GRAVAA KAPS - Naaf pomp, bandendruk, rol weerstand, comfortabel fietsen
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13648
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Puur als perfomance zie ik alleen bepaalde gravelritten als voordeel Unbound bv.
Waar bijna MTB stukken inzitten en lange stroken met vlakke ondergrond.
In veel diciplines zijn de band/velg combo,s al zo goed dat het snel overbodig is.
Ik denk bv aan mijn eigen MTB ritten in Amerongen. Ik heb daar nergens het idee dat ik de banden harder zou willen en ook niet zachter.
In de praktijd zet ik de voor en achtervering zelden uit, dit omdat vering eigenlijk geen extra weerstand veroorzaakt, wat je eigen gevoel ook is. Hetzelfde met zachtere banden in de praktijk zorgen die bijna niet voor meer rolweerstand.
Parijs Robaix, ja daar is het interessant zijn.
Mijn eigen rit van 10km over de weg naar een MTB parcours, ook interessant, maar voor dat bedrag? Nee.
Ik vind het overigens een heel interessant concept en heel leuk dat er wat mee gedaan wordt.
Maar alleen voor professioneel gebruik. Iig nu nog, tenzij het een extreem snel gereageerd actief systeem wordt, die bv de weg vooraf leest met sensoren en camera,s. Maar of zoiets gaat aanslaan? Ik denk het niet.
Waar bijna MTB stukken inzitten en lange stroken met vlakke ondergrond.
In veel diciplines zijn de band/velg combo,s al zo goed dat het snel overbodig is.
Ik denk bv aan mijn eigen MTB ritten in Amerongen. Ik heb daar nergens het idee dat ik de banden harder zou willen en ook niet zachter.
In de praktijd zet ik de voor en achtervering zelden uit, dit omdat vering eigenlijk geen extra weerstand veroorzaakt, wat je eigen gevoel ook is. Hetzelfde met zachtere banden in de praktijk zorgen die bijna niet voor meer rolweerstand.
Parijs Robaix, ja daar is het interessant zijn.
Mijn eigen rit van 10km over de weg naar een MTB parcours, ook interessant, maar voor dat bedrag? Nee.
Ik vind het overigens een heel interessant concept en heel leuk dat er wat mee gedaan wordt.
Maar alleen voor professioneel gebruik. Iig nu nog, tenzij het een extreem snel gereageerd actief systeem wordt, die bv de weg vooraf leest met sensoren en camera,s. Maar of zoiets gaat aanslaan? Ik denk het niet.
Voor mijn strandfiets lijkt het mij ook een prima idee, alleen ja dan zie je die prijs en denk je nou dan stop ik wel keertje om lucht uit band te laten/bij te pompen.
Maar vaak kan je prima met wat lagere druk rijden en lever je helemaal niet aan snelheid in terwijl dat in je hoofd wel zo is.
Maar vaak kan je prima met wat lagere druk rijden en lever je helemaal niet aan snelheid in terwijl dat in je hoofd wel zo is.
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5531
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Of je op die markt ook een bedrijf kan laten draaien durf ik te betwijfelen. Ik zou opdoeken voor je echt dieprode cijfers draait.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5531
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
In de tijden dat lightweight begon was de vraag naar hun wielen groter dan hun productiecapaciteit. De profs reden maar wat graag op hun sub 1kg wielen. Totaal revolutionair in het toen nog grotendeels aluminium wielen gedomineerde peloton.
Op dit moment teert lightweight echter alleen nog maar op die vergane glorie emotie en historie. Hun wielen zijn licht, maar lang niet zo aerodynamisch als ze eruit zien. Carbon spaken zijn gemeengoed op wielen uit china van onder de 1500 euro. Lightweight blijft echter nog oldskool cool.
Op dit moment teert lightweight echter alleen nog maar op die vergane glorie emotie en historie. Hun wielen zijn licht, maar lang niet zo aerodynamisch als ze eruit zien. Carbon spaken zijn gemeengoed op wielen uit china van onder de 1500 euro. Lightweight blijft echter nog oldskool cool.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
-
- Forum-lid
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 03 apr 2024 15:50
Het was beter geweest als je eerst contact had opgenomen met Fiets.nl of je dit forum mag gebruiken om gebruikerservaringen en adviezen te vragen voor je product.
Na toestemming had je dit in je aanvangspost kunnen melden.
En pas bij een tweede post je echte "vraag" stellen.
Nu heeft het een sluier van spam/reclame over zich.
Maar blijkbaar vindt de moderator het niet zo erg.
Want ik had van hem ook een reactie, positief of negatief, hier verwacht.
Na toestemming had je dit in je aanvangspost kunnen melden.
En pas bij een tweede post je echte "vraag" stellen.
Nu heeft het een sluier van spam/reclame over zich.
Maar blijkbaar vindt de moderator het niet zo erg.
Want ik had van hem ook een reactie, positief of negatief, hier verwacht.
-
- Forum-lid
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 03 apr 2024 15:50
Mooie reactie Wasbeer2006, veel waarheden en ik denk meer toekomstig inzicht dat jij vermoed.
Ik heb Unbound, The Rift, Gran Guanche Trail, Migration Gravel Race en zo nog heel wat mogen rijden en ja daar was het geweldig geweest. Ik fietste totaal niet voor de winst, wel naar eigen beste kunnen en voor de lol. Overal zag ik grandioos gemotiveerde fietsers die veel tijd en geld reserveren om te doen wat zij leuk vinden, liefst naar optimale/meest efficiente eigen kunnen.
Drie jaar geleden reed ik voor het eerst op GRAVAA's KAPS en werd op slag fan, 'dit is écht next level en geweldig'. Ik gun iedereen hier dit jaar hun eigen eerste ervaring, en zo niet, zie je het wel verschijnen of lees je er over
Dat zie je deels goed, hoe langer de ondergrond afwisselend ruig en niet ruig is hoe positiever het effect van wisselbare bandenspanning.wasbeer2006 schreef: ↑04 apr 2024 13:08 Als performance zie ik alleen bepaalde gravelritten als voordeel Unbound bv. Waar bijna MTB stukken inzitten en lange stroken met vlakke ondergrond.
Dat is waarom wielbouwers en fietsproducenten onze belangrijkste inkopers zijn en blijven. Zij kopen KAPS in om hun goede producten nóg beter te laten voorzien in de behoefte van een deel van hun kopers.wasbeer2006 schreef: ↑04 apr 2024 13:08 In veel diciplines zijn de band/velg combo's al zo goed dat het snel overbodig is.
Die aanname is verbonden aan een van onze leukste uitdagingen. Meten is weten. Dat is waarom je van allerlei bekende gravelroutes, weg tochten en MTB parcoursen metingen kunt verwachten. Dit jaar in Be/Ne, maar in 2025 ook ruim voor de events de bekendste eendaagse weg en gravel parcoursen. Rijders van verschillende gewichten, met en zonder bandendruk regulatie.wasbeer2006 schreef: ↑04 apr 2024 13:08 Ik denk bv aan mijn eigen MTB ritten in Amerongen. Ik heb daar nergens het idee dat ik de banden harder zou willen en ook niet zachter.
Achtervering in NL, ik mountainbikete al toen de fully's de NL'se routes overnamen. Noodzakelijk? Zeker niet. Aantrekkelijk? Om verschillende redenen. Nu nog weg te denken in de totale MTB markt? Nee.wasbeer2006 schreef: ↑04 apr 2024 13:08 In de praktijd zet ik de voor en achtervering zelden uit, dit omdat vering eigenlijk geen extra weerstand veroorzaakt, wat je eigen gevoel ook is. Hetzelfde met zachtere banden in de praktijk zorgen die bijna niet voor meer rolweerstand.
Camera's zul je nog niet snel op onze systemen zien, maar het is een goed idee! Via GPX parcourskennis koppelen aan het Kinetic Air Pressure System, dat zou een reel toekomstig station zijn.wasbeer2006 schreef: ↑04 apr 2024 13:08 Ik vind het overigens een heel interessant concept en heel leuk dat er wat mee gedaan wordt.
Maar alleen voor professioneel gebruik. Iig nu nog, tenzij het een extreem snel gereageerd actief systeem wordt, die bv de weg vooraf leest met sensoren en camera,s. Maar of zoiets gaat aanslaan? Ik denk het niet.
Ik heb Unbound, The Rift, Gran Guanche Trail, Migration Gravel Race en zo nog heel wat mogen rijden en ja daar was het geweldig geweest. Ik fietste totaal niet voor de winst, wel naar eigen beste kunnen en voor de lol. Overal zag ik grandioos gemotiveerde fietsers die veel tijd en geld reserveren om te doen wat zij leuk vinden, liefst naar optimale/meest efficiente eigen kunnen.
Drie jaar geleden reed ik voor het eerst op GRAVAA's KAPS en werd op slag fan, 'dit is écht next level en geweldig'. Ik gun iedereen hier dit jaar hun eigen eerste ervaring, en zo niet, zie je het wel verschijnen of lees je er over
Uiteindelijk gaat zoiets wel aanslaan, maar niet voor dat geld en de kans dat een Chinees of grote speler als Sram of Shimano het eerder betaalbaar kan aanbieden is groter dan dat het dit bedrijf lukt.
Die Mavic elektronische groep was in de jaren 80 ook maar een gimmick die nooit zou aanslaan bij het grote publiek. En wat te denken van de Koga Terraliner Carbolite? Dat was een gravelbike in 1991! Zo kunnen nog wel wat meer dingen verzinnen denk ik.
Die Mavic elektronische groep was in de jaren 80 ook maar een gimmick die nooit zou aanslaan bij het grote publiek. En wat te denken van de Koga Terraliner Carbolite? Dat was een gravelbike in 1991! Zo kunnen nog wel wat meer dingen verzinnen denk ik.
Campagnolo Ultra Dork
-
- Forum-lid
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 03 apr 2024 15:50
Het idee is op een Zeeuws strand geboren Als zij die niet willen stoppen je voorgaan, komt het vanzelf beter beschikbaar.