Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2024

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16340
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 12 apr 2024 13:59

Kruyswijk en Gesink in de AGR? Dan weet je bijna zeker dat ze niet rechtop blijven. En al vallen ze niet: de finale rijden ze toch niet in beeld.
Campagnolo Ultra Dork

Fietsgenieter
Forum-lid
Berichten: 353
Lid geworden op: 12 jul 2017 10:26

Fietsgenieter 12 apr 2024 15:12

MvdP zal denk ik met 'voorgift' aan de Keutenberg moeten beginnen, anders rijden de vlieggewichten hem er daar af. Al is het nog een half uur koers daarna. Heb er weer zin in! Hopen dat iedereen heel blijft. Ach het was dit seizoen lang niet altijd spannend. Maar van een demonstratie of galavoorstelling kan ik ook genieten.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37963
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 12 apr 2024 16:37

De beelden hoe MvdP solo snoeihard over de kasseien vloog zijn schitterend. Zelfs voor een kasseienhater als ondergetekende.
Dan is het idd saai, maar wel gala.
Less is bore

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12750
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 12 apr 2024 19:22

Fietsgenieter schreef: 12 apr 2024 15:12 MvdP zal denk ik met 'voorgift' aan de Keutenberg moeten beginnen, anders rijden de vlieggewichten hem er daar af. Al is het nog een half uur koers daarna. Heb er weer zin in! Hopen dat iedereen heel blijft. Ach het was dit seizoen lang niet altijd spannend. Maar van een demonstratie of galavoorstelling kan ik ook genieten.
Daar geloof ik niets van, die keutenberg is daar te kort voor. Iedereen doet altijd of ie zo lastig is maar een paar meter is stijl en dan loopt ie gemeen door. Ik geloof niet dat het voor vdp de scherprechter wordt.

Maar er zal daar door andere wel aangevallen moeten worden. Hoe langer die wachten hoe groter het probleem.

Ik denk ik Luik dat ie veel meer gesloopt word, die 6 a 7% klimmetjes heb ik hem zelden goed op zien rijden.
Maargoed hij woont nu wel in Spanje wat toch wel een beetje verglijkbaar met Luik is. Iestje hoger.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5706
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 12 apr 2024 20:31

De Keutenberg is 500 m steil. Daar hebben ze er in de RVV 10 van. En wie won die met glans? Juist ja! Dat is gewoon 1 lange spurt en je bent boven ( voor matthieu toch :-) ). Niet dat ik hem nu als winnaar verwacht maar nieuwsgierig wat Phillipsen kan in de AGR.

Bij de vrouwen wint Balsamo. Die heeft nog een rekening open staan.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

jbams
Forum-lid
Berichten: 297
Lid geworden op: 05 mar 2018 13:59

jbams 12 apr 2024 20:34

Je sloopt MvdP inderdaad eerder op een Camerig dan een keutenberg. MvdP heeft volgens mij zelfs de KOM op de keutenberg.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8189
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 12 apr 2024 20:44

Amstel is niet te vergelijken met de andere klassiekers. Positionering (al dan niet met behulp van de koersdirectie) en alert zijn op elke helling maakt het slopend. De ploegentactiek en de chaos in koers zullen het verschil gaan maken denk ik. En als die goed uitgevoerd wordt is van der Poel echt onklopbaar!
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5776
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 12 apr 2024 20:50

@fiedoo;
Je moet wel op de hoogte blijven.
Eerst Pogacar en nu Philipsen die niet mee doet. 😉

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2448
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 12 apr 2024 21:25

Enzzo schreef: 12 apr 2024 20:44 Amstel is niet te vergelijken met de andere klassiekers. Positionering (al dan niet met behulp van de koersdirectie) en alert zijn op elke helling maakt het slopend. De ploegentactiek en de chaos in koers zullen het verschil gaan maken denk ik. En als die goed uitgevoerd wordt is van der Poel echt onklopbaar!
hoezo, de andere klassiekers? :mrgreen:

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37963
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 12 apr 2024 21:47

fiedoo schreef: 12 apr 2024 20:31
Bij de vrouwen wint Balsamo. Die heeft nog een rekening open staan.
Ik hoop het.
Maar vlak vollering niet uit.
Less is bore

Klein_Verzet
Forum-lid
Berichten: 811
Lid geworden op: 20 okt 2018 10:53

Klein_Verzet 13 apr 2024 13:56

Michael Boogerd over Mathieu van der Poel: “Dat bedoel ik. Ik ken hem niet duiden. Alles wat hij doet… Dit is in mijn ogen heel raar om te zeggen, maar ik denk dat dit een van de allerbeste wielrenners ooit is. Kijk, een grote ronde gaat hij niet winnen. Maar het is ook de manier waarop hij koerst, dat het zo bijzonder maakt. Ik heb dat eigenlijk nog nooit gezien, ook niet bij de jeugd. En ook niet in de gouden tijd van Jan Raas en Hennie Kuiper. Dat waren echt wel toppers. Maar hij is nog meer bijzonder, vind ik.”

Ik denk dat Boogerd gelijk heeft, en ik hoop dat MvdP de AGR als een voorbereidingskoers zal aanvatten voor de grote kers op zijn taart: LBL. Hij is tenslotte toch (stiekem) bezig met die bingokaart.

ColumsbusMJ
Forum-lid
Berichten: 997
Lid geworden op: 22 dec 2022 17:36

ColumsbusMJ 13 apr 2024 15:04

Boogerd zou wat vaker naar buitenlands renners moeten kijken. Pogacar vertoont dit jaar zo mogelijk nog meer overmacht bij de koersen waar hij start. Hij fietst tijdens de Strade bij iedereen weg en rijdt vervolgens 80 km solo naar de finish. Bij MSR was Pogacar mijns inziens de sterkste in koers. En tijdens de ronde van Catalonië rijdt hij lachend iedereen naar huis. Wat MvdP laat zien is zeer indrukwekkend, maar wat hij doet is niet uniek, er is er nog eentje die hetzelfde doet en er nog een schepje boven opdoet, gezien zijn klasseringen in de grote rondes.

Plaats reactie