Ik had dat ook een poos geleden. Van alles geprobeerd, het kwam steeds terug. Bracketas/lagers vervangen hielp.
Vandaag geklust aan de fiets
Andere wielset gestoken, G-one banden weer tubeless en nieuwe schijven gemonteerd.
Vorige week al bracket, crank en voorblad gewisseld
Kwam er achter dat ik nu dezelfde setup heb als naar Kopenhagen.
Met een 24 spaaks setje op Herse Bon Jon Pass bandjes durf ik het toch niet aan om naar Berlijn af te reizen.
Vorige week al bracket, crank en voorblad gewisseld
Kwam er achter dat ik nu dezelfde setup heb als naar Kopenhagen.
Met een 24 spaaks setje op Herse Bon Jon Pass bandjes durf ik het toch niet aan om naar Berlijn af te reizen.
WiND - 56 - / Waltly - Expedition Overlander
Vandaag even nieuwe 28MM S Works turbo Rapid air 2 blis tubeless banden gemonteerd op mijn Van Speijk wielen. De banden ( en daar zocht ik ze op ) zijn 28.1-28.3mm werkelijk gemeten dus ideaal voor de BMC. Ik had al eens 28mm Conti en Michelin geprobeerd maar die waren 30.2-30.4mm werkelijk gemeten en erg krap voor de achtervork van de BMC. Geen tubeless setup ondanks dat het tubeless ready banden zijn, maar met een ridenow 36 gram binnenbandje.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
-
- Forum-lid
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 05 apr 2024 09:28
Gisteren eindelijk begonnen met kuisen van de groepset die ik hier heb liggen.
Eerste rem caliper zit terug in elkaar, de tweede krijg ik niet helemaal uit elkaar met dat dat klein inbusschroefje vast zit en doorgedraaid, alsook de voorderailleur zit volledig vast. Mijn maat ging het eens in zijn ultrasoon bad steken. De achterderailleur ging verrassend gemakkelijk om uit elkaar te halen. In elkaar steken is voor volgende week.
De rem caliper heb ik op gevoel toegedraaid en volgend filmpje gebruikt als leidraad.
Ik heb vet (Super Lube Engine Assembly Grease) aan de draaipunten aangebracht (de rode lijnen). Moet er montagepasta aan de schroeven (de groene pijlen)? Dat klein inbusschroefje (blauwe pijl), hoe noemt dit, waar kun je dit kopen en wat is de functie hiervan?
Eerste rem caliper zit terug in elkaar, de tweede krijg ik niet helemaal uit elkaar met dat dat klein inbusschroefje vast zit en doorgedraaid, alsook de voorderailleur zit volledig vast. Mijn maat ging het eens in zijn ultrasoon bad steken. De achterderailleur ging verrassend gemakkelijk om uit elkaar te halen. In elkaar steken is voor volgende week.
De rem caliper heb ik op gevoel toegedraaid en volgend filmpje gebruikt als leidraad.
Ik heb vet (Super Lube Engine Assembly Grease) aan de draaipunten aangebracht (de rode lijnen). Moet er montagepasta aan de schroeven (de groene pijlen)? Dat klein inbusschroefje (blauwe pijl), hoe noemt dit, waar kun je dit kopen en wat is de functie hiervan?
Ik ga dit weekend mijn cassette (11-30) vervangen voor een 11-34. Nog nooit de derailleur afgesteld op di2, dus dat gaat een eerste keer zijn. De ketting vind ik op dit moment vrij lang, dus ik ga kijken of ik deze kan hergebruiken op de 11-34. Anders ook een nieuwe (langere) ketting.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 39931
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Is niet anders dan bij mechanisch. Normaal gesproken kun je cassettes blind wisselen, hooguit de b-schroef iets verstellen ivm de 34.
Less is bore
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16458
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Moer/bout die niet los mag komen zou ik Loctite 222 of 243 aan de schroefdraad doen.DrogeStuutn2 schreef: ↑05 apr 2024 09:50 ............ Moet er montagepasta aan de schroeven (de groene pijlen)? Dat klein inbusschroefje (blauwe pijl), hoe noemt dit, waar kun je dit kopen en wat is de functie hiervan?
https://www.henkel-adhesives.com/be/nl/ ... _2430.html
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Bij Shimano meet je de ketting op het grootste blad en de grootste krans + 1 of 2 schakels. Dus met een 34 zal je wel een langere ketting nodig hebben (als je het advies van Shimano opvolgt natuurlijk). Als je binnen een bepaalde bandbreedte blijft dan zal het ook met deze ketting wel goed gaan. Maar groot-groot zal kritisch worden met dezelfde ketting.esmeew schreef: ↑05 apr 2024 13:30 Ik ga dit weekend mijn cassette (11-30) vervangen voor een 11-34. Nog nooit de derailleur afgesteld op di2, dus dat gaat een eerste keer zijn. De ketting vind ik op dit moment vrij lang, dus ik ga kijken of ik deze kan hergebruiken op de 11-34. Anders ook een nieuwe (langere) ketting.
Ride bikes, not tanks!
Dat is een stelschroef (Engels: set screw). Het dient om iets vast te klemmen op een as. Het kan ook een borging zijn die in een holte valt zodat het onderdeel niet van de as kan schuiven of niet kan draaien.DrogeStuutn2 schreef: ↑05 apr 2024 09:50 Dat klein inbusschroefje (blauwe pijl), hoe noemt dit, waar kun je dit kopen en wat is de functie hiervan?