Alles over cyclos en toertochten. In samenwerking met (en gemodereerd door) CycloWorld.cc

Nieuwe cyclo dicht bij NL in de Eifel

TP85
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 18 jan 2024 13:45

TP85 12 apr 2024 09:49

Zie bijlage voor de betreffende mail.
Bijlagen
3RIDES mail.jpg

Gebruikersavatar
CampaYolo
Forum-lid
Berichten: 330
Lid geworden op: 01 sep 2020 18:54
Locatie: Daar waar Brabant Zeeland kust

Gebruikersavatar CampaYolo 12 apr 2024 10:05

Startnummer ophalen op zaterdag kon eerder tot 20:00, dit is aangepast naar 18:00.
Dat ga ik niet redden ben ik bang, mevrouw campayolo moet nog werken op zaterdag. :?

Dat wordt dus lekker vroeg uit bed op zondag.

Het kaartje op de site toont nu wel een rijrichting. Rondje Eiffel zou linksom zijn.
Boerke van buut'n

esmeew
Forum-lid
Berichten: 366
Lid geworden op: 28 sep 2021 09:12

esmeew 12 apr 2024 10:42

TP85 schreef: 12 apr 2024 09:27 In de mail van 3RIDES van gisteren spreken ze alleen over het parcours van de gravelrace op de zondag en de wielertoertochten op de zaterdag. Op de website zie ik net als jou inderdaad ook voor de Gran Fondo op de zondag een aangepaste route. Bijzonder dat daar niks over vermeld was in de mail. Op zich ging de Gran Fondo route oorspronkelijk ook al alleen door Duitsland, maar behoorlijk veel aangepast qua lengte, hoogtemeters, wegen en rijrichting. Ben benieuwd wat het uiteindelijk wordt op 12 mei. Als het uiteindelijk maar doorgaat, de route moeten we maar voor lief nemen ;) Altijd leuk die onzekerheid rondom vergunningen tegenwoordig...
De nieuwe route ziet er wel minder leuk uit! Ik ben toch meer een rondjes liefhebber dan een heen en weer.
Ik wilde eigenlijk dit weekend gaan verkennen maar dat stel ik dan toch nog maar even uit tot koningsdag :D
120KM is qua water een voordeel. Of het voor mij qua kwalificatie een voordeel gaat zijn zal gaan uitblijken. Ik ben vaak na een uur of 5 relatief goed omdat ik goed blijf eten en drinken.

Jansen89
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 feb 2023 16:42

Jansen89 12 apr 2024 13:00

Wat een raar heen en weertje is het geworden met een heel karig lusje… vind het allemaal behoorlijk tegenvallen, ook nog maar 120km en 1900 hm overgebleven.

Maar eens beraden of dit nog de moeite waard is, ambitie voor kwalificatie heb ik niet maar wilde gewoon een mooie fietsdag hebben.
IMG_2328.jpeg

basvv
Forum-lid
Berichten: 108
Lid geworden op: 11 aug 2014 10:55

basvv 12 apr 2024 17:08

Pff, dit is wel echt een teleurstelling. Ik heb me recent ingeschreven maar als ik van tevoren had geweten dat het grotendeels een heen- en weertje zou worden dan had ik er waarschijlijk nog wel twee keer over nagedacht. Dat cyclo's organiseren in Belgie lastig danwel onmogelijk is was natuurlijk al even bekend, maar je zou toch verwachten dat het in Duitsland iets beter geregeld zou zijn omdat daar het cyclo/Jedermannrennen gebeuren niet onbekend is.
Ben trouwens ook benieuwd hoe de passage rondom Aken gaat verlopen. Op de heenweg zal het allemaal wel meevallen (want vroeg in de ochtend) maar op de terugweg zal het daar qua overig verkeer waarschijnlijk vrij druk zijn.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27576
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 12 apr 2024 17:59

Duitse cyclo's zijn altijd autovrij, dat is in de wet zo geregeld.

Eens dat het parcours onthoofd is. Ik heb de organisatie om wat toelichting gevraagd.

LethalP
Forum-lid
Berichten: 300
Lid geworden op: 20 aug 2013 09:34

LethalP 13 apr 2024 15:21

Dit nieuwe parcours is ronduit belachelijk.
M.i. cyclo onwaardig, daar heb ik dan een moederdag voor moeten uit onderhandelen..

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37706
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 13 apr 2024 15:30

Weer een potentieel gaaf event gekielhaald door de regeltjes. :-(
Less is bore

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27576
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 13 apr 2024 20:01

Vergunningen in die regio is een nachtmerrie. Eerder was er al sprake van de cyclo Eifel 205 die nooit van de grond is gekomen (van dezelfde organisator als Mallorca 312). Ook door vergunningen. Vorig jaar had 3Rides ook al grote moeite een mooie gravelronde uit te zetten. Dat werd uiteindelijk na veel vijven en zessen een rondje om de kerk. Heel jammer, maar ja, Duitsland is nu eenmaal streng met dit soort dingen.

Neem van mij aan dat de organisatie echt alles eraan doet.

Als Nederlanders zouden wij dit ook moeten weten: hier al meer dan 10 jaar geen cyclo's meer.... :cry:

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37706
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 13 apr 2024 21:03

Klopt.
Het 2-daags event waar Fiets aan was verbonden was ook gaaf. Op zaterdag wegcyclo richting Ardennen en op zondag mtb koers vanuit Vaals. Jammer dat dat niet meer kan.
Less is bore

Jansen89
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 feb 2023 16:42

Jansen89 18 apr 2024 15:35

Hier iemand behoefte aan een startbewijs met korting? Zeg 40 euro? Ik heb besloten deze te laten schieten.

LethalP
Forum-lid
Berichten: 300
Lid geworden op: 20 aug 2013 09:34

LethalP 18 apr 2024 22:18

havana schreef: 13 apr 2024 20:01 Vergunningen in die regio is een nachtmerrie. Eerder was er al sprake van de cyclo Eifel 205 die nooit van de grond is gekomen (van dezelfde organisator als Mallorca 312). Ook door vergunningen. Vorig jaar had 3Rides ook al grote moeite een mooie gravelronde uit te zetten. Dat werd uiteindelijk na veel vijven en zessen een rondje om de kerk. Heel jammer, maar ja, Duitsland is nu eenmaal streng met dit soort dingen.

Neem van mij aan dat de organisatie echt alles eraan doet.

Als Nederlanders zouden wij dit ook moeten weten: hier al meer dan 10 jaar geen cyclo's meer.... :cry:
Ik begrijp het vergunningen issue, maar nu lijkt het er wel een beetje op dat er eerst een 'mooi' (kan mooier in dat gebied, maar begrijp dat je voor zoiets niet de smalle paden gaat opzoeken) parcours wordt aangeboden --> inschrijvingen lopen binnen --> vervolgens 'helaas', wordt een heen en weertje inclusief een flinke inkorting van zowel KM als HM.
Ik vraag me af of de organisatie zo last minute dit zelf pas weet of dat dit al ruime tijd bekend is (er is aan de route wijziging weinig ruchtbaarheid gegeven door de organisatie en daarnaast is dit geen kleine aanpassing maar een geheel nieuw parcours).

Is er al een reactie van 3Rides door Cycloworld ontvangen @havana?

Plaats reactie