Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Lekke banden-bal 2024

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8368
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 09 apr 2024 11:41

En je buitenband dan wel gecontroleerd?

Gebruikersavatar
Drkjv
Forum-lid
Berichten: 378
Lid geworden op: 20 jul 2016 15:47

Gebruikersavatar Drkjv 09 apr 2024 12:22

Leon, telkens al met tubolito biba lek?
Kan pech zijn, maar als het zo door gaat weet ik zeker welk binnenbandje ik niet zou kopen :D
Al zullen er mij nu andere mensen met tubolito biba tegenspreken? :lol:

leon1
Forum-lid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 09 apr 2024 12:54

Jans schreef: 09 apr 2024 11:41 En je buitenband dan wel gecontroleerd?
Uiteraard! Ik heb ook tijdelijk met een andere binnenband gereden voordat ik de Tubo heb geplakt. Dus het ligt niet aan de buitenband.

Drkjv schreef: 09 apr 2024 12:22 Leon, telkens al met tubolito biba lek?
Kan pech zijn, maar als het zo door gaat weet ik zeker welk binnenbandje ik niet zou kopen :D
Al zullen er mij nu andere mensen met tubolito biba tegenspreken? :lol:
Feit is dat een Tubolito (of TPU binnenband in algemeen) zeer lekbestendig is. Alles kan natuurlijk lek. Maar in alle gevallen dat ik lek heb gereden merkte ik het pas thuis of ik kon onderweg doorrijden tot huis danwel een plek waar het mij goed uitkwam. Met een butyl binnenband was het in alle gevallen meteen schluss geweest (lees dan was de lucht meteen eruit).

Het vinden van een lek in een TPU binnenband is ook altijd wel een opgave want de gaatjes zijn vaak heel klein! En je mag ze niet gemonteerd niet echt hard oppompen.

Misschien had ik even moeten verder moeten kijken. Mijn voorband is ook geplakt maar die houdt wel. Dus het kan best zijn dat ik onderweg wederom een gaatje heb opgelopen. Maar gezien dat deze zo langzaam is leeggelopen dat ik het niet eens heb gemerkt bevestig mijn vermoeden dat het al om het bestaande gaatje ging.

Ik heb tegenwoordig een voorraadje Tubo's in de kast staan. Zelfs mijn vriendin zegt iedere keer: waarom staan er zoveel binnenbanden in de kast?? :mrgreen: Decathlon verkoopt ze voor een 'redelijke' prijs.
Ride bikes, not tanks!

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3534
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 09 apr 2024 13:22

Gisteren met het woon-werk-paard. Ik reed niet goed oplettend door een kapotte bierfles heen. Zelfs voor mijn woonwerkbanden was dat te gortig. In de pauze op de leenfiets naar de Hema, pompje en plakdoosje gehaald en gerepareerd. Die zitten nu in mijn tas voor de volgende ronde. Die hopelijk nog een tijdje wegblijft.

Ik was geswitcht van Schwalbe marathon plus (soort rupsbanden) naar Schwalbe g-one, maar de lekbestendigheid is wel minder. Nu een jaar 2 maal lek, daarvoor 1 maal in 6 jaar. Rijden wel veel soepeler en comfortabeler.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2149
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 09 apr 2024 14:29

Gravelbike gisteren. Lek gereden achter met Schwalbe G-one TLE. Merkte het pas gedurende de dag dat de achterband erg leeg was. Oppompen, lek. Latex loste het niet op.
Dynaplug erin. Naar huis, thuis wéér lekke achterband......
Nou was die al redelijk versleten, dus maar een nieuwe erop. Binnenband ipv Latex, in de zomer gebruik ik de gravelbike minder vaak en droogt de latex op. Ik maak de banden altijd schoon in de zomer en laat ze eraf tot het slechte weer opnieuw begint.
Dogma F

Gebruikersavatar
vincent75
Forum-lid
Berichten: 2248
Lid geworden op: 19 mei 2008 22:24

Gebruikersavatar vincent75 09 apr 2024 14:39

Hier ook in korte tijd 2x lek met Schwalbe G-One. 2x een sneetje van enkele mm's, dus ik verwacht een stukje glas.
Bandje rijdt erg lekker maar niet heel lekbestendig. Of ik moet er meer mee het gravel/zand mee opzoeken waar de stukjes glas dieper in het zand worden gedrukt ;)
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

Gebruikersavatar
Sowier
Forum-lid
Berichten: 136
Lid geworden op: 27 feb 2024 14:34

Gebruikersavatar Sowier 21 apr 2024 08:57

IK heb in drie jaar met de G-One één lek gehad. Mooi gedicht door de sealant.

Gebruikersavatar
martinbo
Forum-lid
Berichten: 606
Lid geworden op: 25 feb 2007 21:10
Locatie: Puth

Gebruikersavatar martinbo 21 apr 2024 09:40

Gisteren wegens het kudtweer een stuk wandelen; op een veldweggetje stond een frêle fietsster van Watersley Sports (bij Sittard) vertwijfeld naast haar fiets. Lek, zodanig dat zelfs tubeless haar niet kon helpen. Ze had wel een rebiba bij haar, maar geen sterke handen om de buba eraf te halen. Ik bood mijn hulp aan, die zij graag accepteerde. Alles in het Engels overigens, ze kwam uit Canada. Ik de buba eraf gehaald (vieze snotklauwen), ventiel eruit gehaald en zij biedt mij rebiba aan (uit haar zadeltasje, mooi achter de aerodynamische zadelpen hangend). Ze had overigens net een nieuwe fiets, met hoge velgen. Had ze de dag ervoor wel last van met de wind (ik zeg niks).
Ik steek de biba erin en jawel hoor: het ventiel was dus te kort voor de nieuwe hoge velg...
Enfin: buba eromgelegd zodat ze tenminste een beetje comfortabel met de fiets aan de hand huiswaarts kon.

Stancke
Forum-lid
Berichten: 313
Lid geworden op: 30 okt 2014 20:38

Stancke 21 apr 2024 15:32

Op mijn vorige road bike had ik Vittoria Rubino Pro liggen, bijna 8.000km kunnen rijden zonder lekke banden. Nu heb ik Pirelli P Zero en op 2.300km al twee keer plat gereden… gewoon pech? Waarschijnlijk maar op de duur zou je denken dat het aan de banden ligt…

(non-tubeless)
MY23 ORBEA Orca M31e LTD - road
MY23 ORBEA Terra M31e TEAM 1x - gravel

leon1
Forum-lid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 22 apr 2024 19:15

Man man man, wil net mijn fiets opbergen van een rit zojuist. Staat de voorband plat.... dus al 5 banden lek dit jaar. Dus de statistiek van 1 lek per maand zoals ik dat al eerder heb aangehaald ben ik nu al voorbij... :evil: Gelukkig thuis pas de band leeg en niet onderweg.

Nou ja, fiets opgeborgen en kijk er van het weekeinde wel naar of de Tubolito nu wel te plakken is.

Dacht dat die Pro One zo lekbestendig zou zijn..... ik heb er al meer lekke banden mee gehad dan al die jaren die ik op Rubino's heb gereden....
Ride bikes, not tanks!

Gebruikersavatar
Sowier
Forum-lid
Berichten: 136
Lid geworden op: 27 feb 2024 14:34

Gebruikersavatar Sowier 22 apr 2024 20:14

Met lekbestendigheid van de Rubino zit het wel snor. Ik reed er amper lek op vroeger met biba's. Maar ik heb ook al net het omgekeerde gehoord.

Maar ik verkies stilaan een iets soepeler bandje. De Schwalbe One TLE is bv ook heel moeilijk lek te krijgen, maar nogal een stugge band. En dus een kreng om op de velg te krijgen.
Intussen een jaar (3.000 -3.500 km) lekvrij met de Vredestein Superpasso TLR. Heel soepel, iets minder duurzaam en iets duurder.
Nu een setje Goodyear Eagle tubeless besteld. De reviews zijn positief alvast.

Ik durf het amper uitspreken, maar ik kan me niet herinneren hoe lang het geleden is dat ik langs de kant van de weg nog een bandje moest fixen. Het moet al jaren geleden zijn.

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8558
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 22 apr 2024 22:57

leon1 schreef: 22 apr 2024 19:15 Man man man, wil net mijn fiets opbergen van een rit zojuist. Staat de voorband plat.... dus al 5 banden lek dit jaar. Dus de statistiek van 1 lek per maand zoals ik dat al eerder heb aangehaald ben ik nu al voorbij... :evil: Gelukkig thuis pas de band leeg en niet onderweg.

Nou ja, fiets opgeborgen en kijk er van het weekeinde wel naar of de Tubolito nu wel te plakken is.

Dacht dat die Pro One zo lekbestendig zou zijn..... ik heb er al meer lekke banden mee gehad dan al die jaren die ik op Rubino's heb gereden....
Nat wegdek kunnen ze niet zo goed tegen.Rubino kan je ook niet vergelijken met de pro one.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Plaats reactie