Vandaag geklust aan de fiets
Ik heb vandaag met de nieuwe shifters/derailleurs/etc gefietst en ik merk nu hoe slecht de oude shifters waren geworden. Ze pakten vaak niet, ik kon ze een heel eind opzij duwen. Nu schakel ik weer met kleine subtiele klikjes. En ik heb geen kabels meer voor mijn stuur, ze zijn nu mooi weggewerkt. Onder het stuurlint, maar dat stuurlint is nog wel een dingetje. Dat moet ik nog een keer opnieuw doen.
Paar ritjes geleden ineens tik/kraak geluid uit de aandrijving bij elke omwenteling van de trappers. Op dat moment even achteruit trappen en het geluid blijft een tijdje weg waarna het weer terugkomt.
Vandaag de aandrijving uit elkaar gehaald maar niks van speling te ontdekken op de trapaslagers en ook niet bij de pedalen. Het loopt allemaal nog mooi rond. Dan ook maar even de rest van de fiets uit elkaar, alles goed schoonmaken en met vers vet weer in elkaar zetten.
Daarna even de straat op en af gefietst maar nu geen bijgeluiden meer. Na 1 a 2 echte ritten zal ik meer weten of het wegblijft.
Vandaag de aandrijving uit elkaar gehaald maar niks van speling te ontdekken op de trapaslagers en ook niet bij de pedalen. Het loopt allemaal nog mooi rond. Dan ook maar even de rest van de fiets uit elkaar, alles goed schoonmaken en met vers vet weer in elkaar zetten.
Daarna even de straat op en af gefietst maar nu geen bijgeluiden meer. Na 1 a 2 echte ritten zal ik meer weten of het wegblijft.
Andere wielset gestoken, G-one banden weer tubeless en nieuwe schijven gemonteerd.
Vorige week al bracket, crank en voorblad gewisseld
Kwam er achter dat ik nu dezelfde setup heb als naar Kopenhagen.
Met een 24 spaaks setje op Herse Bon Jon Pass bandjes durf ik het toch niet aan om naar Berlijn af te reizen.
Vorige week al bracket, crank en voorblad gewisseld
Kwam er achter dat ik nu dezelfde setup heb als naar Kopenhagen.
Met een 24 spaaks setje op Herse Bon Jon Pass bandjes durf ik het toch niet aan om naar Berlijn af te reizen.
WiND 56 - 2020
Vandaag even nieuwe 28MM S Works turbo Rapid air 2 blis tubeless banden gemonteerd op mijn Van Speijk wielen. De banden ( en daar zocht ik ze op ) zijn 28.1-28.3mm werkelijk gemeten dus ideaal voor de BMC. Ik had al eens 28mm Conti en Michelin geprobeerd maar die waren 30.2-30.4mm werkelijk gemeten en erg krap voor de achtervork van de BMC. Geen tubeless setup ondanks dat het tubeless ready banden zijn, maar met een ridenow 36 gram binnenbandje.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless