Alles over cyclos en toertochten. In samenwerking met (en gemodereerd door) CycloWorld.cc

Zelf toertocht organiseren

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2044
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 29 jan 2024 21:45

Met 50 man in 1 groep moet je echt niet willen.
Dat is onveilig voor iedereen. (Hier in de buurt is een jaarlijkse tocht met honderden deelnemers in veel te grote groepen)
4 groepen van 12 is het beste is mijn ervaring. Nog groter en de 7e rij heeft echt niet meer door wat er vooraan gebeurd.
Dan kun je ook op niveau fietsen en ieder zijn eigen snelheid.
Houd er ook rekening mee dat niet iedereen in een groep kan fietsen. Sommige mensen zijn dat echt niet gewend en reageren net even anders dan je gewend bent.

Heeft de ntfu niet een checklist voor je?

tetelacourse
Forum-lid
Berichten: 62
Lid geworden op: 15 mei 2016 20:32
Contact

tetelacourse 30 jan 2024 21:24

Dank voor jullie reacties so far. Verzamel en vertrekpunt is in Geleen. Mijn werkgever stelt parkeerplaats en kantine beschikbaar. De drie lussen splitsen elkaar, zoals het er nu naar uit ziet, in Sweikhuizen, Het wordt geen pelotontocht maar ieder voor zich, al dan niet in groepjes. Tot 50 deelnemers is er een meldingswens, geen plicht. Eventuele (evenementen)verzekering kan worden geregeld bij mijn werkgever, mocht dat nodig blijken. Ik wil het echt klein en laagdrempelig houden waarbij iedereen vrijwillig en op eigen risico deelneemt.
haarspeldbochten zijn mijn specialiteit...nu die stukken en ervoor en daarna nog

tetelacourse
Forum-lid
Berichten: 62
Lid geworden op: 15 mei 2016 20:32
Contact

tetelacourse 30 jan 2024 21:27

Waar ik wel nog nieuwsgierig naar ben, is eventuele sponsoring van bijv. energierepen, sportdrank, bidons. Iemand tips wie/welk bedrijf daar voor te porren is?
haarspeldbochten zijn mijn specialiteit...nu die stukken en ervoor en daarna nog

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4391
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 30 jan 2024 21:38

Plaatselijke supermarkt?
Grote namen als Born of Isostar geef ik je geen kans.

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2044
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 30 jan 2024 22:56

Futurumshop? Dat is een organisatie met best een groot maatschappelijk hart.
Geen idee of ze ook dit soort dingen sponsoren maar ze geven best vaak aan goede doelen.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27610
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 31 jan 2024 07:29

Gewoon een net mailtje sturen naar fabrikanten. Dikek kans dat er wel eentje hapt.

tetelacourse
Forum-lid
Berichten: 62
Lid geworden op: 15 mei 2016 20:32
Contact

tetelacourse 09 apr 2024 10:35

Dank voor jullie reacties. Ik moet het vooral van de lokale suppermarkt en horeca hebben en die willen gelukkig wel. Alle andere partijen waarderen het initiatief maar hebben een ander beleid;)
Voor de rest is vooral het maken van routes een dingetje omdat er altijd wel ergens uit het niets wegwerkzaamheden zijn maar we gaan het zien!

p.s. ik heb nog een paar plekken vrij dus wil je mee doen (à € 16,-) dan stuur me maar een Pb.
haarspeldbochten zijn mijn specialiteit...nu die stukken en ervoor en daarna nog

Plaats reactie