lid geworden op: 12 jun 2010 15:07

dix0r 16 apr 2024 10:22

Dag Fietsvrienden,

Normaliter ga ik met het gezin met de auto naar Frankrijk/Italie en gaat mijn fiets mee op de fietsendrager.

Dit jaar zijn de plannen gewijzigd en gaan we weer eens met het vliegtuig. Portual/Algarve staat voor 3 weken gepland eind mei.

Ik heb daar een huurauto; echter met vrouw en twee kinderen (mijn jongste is net 3/4 maanden oud). Kom ik simpelweg ruimte tekort om ook mijn fiets mee te nemen (de kinderwagen neemt helaas enorm veel ruimte in, en na onderhandeling met de vrouw is thuislaten van wat spullen ook geen optie :mrgreen: ). Daarnaast zijn al die spullen natuurlijk ook een gesjouw van en naar het vliegveld.

Nu had ik al een lokale fietsverhuur gezien. Echter als ik 3 weken ga huren loopt dat behoorlijk in de papieren. Doorgaans zit ik tijdens vakantie bijna iedere dag wel minimaal een uurtje op de fiets. Of een ochtend een flinke rit en de dag erna rust.

Concreet zit ik er aan te denken om mijn gravel/cx fiets op te sturen naar vakantieadres en daarna weer terug te sturen naar huis (Canyon doos al geregeld). Fijn ook als je gewoon je eigen materiaal kunt gebruiken en mijn fiets altijd voorhanden is wanneer er 'ff' een uurtje vrij is.

Ik kom online wel wat partijen tegen die hierin faciliteren (sendbike, cheapcargo, bikeflights), maar kan niet echt ervaringen of vergelijkingen terugvinden van mede fietsers die dit wel eens hebben gedaan? Je stopt toch ff je precious in zo een doos en geeft hem uit handen....

Wellicht zijn er ook out-of-the-box nog andere ideeën om dit efficient aan te pakken?

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27576
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 16 apr 2024 10:28

Ik heb dit probleem ook gehad eerder dit jaar, toen een Dacia Logan gehuurd. Ik schaam mij hier heel erg voor, maar ik zeg het maar gewoon eerlijk. :lol: Eerlijk is eerlijk, er paste veel in die Dacia.

Naar de luchthaven is dan weer het volgende probleem: het OV is veruit de handigste oplossing. Toen ik naar Curaçao vloog had koos ik vanwege gewichtslimieten ook voor een doos, die heb ik toen gewoon op de allesdragers op de auto vervoerd naar Schiphol.
Laatst gewijzigd door havana op 16 apr 2024 10:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
BertL
Forum-lid
Berichten: 1441
Lid geworden op: 20 jul 2016 21:22
Locatie: Veenendaal
Contact

Gebruikersavatar BertL 16 apr 2024 10:47

Kijk eens bij Camino Fietsstransport op dit adres: https://camino-fietstransport.nl.

(Een kind bij Opa en Oma brengen is zeker geen optie?)
hun fietsen.

dix0r
Forum-lid
Berichten: 96
Lid geworden op: 12 jun 2010 15:07

dix0r 16 apr 2024 14:38

@havana, we hebben nu een Seat Ibiza station.

Ah thanks, volgens mij had ik die al eens voorbij zien komen. Accommodatie is al geboekt en we zitten ten zuiden van Portugal.

(en nee kids thuislaten is geen optie ;-))

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8558
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 16 apr 2024 16:18

Als je 3 weken gaat waarom jij niet met de auto daar heen ,hele mikmak er in en de rest met het vliegtuig.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5973
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 16 apr 2024 16:20

dix0r schreef: 16 apr 2024 14:38 @havana, we hebben nu een Seat Ibiza station.

Ah thanks, volgens mij had ik die al eens voorbij zien komen. Accommodatie is al geboekt en we zitten ten zuiden van Portugal.

(en nee kids thuislaten is geen optie ;-))
Ten zuiden van Portugal is toch Marokko ?
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

dix0r
Forum-lid
Berichten: 96
Lid geworden op: 12 jun 2010 15:07

dix0r 16 apr 2024 16:49

nijkie schreef: 16 apr 2024 16:18 Als je 3 weken gaat waarom jij niet met de auto daar heen ,hele mikmak er in en de rest met het vliegtuig.
:lol:

Bedankt voor de suggestie
Helaas geen optie :mrgreen:

Wel mooi alle out-of-the-box suggesties. Echter dus niemand die zijn fiets eens verstuurd heeft met pakketdienst (naar vakantieadres)?

ColumsbusMJ
Forum-lid
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 dec 2022 17:36

ColumsbusMJ 17 apr 2024 11:23

Je zou je fiets op het vliegveld in een kluis/bij de autoverhuurder achter kunnen laten en heen en weer rijden naar het vakantieadres (ik weet natuurlijk niet hoe ver het is). Of indien mogelijk een auto huren met een trekhaak en een twinny load?

De trustpilotscore van Sendbike is een 4.4/5 en van Bikeflights een 4.8. De meerderheid lijkt tevreden te zijn, maar er zijn ook ervaringen die minder positief zijn. Ik denk dat hetzelfde zal gelden voor mensen die hun fiets met het vliegtuig meenemen.

Ik ben benieuwd naar je uiteindelijke oplossing.

marsman
Forum-lid
Berichten: 2388
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 17 apr 2024 14:03

Wat kost het huren van een racer op locatie? Ik denk dat de kosten redelijk om het even zijn. Ik zie dat je toch iets van 300 EUR kwijt bent om de fiets op te laten sturen via de genoemde bedrijven. Ik zou er niet aan beginnen denk ik.

Ik zou thuis afstemmen dat je 1 week een fiets huurt en dan lekker wat kilometers maakt. En dan de overige 2 weken lekker vakantie vieren met de kids!
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

dix0r
Forum-lid
Berichten: 96
Lid geworden op: 12 jun 2010 15:07

dix0r 18 apr 2024 07:46

1 week fietshuur is voor het voordeligste model (carbon, 105, 11 speed mechanisch) 155 euro.
Voor twee weken zit je rond de 310.

In dat geval zou 3 weken een fiets versturen dus minder kostbaar zijn gezien ik dan mijn eigen materiaal heb en meer flexibiliteit.

Wellicht is er nog wat mogelijk in de onderhandeling met de fietsverhuurder wanneer ik hem voor een langere tijd huur.

@Marsman, denk dat de sweetspot dan op 1,5 week zou zitten :-D
@ColumbusMJ dat zou nog een optie kunnen zijn idd alleen alsnog best wat gesjouw.

Mss toch maar eens de gok wagen met verzenden. Het gaat tenslotte om mijn 2e fiets. Mijn racer laat ik thuis..

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3391
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 18 apr 2024 08:14

Je kan ook met taxi (en fiets in taxi) van luchthaven naar vakantiebestemming rijden. Hoe ver is dat rijden?

Wij hadden vorige week in Spanje twee fietskoffers bij. Het aanbod van huurauto's was in Almeria redelijk beperkt, ik vond niks groter dan een Renault Arkana. De 2 koffers gingen er maar heel nipt in, maar de taxi zou mijn backup oplossing geweest zijn.
Afbeelding

dix0r
Forum-lid
Berichten: 96
Lid geworden op: 12 jun 2010 15:07

dix0r 18 apr 2024 09:10

Dat is een goed idee raven14!

Quick check indicatieve kosten enkele reis

Kosten fiets mee in vliegtuig transavia: 52 euro
Taxi naar vakantieadres: 80 euro

132 euro.

Enige nadeel wat over blijft is dan het gesjouw naar airport en splitsing van het gezin bij aankomst :-D

Plaats reactie